جان دانش‌آموزان اصفهانی در خطر است | آموزش و پرورش توضیح داد

۴۰ مدرسه در اصفهان، با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب دیدگی شده است؛ آموزش و پرورش استان اصفهان از تخلیه ۳۰۰ کلاس درس در اصفهان خبر داد

جان دانش‌آموزان اصفهانی در خطر است | آموزش و پرورش توضیح داد

آموزش و پرورش استان اصفهان آخرین وضعیت مدارس این استان را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان اصفهان از تخلیه ۳۰۰ کلاس درس در اصفهان خبر داد. آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد که ۱۰ هزار کلاس درس در مدارس اصفهان بدون در نظر گرفتن استانداردها ساخته شده‌اند. چالش مهم آموزش و پرورش استان اصفهان، مدارس فرسوده و تخریبی و نبود یا کمبود فضای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: خبر مهم آموزش و پرورش اصفهان

بحران مدارس غیراستاندارد، کمبود فضای آموزشی و فرونشست زمین در مدارس اصفهان، به دردسر جدیدی برای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: ۴۰ مدرسه، با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب دیدگی شده است.

آموزش و پرورش استان اصفهان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۳۱ مدرسه در قالب ۳۰۰ کلاس درس در اصفهان باید امسال تخلیه شود تا نسبت به بازسازی آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

مجید نسیمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت مدارس استان اصفهان برای پذیرش دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ هزار کلاس درس در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۱۰ هزار کلاس سن بالای ۴۰ سال دارند و بدون در نظر گرفتن استانداردها ساخته شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی مشخص شد که سه هزار کلاس درس استان اصفهان نیاز به تخریب و بازسازی دارد، ادامه داد: به همین منظور سال گذشته، موافقتنامه احداث ۱۴۲ پروژه آموزشی در قالب ۷۳۱ کلاس درس با ۱۱۴ نیکوکار اصفهانی منعقد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال ماقبل آن ۳،۳۱ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: ۲۳۰ باب مدرسه بالغ بر ۲ هزار کلاس درس به صورت ۲ نوبته اداره می‌شود و همچنین بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در قالب ۳۶۰ کلاس درس در استان، بیش از تراکم مصوب مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در عین حال در کل استان اصفهان ۴۰ مدرسه، با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب دیدگی شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۳۱ مدرسه با ۳۰۰ کلاس باید تخلیه و بازسازی شود.

آموزش و پرورش استان اصفهان

وجود ۹۴ مدرسه خطرآفرین در آموزش و پرورش استان اصفهان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با اشاره به وجود ۹۴ مدرسه خطرآفرین در استان اصفهان افزود: از این تعداد برای ۴۶ مدرسه با ۳۵۳ کلاس درس دستور تخلیه فوری صادر شده است.

او تصریح کرد: برای یک نوبته کردن تمامی مدارس استان، ساخت ۲۵۰ باب مدرسه ۱۲ کلاسه جدید الزامی است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه در اصفهان با بحران فرونشست مواجه هستیم که به ساختمان‌های مدارس آسیب‌هایی وارد کرده است، گفت: حدود ۴٠ مدرسه در اصفهان درگیر فرونشست هستند؛ اکنون ناحیه ۵ از نظر فرونشست بحرانی‌تر است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: ۴ پروژه دست‌های مهربان برای بیماران اوتیسم، پروژه مهرآفرین، مدرسه ویژه ناشنوایان و مدرسه استثنایی در فلاورجان از جمله اقدامات انجام شده برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

او در خصوص وضعیت فعلی مدارس سنگی و کانکسی اعلام کرد: در طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی»، بر مدارس کانکسی که تعداد دانش‌آموزان آن‌ها بیش از ۱٠ نفر است، متمرکز شدیم. در اصفهان ۷ مدرسه با ۱٠۶ کلاس را در این طرح داشتیم که تعدادی از آن انجام شد و مابقی تا مهر ماه، تکمیل شده و تحویل خواهند شد. در اصفهان با بحران فرونشست مواجه هستیم که به ساختمان‌های مدارس آسیب‌هایی وارد کرده است.

نسیمی با اعلام اینکه حدود ۴٠ مدرسه در اصفهان درگیر فرونشست هستند، تصریح کرد: البته ۳۲ مدرسه در دستورکار قرار گرفت تا از محل اعتبارات دولتی، مشارکت خیران و مولدسازی بازسازی شوند. پیش‌بینی‌مان برای این طرح اعتباری بالغ ۴٠٠ میلیارد بود که ۸٠ میلیارد تومان آن توسط دولت اختصاص یافته و ۲٠ مدرسه در دستورکار مرحله اول است و تلاش بر این است برای مهر آینده تکمیل و تحویل شود.  

او با تاکید بر اینکه چالش مهم ما مدارس فرسوده و تخریبی و نبود یا کمبود فضای آموزشی در مناطقی که جمعیت جدید ساکن هستند، است، ادامه داد: اکنون ناحیه ۵ از نظر فرونشست بحرانی‌تر است و بر همین اساس بیشتر تمرکز بر این ناحیه بوده است. ۵ پروژه را به‌طور هم‌زمان شروع کردیم و تلاش این است مدارس در سه نوبت نشوند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به مدارس خاص اتباع، گفت: به جز چند مورد محدود، مدارس خاص اتباع نداریم اما با وقایع سال قبل افغانستان، تعداد زیادی دانش‌آموز به استان وارد شدند که مدیریت شد.  

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان در خاتمه درباره وضعیت مدرسه حلبیان، تاکید کرد: توافق شده با مشارکت خیران، احیای مدرسه در دستورکار قرار بگیرد و در صورت امکان، بخشی از آن که آثار تاریخی نیست نیز بازسازی شود.  

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92580

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر