خبر بد آموزش و پرورش آذربایجان غربی

میانگین سرانه آموزشی این استان، ۴.۲۲ میانگین کشوری ۵.۲ مترمربع به ازای هر نفر است.

خبر بد آموزش و پرورش آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: میانگین سرانه آموزشی آذربایجان غربی کمتر از کشوری است. کمبود فضای آموزشی در  آموزش و پرورش آذربایجان غربی از چالش‌های اساسی است.

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میانگین سرانه آموزشی این استان ۴.۲۲ میانگین کشوری ۵.۲ مترمربع به ازای هر نفر است.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در دیدار با امام جمعه پلدشت افزود: میانگین سرانه آموزشی این استان، ۴.۲۲ میانگین کشوری ۵.۲ مترمربع به ازای هر نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: گفت: سرانه فضای آموزشی در شهرستان پلدشت با ۶.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز از میانگین کشوری بالاتر است.

مطهری با اشاره به تلاش برای هدایت تحصیلی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های شاخه فنی حرفه‌ای، کاردانش و اشتغال زایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه توزیع بین رشته‌ای متوازن دانش آموزان ۴۵ درصد به سمت فنی و حرفه‌ای و ۵۵ درصد به سمت رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم انسانی و تجربی است، گفت: پرورش دانش‌آموزان با مهارت و کارآفرین مورد توجه است.

امام جمعه پلدشت هم در این دیدار گفت: هر چقدر برای مساله آموزش به ویژه پرورش که مرتبط با تربیت روح و جان انسان است هزینه شد، سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

حجت الاسلام وحید طالبی، امام جمعه پلدشت با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش اسراف نیست، ادامه داد: جامعه‌ای که از نظر اخلاقی ساخته و به معنویات آن توجه شود، آن جامعه آسیب‌های اجتماعی کمتری دارد و سلامت اجتماعی آن تضمین شده است.

در این دیدار ساخت هنرستان کشاورزی، پیگیری طرح‌های نیمه تمام، جذب نیرو، حمایت از دانش آموزان برتر در رشته‌های علمی، ورزشی و پیگیری ساخت پروژه پرورش قارچ در هنرستان امام رضا (ع)، توزیع عادلانه و تجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی، بازسازی مدارس تخریبی و مدیریت ۲ شیفته شدن مدارس به عنوان دغدغه اصلی اولیا، از سوی امام جمعه پلدشت مطرح شد.

کمبود فضای آموزشی در آذربایجان غربی از چالش‌های اساسی است که با ساخت پنج هزار کلاس درس جدید در استان آذربایجان غربی قابل رفع است.

۲۰۰۰ فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی عضو کارگروه‌های جهادی شدند

 دو هزار فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به عضویت کارگروه های جهادی در حوزه آموزشی درآمدند.

ریاست این قرار گاه برعهده وزیر آموزش و پرورش است و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دبیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور را عهده دار است، این قرارگاه هشت کارگروه دارد و همه فعالیت‌ها باید ذیل این کارگروه‌ها انجام گیرد.

کارگروه‌های این قرارگاه شامل توانمندسازی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع‌محور، مدارس تولید و مهارت و ظرفیت‌شناسی و مردمی‌سازی است.

۶ برنامه را برای کارگروه کوثر اعلام شده که اولین گام احصا نظام مسائل دختران باتوجه به زیست‌بوم استانی بوده است؛ ۴۴۹ شهرستان در کشور و حدود ۷۰۰ منطقه آموزشی وجود دارد که لازم است در آنها نیروهای جهادی برون‌سازمانی با هویت مردمی به این کارگروه جذب شوند.

شهره صادقی در دومین همایش استانی کارگروه جهادی کوثر آذربایجان غربی گفت: شناخت نظام مسائل دختران دانش‌آموز و خواهران در استان‌ها با توجه به زیست‌بوم هر استان، آسیب‌شناسی، تحلیل و ارائه راهکارهای اجرایی در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش‌های اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است.

شهره صادقی احیای نظام مسائل دختران و بانوان هر منطقه را متناسب با زیست بوم و اقتضائات محلی، اولین و مهم‌ترین هدف این کارگروه برشمرد.

او یادآور شد: نیازسنجی مسائل معنوی دانش آموزان و هویت بخشی به دختران از اهداف مهم تشکیل این کارگروه است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و هماهنگی‌ها نیز در حال انجام است.

صادقی تصریح کرد: عضوگیری این کارگروه بر مبنای شش اصل ولایت‌مداری، دغدغه‌مندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن انجام می‌شود.

او ادامه داد: در کارگروه کوثر در حیطه دختران مسائل هراستان برحسب وضعیت فرهنگی و شرایط خاص آن مورد بررسی می‌شود تا به راهکار مناسب با آن با هم اندیشی دست پیدا کنیم.

بازسازی ۵۰ درصد مدارس تخریب‌شده آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در زلزله خوی 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: نیمی از مدارس آسیب دیده در زمین لرزه خوی نیمی تعمیر و بازسازی شد.

قهرمان رحمانی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: از ۷۸ مدرسه واقع شده در کانون زلزله اخیر شهرستان خوی هشت مدرسه هیچ گونه آسیبی ندیده بود و دستگاه بهره بردار از آنان استفاده می‌کرد ولی ۷۰ مدرسه دیگر نیازمند تعمیرات بودند که ۵۰ درصد این بناها تعمیر شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون این ۳۵ مدرسه با ۳۱۳ کلاس درس مورد استفاده است، افزود: ۱۴ مدرسه نیز در قالب ۱۱۳ کلاس درس پیمان سپاری شده که از محل اعتبارات مدیریت بحران با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و زمانبندی سه تا ۱۲ ماه برای عملیات اجرایی، تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه ۲۱ مدرسه با ۱۸۷ کلاس درس نیز در منطقه خوی توسط خیرین در حال احداث است، ادامه داد: در روزهای اخیر نیز خیرین ۶ مدرسه علاوه بر ۲۱ مدرسه یاد شده را متعهد به اجرا و احداث شدند که بیانگر همراهی خیرین برای توسعه فضای آموزشی در این شهرستان زلزله‌زده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۷۹ کلاس درس در سطح شهرستان خوی و در کانون زلزله بازسازی، احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد، گفت: پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی برای اخذ تسهیلات قابل تقدیر است که این امر مهم موجب دلگرمی مجموعه نوسازی و آموزش و پرورش در راستای رفع سریع مشکلات در این بخش شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91996

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر