اطلاعیه فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش

آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار وزارت آموزش و پرورش برای معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان اعلام شد.

اطلاعیه فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم صادر کرد. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش اطلاعیه جدیدی صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای درباره آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات و مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کرد. اطلاعیه‌ ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد. وزارت آموزش و پرورش شرایط و نحوه ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم برای معلمان و فرهنگیان صادر کرد

وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اطلاعیه‌ای صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و شاهد را اعلام کرد.

وزارت آموزش و پرورش درباره سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد. آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار مربوط به وزارت آموزش و پرورش را در عرشه آنلاین بخوانید.

وزارت آموزش و پرورش

آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار وزارت آموزش و پرورش برای معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان اعلام شد.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیش‌‌ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد آغاز شده و تا 10 تیر ادامه، ثبت‌نام فقط به صورت الکترونیکی و در سامانه my.medu.ir انجام می‌‌شود.

امسال هنگام پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد، شرایط علمی دانش‌آموزان توسط سامانه کنترل می‌شود و در صورت نداشتن شرط علمی لازم سامانه پیغام «شما فاقد شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد هستید» را نمایش می‌دهد.

امسال هنگام پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد، شرایط علمی دانش‌آموزان توسط سامانه کنترل می‌شود و در صورت نداشتن شرط علمی لازم سامانه پیغام «شما فاقد شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد هستید» را نمایش می‌دهد.

برای ثبت‌نام در پایه هفتم مدارس شاهد، کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا حداکثر یک درس خوب در خردادماه پایه ششم ابتدایی نیاز است.

میزان شهریه مدارس شاهد برای سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ بدین شرح است:

دوره ابتدایی: حداکثر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.

دوره متوسطه اول: حداکثر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان.

دوره متوسطه دوم: حداکثر ۳ میلیون تومان.

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش: حداکثر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

در تصاویر زیر جدول امتیازات مورد نیاز برای ثبت‌نام در مدارس شاهد را مشاهده می‌کنید:

وزارت آموزش و پرورش

 

وزارت آموزش و پرورش

 

وزارت آموزش و پرورش

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم و پایه دهم

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر ماه و پایه دهم نیز از نیمه تیر ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

از ابتدای تیرماه ثبت نام پایه هفتمی‌ها آغاز می‌شود اما از آنجا که برای ثبت‌نام پایه دهم به نمرات کارنامه و نتیجه هدایت تحصیلی نیاز است، ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان از نیمه تیر شروع می‌شود.

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه بخشنامه ثبت نام پایه‌ها، نهم اردیبهشت از سوی وزارتخانه به استانها ابلاغ شده است، اظهار کرد: ثبت نام پایه هفتم از اول تیرماه انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت نام پایه دهم پس از اینکه برگه کارنامه‌ها و هدایت تحصیلی صادر شد انجام می‌شود چراکه هم کارنامه و هم برگه هدایت تحصیلی برای ثبت نام در پایه دهم ملاک عمل هستند.

معان آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معمولا در نیمه تیرماه ثبت نام پایه دهم انجام می‌شود، درباره ثبت نام میان‌ پایه‌ها توضیح داد: ثبت نام میان پایه‌ها به مرور بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش آموزان است. درواقع به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش آموزان، زمینه ثبت نام پیش فرض دانش آموز در پایه بالاتر انجام شود.

ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه «۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲» آغاز شد.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه، ۲۷ خرداد ماه 1402 آغاز شد و تا چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه 1402 ادامه دارد.

این آزمون پنجشنبه ۱۲ مرداد برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شد.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شد و آزمون دبیری و هنرآموز نیز ۱۲ مرداد سال‌جاری برگزار می‌شود.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

بنا بر اعلام علیرضا علی‌خان‌زاده رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور، امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است. شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل محل‌ها را همزمان با شروع ثبت‌نام، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش به این نشانی دریافت کرده و از اینجا ثبت‌نام کنند.

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دانش‌آموزان

در پی سوالات متعدد والدین و دانش آموزان در خصوص موضوع ترمیم نمره، کاربرد و تاثیر آن در سرنوشت و آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان، آموزش و پرورش پایتخت مشروحی از ابعاد مختلف این فرآیند ارائه داد.

کسب نمرات خوب در امتحانات نهایی سال جاری، به عنوان سوابق تحصیلی، ۴۰درصد از نمره کنکور سراسری محسوب می‌شود، لذا دانش آموزان جهت ترمیم نمرات نهایی و شرکت در رشته‌های غیرمتناظر در کنکور سراسری، بایستی در ایجاد سابقه تحصیلی شرکت و امتحان دهند. در این راستا دانش آموزانی که مایل به ترمیم نهایی هستند، در این آزمون‌ها شرکت کردند.

به همین منظور و در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی دانش آموزان و والدین نسبت به چگونگی فرآیند ترمیم نمره، علاوه بر بخشنامه‌های ارسال  شده به مناطق و مدارس؛ آموزش و پرورش منطقه ٣ شهر تهران نیز مشروح فرآیند ترمیم نمره و ایجاد سابقه توسط رئیس مرکز را در قالب محتوای ویدئویی تهیه و در فضای مجازی از طریق کانال هدایت تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران و سایر بسترهای ارتباطی مورد تایید این اداره کل  منتشر کرد تا متقاضیان این آزمون‌ها، با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنند چراکه خدمات دهی مطلوب و تضمین آینده تحصیلی دانش آموزان از اهداف اصلی این اقدام است.

در اطمینان بخشی به متقاضیان نسبت به موضوع ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی، این نکته حائز اهمیت است که  برای آموزش و پرورش پایتخت؛ ملاک اصلی کارت ورود به جلسه و دروس مندرج در آن است و فرآیند ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس نمون برگ ثبت نام و انتخاب دروس برای ایجاد سابقه که توسط دانش آموز تکمیل و پس از امضاء به مسئولین مدرسه تحویل داده می شود تا نسبت به انجام ثبت نام سامانه‌ای و صدور کارت ورود به جلسه اقدامات لازم به عمل آید است. تمام این فرآیند منطبق بر دستورالعمل اجرایی ایجاد سابقه و ترمیم نمره دروس نهایی دوره دوم متوسطه و از اختیارات دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است که در بند ۱۳ دستورالعمل اجرایی ایجاد سابقه و ترمیم نمره لحاظ شده است.

کارت‌های ورود به جلسات آزمون ترمیم نمره در تمام رشته‌ها براساس نمون برگ‌های امتحانی انتخاب شده از سوی دانش آموز صادر می شود و اگر احیانا کارتی برای دانش آموزی در رشته‌ای صادر شده باشد که عنوان آن با نمون برگ‌های امضا شده توسط وی، مغایرت داشته باشد، این امر از طریق آموزش و پرورش قابل پیگیری خواهد بود.

شایان ذکر است تمام فرآیند ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی، انتخابی به اختیار متقاضیان است که تمام اقدامات در این زمینه؛ توسط شخص متقاضی و پس از رویت نمون برگ‌ها و جداول دروس امتحانی به تایید مسئولین مدرسه می رسد و از این رو جای هیچ نگرانی در این امر برای متقاضیان نیست.

ضمنا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران آمادگی رسیدگی به اعتراضات احتمالی را دارد.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

مهلت ثبت‌نام ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه که قبلا تا تاریخ ۲۶ خردادماه بود، تا ۴ تیرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: با توجه به اینکه ۱۳درصد دانش آموزان میان پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ نکرده‌اند، مهلت ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir تا ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ تمدید می شود، تا دانش‌آموزان میان پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند در این بازه سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند.

او درمورد دانش‌آموزان میان پایه‌ای که تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده‌اند، یادآور شد: ضرورت دارد خانواده‌ها و مدارس در این فرصت زمانی سفارش دانش‌آموزان را در سامانه ثبت کنند، مسؤولیت بررسی، اطلاع‌رسانی و پیگیری سفارش دانش‌آموزان بر عهده مدارس است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: مطابق تقویم زمانی مندرج در شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ و اطلاع‌رسانی قبلی، زمان ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان پایه در تاریخ ۲۶ خردادماه به اتمام می رسد که اکنون به مدت ۹ روز (از ۲۷ خرداد  ماه تا ۴ تیر ماه) تمدید شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درخصوص سایر پایه‌های تحصیلی هم گفت: ثبت سفارش دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم از پنجم تیرماه پس از ثبت نام در مدرسه و ثبت اطلاعات آنها در سامانه سیدا شروع خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92776

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر