توضیحات جدید وزارت آموزش و پرورش درباره یک خبر جنجالی

وزارت آموزش و پرورش درباره حواشی جدیدی که اعتراضات معلمان و فرهنیگان را به دنبال داشت، توضیحات جدیدی ارائه کرد.

توضیحات جدید وزارت آموزش و پرورش درباره یک خبر جنجالی

وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخبار منتشرشده اخیر توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه جدید صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش درباره حواشی جدیدی که اعتراضات معلمان و فرهنیگان را به دنبال داشت، توضیحات جدیدی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که پس از موضوع رتبه‌بندی معلمان، موضوع بیمه تکمیلی فرهنگیان نیاز جدی معلمان است. وزارت آموزش و پرورش از ارتقای شرایط بیمه تکمیلی به نفع فرهنگیان خبر داد. وزارت آموزش و پرورش درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان توضیحات جدیدی ارائه کرد. 

بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم برای معلمان و فرهنگیان صادر کرد

بیمه تکمیلی فرهنگیان کلاف پیچیده‌ای است که مدت‌هاست فرهنگیان نسبت به خدمات رسانی آن از سوی وزارت آموزش و پرورش اعتراض دارند. موعد قرار داد بیمه تکمیلی فرهنگیان در حالی رو به پایان است که هنوز خبری از قرارداد جدید با هدف ارتقای رضایتمندی فرهنگیان مطرح نشده است؛ در این‌باره آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داده است.

وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی خدمات بیمارستانی، سرپایی و جراحی بدون سقف به فرهنگیان ارائه خواهد شد.

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بیمه تکمیلی فرهنگیان در ستاد وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

صادق ستاری فرد، معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با تبریک آغاز ماه مبارک ذی‌الحجه گفت: یکی از اهداف نظام آموزشی، کیفیت بخشی به نظام آموزشی است و برای کیفیت دهی به این نظام، رضایتمندی شغلی معلمان و تکمیل زیرساخت‌های معلمان سرآغاز ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: در دولت مردمی و پس از سال‌ها وقفه، قرارداد خوبی با یک شرکت بیمه به لحاظ تأمین خدمات متنوع درمانی برای معلمان انجام شد، بر اساس نظر سنجی اخیر که انجام شد؛ ۳۵۰ هزار فرهنگی نظرات خود را داده و توقعات و انتظاراتشان را مطرح کردند و ما هم بر اساس همان نظرات، دورنمای آتی وضع بیمه تکمیلی معلمان ترسیم شد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش کردیم تا شرکت بیمه مناسبی برای فرهنگیان انتخاب کنیم؛ گفت: این شرکت بناست که خدمات مناسب‌تری نسبت به سال گذشته به فرهنگیان ارائه کند. جناب آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش از اولین روزی که به این سمت رسیدند به دنبال تأمین بیمه مناسب برای فرهنگیان بودند. دولت هم به‌دنبال ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر برای بیمه معلمان بود.

ستاری‌فرد تاکید کرد: در این راستا، همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بیمه مرکزی قراردارد جدیدی نسبت به قرارداد سال گذشته ارتقا یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: کلیه خدمات بیمارستانی سرپایی و جراحی بدون سقف ارائه خواهد شد. سقف سقف تعهد برای خدمات دندانپزشکی در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که امسال به ۶ میلیون تومان رسید و شامل همه خدمات دندانپزشکی می‌شود.

ستاری فرد با بیان اینکه هیچ سقفی برای مشکلات نازایی و داروهای بیماران خاص در نظر گرفته نشده است؛ گفت: فرانشیز پرداختی فرهنگی بیمه شده هم ده درصد کاهش یافت. همچنین حوادث دانش آموزی هم نسبت به سال گذشته اجرایی شده است و همان روزی که سال گذشته پرداخت نشده است امسال هم پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: پس از موضوع رتبه‌بندی، موضوع بیمه تکمیلی نیاز جدی معلمان بود که خوشبختانه این مورد مهم هم در این دولت محقق شد.

همچنین، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرده بود، بیمه تکمیلی بهتر از گذشته برای فرهنگیان فراهم و کارها انجام می‌شود اما هم‌اکنون پیگیری امور توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش متوقف شده است. باید توجه داشت؛ تاخیر در انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان باعث ایجاد مشکلاتی برای افرادی که نیازمند جراحی یا بستری در بیمارستان هستند، می‌شود.

توضیحات آموزش و پرورش درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان

موعد قرار داد بیمه تکمیلی فرهنگیان در حالی رو به پایان می‌رود که هنوز خبری از قرارداد جدید با هدف ارتقای رضایتمندی فرهنگیان مطرح نشده است؛ در این باره آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داده است.

بیمه تکمیلی فرهنگیان کلاف پیچیده‌ای است که مدت‌هاست فرهنگیان نسبت به خدمات رسانی آن نقد دارند، موضوعی که حتی با تغییر شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای از آتیه‌سازان حافظ به بیمه دانا طی سال گذشته چاره‌ساز نبود و همچنان مشکل بروکراسی‌های پرپیچ و خم برای دریافت حق بیمه و تعرفه‌های نه چندان مقبول فرهنگیان پابرجاست.

بر این اساس فرهنگیان، نسبت به وضعیت انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی در سال جدید و صدور معرفی نامه برای بستری در بیمارستان از اول تیرماه سؤالاتی را داشتند. بر همین اساس  مطلبی با عنوان پایان قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان در 31 خرداد در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.

وزارت آموزش و پرورش در واکنشی به این مطلب، جوابیه روی پورتال رسمی خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

«عباس دانشور، رئیس اداره بیمه وزارت آموزش و پرورش ضمن رد برخی از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص اختلال در روند بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: در فرایند بیمه تکمیلی فرهنگیان هیچ اختلالی رخ نداده است و تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان به قوت خود باقی است.

ئیس اداره بیمه وزارت آموزش و پرورش  گفت: مهم‌ترین دغدغه ما ارتقای سطح خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان عزیز است و اخبار بیمه تکمیلی فرهنگیان و اطلاعات جدید بیمه تکمیلی در قالب بخشنامه اداری و اخبار مربوط به آن صرفا از طریق پورتال وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.»

با وجود این توضیحات آموزش و پرورش اما باز هم در پاسخ اخیر آموزش و پرورش، همچنان سوال اصلی درباره تعیین تکلیف بیمه تکمیلی و  خدمات‌رسانی آن در سال جدید پاسخ داده نشده و در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93201

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر