خبر خوب و مهم | افزایش مستمری بازنشستگان در تامین اجتماعی تصویب شد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: افزایش مستمری بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوب شد.

خبر خوب و مهم | افزایش مستمری بازنشستگان در تامین اجتماعی تصویب شد

افزایش حقوق ۱۴۰۱ تأمین اجتماعی برای تصویب به هیئت دولت فرستاده شد براساس اخرین اطلاعات دریافتی در جلسات این هفته هیات دولت این مصوبه به بحث بررسی گذاشته می شود 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری چند روز پیش گفت : افزایش مستمری بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوب شد.به نظر می‌رسد انتظار طولانی بازنشستگان کارگری بالاخره به سرانجام رسیده است.حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: خوشبختانه افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در هیات مدیره سازمان مصوب و به هیات دولت ارسال شد.به گفته وی، آنچه در هیات مدیره سازمان به تصویب رسیده، افزایش مستمری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار به اضافه‌ی متناسب‌سازی است.صادقی اضافه کرد: امیدواریم هیات دولت کار تصویب افزایش مستمری بازنشستگان را به سرعت به انجام برساند و احکام جدید صادر شود.

وی تاکید کرد: حسب قولی که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشتر داده بود، انتظار داریم احکام حقوقی جدید بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سالانه به اضافه‌ی متناسب‌سازی تا قبل از پایان اردیبهشت صادر شود. خوشبختانه تا اینجای کار پیش رفته و اکنون مصوبه‌ی هیات مدیره‌ی سازمان در اختیار دولت است؛ امیدواریم کار زودتر به سرانجام برسد و احکام صادر شود.

وی با اشاره به موضوعات پیش آمده در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان گفت: شورایعالی کار حداقل دستمزدِ کارگران را ۵۷درصد و سایر سطوح را ۳۸درصد تعیین کرده است. طبق ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی مصوبات شورایعالی کار در مورد دستمزد کارگران باید برای بازنشستگان نیز اجرایی شود.

صادقی گفت: در جلساتی که برای تعیین حقوق بازنشستگان برگزار می‌شد، احساس کردیم تمایلاتی برای وصل کردنِ واگن مزد بازنشستگان به لوکوموتیو دولت وجود دارد. به همین دلیل در اولین واکنش خود بر اجرای مر قانون یعنی همان مصوبه‌ی شورایعالی کار تاکید داشتیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: وقتی آقای میرکاظمی بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس تحویل دادند متوجه شدیم که در حوزه تامین اجتماعی ردیف متغیر و ثابت هر دو با هم حذف شده است. به همین دلیل مقابل مجلس اعتراض کردیم و این تحرکات باعث شد هر دو ردیف را به بودجه برگردانند. این اعتراضات باعث شد ۹۰هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی تخصیص داده شود.

صادقی گفت: تمایلاتی برای ده درصد بستنِ حقوق بازنشستگان همچون سایر صندوق‌ها وجود داشت که این خلاف قانون و خلاف رویه‌ی سال‌های قبل است. به جز سال ۹۶ حقوق بازنشستگان همواره مطابق مصوبه شورایعالی کار تعیین شده و این باید استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: در دومین جلسه‌ای که برای حقوق بازنشستگان برگزار شد، با شدتِ بیشتری در مورد حقوق بازنشستگان صحبت شد. در آن جلسه مطرح کردیم که اگر رئیس سازمان تامین اجتماعی نماینده‌ی دولت است و نه نماینده‌ی سازمان برنامه و بودجه، بنابراین هم حقوق بازنشستگان را مطابق قانون و مصوبه‌ی شورایعالی کار افزایش دهد و هم ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی را به حقوق همه‌ی بازنشستگان، چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح، اضافه کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: ما صراحتا گفتیم که اگر تا قبل از ۱۱ اردیبهشت تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان آنطور که قانون می‌گوید مشخص نشود و همچنین باقیمانده متناسب‌سازی پرداخت نشود، در روز ۱۱ اردیبهشت دست به اجتماع خواهیم زد که خوشبختانه این صحبت‌ها و تلاش‌هایمان به نتیجه رسید.

صادقی گفت: حقوق بازنشستگان مطابق همان چیزی که گفته‌ایم مصوب شده و قرار است به دولت برود و نتیجه‌ی نهایی حاصل شود. ما همچنان پیگیر این موضوع و اجرایی شدنِ آن در حقوق مستمری‌بگیران برای ماه جاری هستیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18667

  • ناشناس

    توروخدا حقوق تامین اجتماعی رو از 7میلیون که حداقل بگیر هستیم شروع کنین باور کنین جوابگوی زندگی نیست

  • عبدالرضا

    دولت وقت نداره سرش شلوغه انشاالاه خرداد یا تیر شایدم مرداد شاید

  • ناشناس

    لطفا زودتر احکام افزایش حقوق مستمربگیران را صادر کنید سپاسگزاریم

  • ناشناس

    تامین اجتماعی برای سایر سطوح میگه ۳۸ درصد ولی قبلا می گفت ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۶۱۶۰ تومن هم اضافه میشه با عرض پوزش اون ۵۱۶۱۶۰ تومن هپول هپول شد

  • بیوک امینی

    طبق قانون میخواهندحقوق رااضافه کنندزورشان می آید نمیدام چرا؟؟؟؟؟

  • امیر عاصی

    افزایش حقوق خوبه بخصوص برای حداقل بگیران ، اما در خصوص سایر ، مثلا کسی که سال گذشته بازنشسته شده ۲۰ میلیون حقوق اش بوده آیا درسته اکنون ۳۸ درصد به حقوق اش اضافه شود و کسی که هفت سال پیش ۲/۵ میلیون بازنشسته شده اکنون هم حقوق اش ۷/۵ میلیون شده حالا ۳۸ درصد ... این انصافه ... حقوق اون میشه ۲۸ میلیون این میشه ۹/۷ میلیون هر دو اینها یک مدرک ویک جایگاه شغلی داشتند ...

ارسال نظر