خبر مهم آموزش و پرورش استان سمنان

آموزش و پرورش استان سمنان برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی در مدارس برای دانش‌آموزان و معلمان و بایدها و نبایدهای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش استان سمنان

آموزش و پرورش استان سمنان برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی در مدارس برای دانش‌آموزان و معلمان را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد که از اول تیر ماه ۱۴۰۲، پایگاه‌های اوقات فراغت فعال می‌شوند. آموزش و پرورش استان سمنان جزئیات بایدها و نبایدهای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان سمنان را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان سمنان دریافت هر گونه وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را ممنوع اعلام کرد. آموزش و پرورش استان سمنان از الزام حضور کادر اجرایی در فصل ثبت‌نام برای ارائه خدمات به خانواده‌ها و دانش‌آموزان خبر داد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش آموزش و پرورش سمنان

دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش آموزان آموزش و پرورش استان سمنان از ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام، غیر از مبالغ مربوط به بیمه و کتب درسی خبر داد.

محمد اسقایی، دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به بایدها و نبایدهای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس استان سمنان بیان کرد: واریز وجه مربوط به بیمه و کتب درسی و همچنین ثبت روزانه دانش آموزان در سامانه سیدا پس از ثبت نام قطعی از الزامات ثبت نام دانش آموزان استان است.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان سمنان دریافت هر گونه وجه غیر از این موارد از جمله شهریه را ممنوع اعلام کرد.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان سمنان از الزام حضور کادر اجرایی در فصل ثبت‌نام برای ارائه خدمات به خانواده‌ها و دانش‌آموزان خبر داد و افزود: پرهیز از هرگونه اعمال شرط معدل و برگزاری آزمون و مصاحبه هنگام ثبت نام جز در مدارس خاص با شرایط خاص از دیگر موضوعاتی است که والدین باید بدانند.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه واریز وجوه قانونی از طریق دستگاه کارت خوان به حساب مدرسه و یا شماره کارت مجازی مدارس با پیش شماره ۴۱۵ توسط اولیا، قانونی است، تاکید کرد: تمام دستورالعمل‌های مرتبط با این امر به مدارس ابلاغ شده است.

اسقایی گفت: اتمام فرآیند ثبت‌نام تا ۳۱ مرداد ماه، به جز موارد استثنا، از دیگر توصیه‌ها به مدارس است.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع تاکید کرد: برخورد مناسب و سعه صدر در تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی اهمیت ویژه‌ای دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پذیرش دانش‌آموزان در ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت آموزش و پرورش استان سمنان 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته بالغ بر ۵۰۰ پایگاه در فعالیت‌های تابستانی حضور فعال خواهند داشت.

علی اکبر عرب خراسانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش سمنان با اشاره به فعالیت‌های تابستانی، بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته بالغ بر ۵۰۰ پایگاه در فعالیت‌های تابستانی که شامل ظرفیت‌های داخلی و خارج از دستگاه اوقات فراغت خواهد بود، فرآیند برنامه‌های تابستانی را مدیریت خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به پیش بینی حضور ۴۰ هزار نفر در برنامه اوقات فراغت از برنامه‌ریزی برای اعزام ۲۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای یک روزه در استان سمنان، ابراز کرد: فعالیت‌های مختلف هنری، ورزشی، مشاوره‌ای، دینی و قرآنی، ترویج فرهنگ مهدویت و ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی در این پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان سمنان ا اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای کیفیت بخشی به فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه در استان بیان کرد: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اجرای برنامه‌های اعتقادی و تربیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند و در این راستا آموزش و پرورش برنامه‌های گسترده‌ای در این خصوص تعریف کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه از اول تیر ماه پایگاه‌های اوقات فراغت فعال می‌شوند، گفت: در پایگاه‌های اوقات فراغت باید برنامه‌های تربیتی مفید و اثر گذار برای دانش آموزان اجرا شود.

ضوابط آموزش و پرورش استان سمنان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به ضوابط ثبت نام دانش آموزان در استان، گفت: والدین می‌توانند فرزندان خود را در مدارس نزدیکی محل کار خود نیز ثبت نام کنند.

عادل خالقی ثمرین، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه شیوه ثبت نام به تمام مدارس استان سمنان ابتدای خردادماه سال جاری ابلاغ شده است، تاکید کرد: شعار امسال آموزش و پرورش در ثبت نام دانش آموزان، نام نویسی مطلوب، عدالت محور و خانواده مدار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: یکی از مهمترین پیش نیازهای ثبت نام سنجش است که امسال به صورت استثنا توزیع سنجش نوآموزان پیش دبستانی و سال اول دبستان از سال گذشته صورت گرفته است، افزود: این نوآموزان می‌توانستند از سال گذشته به مراکز سنجش رجوع کرده و مورد سنجش بینایی و شنوایی و… قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: اگر نوآموزی از سنجش بازمانده باشد بازهم فرصت دارد، ابراز کرد: هنگام رجوع به مدرسه برای ثبت نام به مدیران مدارس اعلام شده که خانواده‌ها را به مراکز سنجش معرفی کنند تا بعد از سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل دانش‌آموز، مسجل شد دوباره خانواده‌ها می‌توانند به مدارس مراجعه و ثبت نام فرزند خودشان را کامل کنند.

خالقی با بیان اینکه بر اساس اولویت و محدوده بندی جغرافیایی ثبت نام دانش آموزان در سال جدید تحصیلی صورت خواهد پذیرفت، تاکید کرد: در دستورالعمل برای حمایت از خانواده‌ها در صورتی که پدر و مادر هر دو شاغل باشند، مدیران مدارس در مدرسه نزدیکی محل اشتغال پدر یا مادر می‌توانند کودکان را ثبت نام کنند البته این امر منوط به درخواست پدر و مادر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ثبت نام فعلاً ادامه دارد و هنوز پایان آن اعلام نشده است، افزود: برخی خانواده‌ها ثبت نام فرزندان خودشان را تا روزهای پایانی به تأخیر می‌اندازند اما مشکل اینجا است که پایگاه‌های سنجش دارای مدت زمان مشخص است لذا درخواست ما از خانواده‌ها این است که زودتر ثبت‌نام فرزندان خود را داشته باشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92703

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر