خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد: ثبت‌نام در مدارس دولتی و هیات امنایی با رعایت محدوده‌بندی اعلام شده صورت می‌گیرد.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

آموزش و پرورش خراسان جنوبی جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در مدارس را اعلام کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اعلام کرد: ثبت‌نام در مدارس دولت و هیئت امنایی با رعایت محدوده‌بندی (ثبت نام در مدرسه نزدیک محل زندگی) اعلام شده صورت می‌گیرد. آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی درباره درباره دریافت وجه هنگام ثبت‌نام از اولیای دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس توضیحاتی ارائه کرد. زیباسازی نمازخانه‌های مدارس خراسان جنوبی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دستورکار است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زیباسازی نمازخانه های مدارس خراسان جنوبی با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس در دستور کار است.

علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پنجمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه فرهنگی و تربیتی اقامه نماز جماعت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۳۰۰ مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز در استان داریم، بیان کرد: حتی در این مدارس نیز شرایط شرکت دانش آموزان در نماز جماعت فراهم است به گونه‌ای که مدیر یکی از این مدارس در روستای کم جمعیتی در نهبندان بیان کرد که در وقت اذان دانش آموزان برای نماز به یکی از مساجد نزدیک مدرسه می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در مجموع در ۸۰۰ مدرسه خراسان جنوبی اقامه نماز جماعت را داریم، ادامه داد: یکی از اتفاقات فرهنگی خوب سال ۱۴۰۱ شرکت دانش آموزان در مراسم اعتکاف بود.‌

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی تأثیر گذار در سال جاری برگزاری اجلاس نماز دانش آموزی در خراسان جنوبی و همچنین برگزاری جلسات تبیینی با حضور روحانیون بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای برنامه‌های فرهنگی فرصت طلایی تابستان را داریم، یادآور شد: این برنامه‌ها باید مبتنی بر رفع نیازها و احتیاج‌های جامعه صورت گیرد تا گامی برای ارتقای وضعیت تربیتی برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بر اساس اسناد مدارس قدیمی چون مدرسه شوکتیه از قدیم وجود داشته است که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی زیباسازی نمازخانه‌های مدارس و تأمین فرش آن را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: همه تلاش ما از این گردهمایی‌ها و همکاری حوزه و آموزش و پرورش تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت و پرورش نسلی مؤمن و انقلابی است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در مدارس آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۸ هزار دانش آموز پایه اول در مدارس استان ثبت نام کنند.

علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ هزار کلاس اولی در مدارس خراسان جنوبی ثبت نام کنند، اظهار کرد: متولدان ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ و دو سال قبل بر آن، می‌توانند در کلاس اول ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام در پایه اول دبستان آغاز شده است، بیان کرد: ثبت‌نام در مدارس دولت و هیئت امنایی با رعایت محدوده‌بندی (ثبت نام در مدرسه نزدیک محل زندگی) اعلام شده صورت می‌گیرد ولی در مدارس غیر دولتی بدون این محدودیت امکان ثبت نام وجود دارد.

موسوی نژاد با تأکید بر اینکه ثبت نام مدارس شاهد، تابع قوانین خاص خود و از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود، افزود: ثبت نام از تاریخ یکم خرداد لغایت بیستم خرداد ماه خواهد بود.

وی بیان کرد: برای ثبت‌نام قطعی در پایه اول ابتدایی گذراندن فرایند سنجش ضروری و قطعی است و از شروط مهم به حساب می‌آید و از این جهت جاماندگان حتماً برای بحث سنجش اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه فرآیند سنجش پیش از دبستان از نیز یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع شده است، یادآور شد: تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای سنجش پیش از دبستان نوبت گیری کرده اند.

موسوی نژاد یادآور شد: برای ارتقا کیفیت آموزش چند سالی است که معلمان پایه اول را به صورت جذبی انتخاب می‌کنیم به این معنا که بهترین معلم آموزشگاه در پایه اول تدریس خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: مدیران مدارس در هنگام ثبت‌نام حق دریافت هیچ گونه وجهی به غیر از هزینه کتاب و بیمه را از اولیای دانش‌آموزان ندارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91983

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر