خبر خوش برای معلمان/ تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان خبر داد.

خبر خوش برای معلمان/  تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، علی فرهادی درخصوص تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان گفت: آیین‌نامه پیشنهادی تشکیل این سازمان تدوین شد و به دولت ارسال شده و الان در دستور کار کمیسیون مدیریت دولت قرار دارد. تلاش داریم با بهره‌وری بیشتر از امکانات آموزش و پرورش ناظر بر سند تحول، بخش رفاه و معیشت معلم را بیشتر ببینیم که به محض تصویب، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهیم کرد. 

بررسی سلامت روان معلمان تازه استخدام شده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به بررسی سلامت روان معلمان تازه استخدام شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود تا  با شخصیت آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

علی فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر هر معلمی که مدارک بارگذاری کرده در نظام رتبه‌بندی قرار گرفته است گفت: رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توجه به معلم نه فقط از بعد معیشت بلکه از بعد کیفیت‌بخشی بوده است. دولت و وزارت آموزش و پرورش معتقد است که با تقویت معیشت به طور مستقیم کیفیت آموزشی و پرورشی را دریافت خواهیم کرد. 

۱۰۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن 

آغاز احداث ۵۰ تا ۸۰ هزار مسکن فرهنگیان به‌زودی 

وی در ادامه به وضعیت مسکن فرهنگیان اشاره و با بیان اینکه مسکن فرهنگیان از چند مسیر دنبال می‌شود اظهار کرد: ثبت‌نام مسکن ملی یک بخش است؛ با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شده تا معلمانی که برگه سبز دارند و حائز شرایط بوده‌اند در اولویت قرار بگیرند. بیش از ۱۰۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن شناسایی شده‌اند. در ۱۸ استان زمین برای ساخت ۵۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی مهیا شده و به‌زودی عملیات ساخت این منازل آغاز خواهد شد؛ ما از زمین‌های مازاد آموزش و پرورش برای این کار استفاده کردیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135336

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • مهدیه

        اینم کلک جدید آموزش وپرورش بعد از رتبه بندی

      ارسال نظر