خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | جزئیات دریافت تسهیلات جدید و مسکن مددجویان اعلام شد

جزئیات و برنامه‌های کمیته امداد برای اشتغال، وام، نحوه دریافت تسهیلات جدید و مسکن مددجویان اعلام شد.

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | جزئیات دریافت تسهیلات جدید و مسکن مددجویان اعلام شد

مددجویان کمیته امداد خانه‌دار می‌شوند. جزئیات و برنامه‌‎های کمیته امداد برای اشتغال مددجویان، وام، نحوه دریافت تسهیلات جدید و مسکن مددجویان اعلام شد. صندوق تضمین اشتغال مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی شد. رای حمایت از پایداری اشتغال مددجویان، صندوق تضمین اشتغال مددجویان این نهاد راه‌اندازی شده است.

رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور درباره جزئیات و برنامه‌های کمیته امداد برای اشتغال، وام، نحوه دریافت تسهیلات جدید و مسکن مددجویان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای مددجویان متقاضی وام | نحوه دریافت وام و تسهیلات جدید مددجویان اعلام شد

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجو در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: برای حمایت از پایداری اشتغال مددجویان، صندوق تضمین اشتغال مددجویان این نهاد راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات افزایش و واریز مستمری مددجویان و معلولان اعلام شد

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور در جشنواره مهر رضوی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز ۱۶۶۵ لوازم ضروری بین مددجویان این استان توزیع شد، اظهار کرد: همچنین ۵۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین مددجویان این استان توزیع می‌شود، از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی در این استان کلنگ‌زنی ۵۵۵ واحد مسکن مددجویی و افتتاح ۲۰ واحد مسکن محرومان است.

رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش است، عنوان کرد: با تجارب ۴۰ ساله در امر توانمندسازی به این نتیجه رسیده‌ایم که باید با ایجاد اشتغال و ساخت مسکن مددجویان را خودکفا کنیم، امروز جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجو در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مددجویان کمیته امداد خمینی

رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه ۸۲ هزار بیمار صعب‌العلاج در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، توضیح داد: این افراد توانایی کار ندارند، بنابراین تا پایان عمر تحت پوشش این نهاد قرار خواهند داشت، اما مابقی افراد باید به نحوی توانمند شوند و بتوانند شغل پایداری برای خود داشته باشند.

بختیاری با تاکید بر اینکه اشتغال خانگی یکی از راهبردهای کمیته امداد امام خمینی است، یادآور شد: بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند و در کنار شغل مادری باید بتوانند درآمد پایدار داشته باشند، بنابراین اشتغال خانگی برای توانمندسازی این افراد در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: مددجویانی که برای ایجاد اشتغال تسهیلات دریافت کرده‌اند، باید بتوانند محصول تولیدی خود را به‌فروش برسانند، به همین علت صندوق تضمین اشتغال مددجویان این نهاد راه‌اندازی شده است.

رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور با تاکید بر اینکه بیکاری سرچشمه فساد در کشور است، عنوان کرد: آمادگی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند در کشور وجود دارد، صندوق توانمندسازی نیازمندان با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان در کشور راه‌اندازی شده است و استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای حمایت اعلام آمادگی کرده‌اند.

بختیاری در پایان تصریح کرد: به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری سند توسعه این استان در مصوبات سفر ریاست جمهوری دیده شده است و این سند ۷۴ درصد اجرایی شده است و باید بحث اشتغال در این استان فعال شود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برکات عالم به‌خاطر اهل‌بیت است، اظهار کرد: در قرآن کریم بیان شده که هر فردی در دنیا دچار مشکل است به در خانه اهل‌بیت مراجعه کنند، به برکت تمسک به اهل‌بیت شاهد اتفاقات خوب در کشور خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: آثار حضور آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی در دولت مشهود است، خدمات و اقدامات دولت سیزدهم به‌علت سم‌پاشی فضای مجازی و ... دیده نمی‌شود، نباید اجازه دهیم درب خانه اهل‌بیت به روی ما بسته شود، باید قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی باشیم.

مددجویان بدون خانه کمیته‌ امداد خانه‌دار می‌شوند

معاون بنیاد مستضعفان از خانه‌دار شدن تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وحید خاوئی، معاون بنیاد مستضعفان با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: به دنبال اجرای سیاست‌های توانمندسازی محرومان و تهیدستان توسط بنیاد مستضعفان، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده و در دست اجرا، کمک به تامین مسکن این اقشار است چراکه با توجه به سهم بالای هزینه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار، خانه‌دار شدن این خانواده‌ها کمک قابل توجهی به تامین نیازهای آنها می‌کند و منابع حاصل از پس‌انداز خانوارها می‌تواند برای جبران هزینه‌ نیازهای دیگر خانواده‌ها از جمله تحصیل، سلامت و … بکار گرفته شود.

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد بر همین اساس طرح‌های متعددی را با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در دستور کار خود قرار داده ادامه داد: یکی از این طرح‌ها با مشارکت کمیته امداد به اجرا درآمد که در گام نخست، تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی را در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر هدف‌گذاری کرده است.

معاون بنیاد مستضعفان تاکید کرد: با اجرای کامل این طرح مشارکتی بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، هیچ مددجوی کمیته امدادی در این ۱۲۰ نقطه، بدون خانه نخواهد ماند.

خاوئی با تاکید بر اینکه وظیفه شناسایی مددجویان فاقد مسکن در این ۱۲۰ نقطه که عمدتا مناطق روستایی و شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را شامل می‌شود، با کمیته امداد است گفت: ما هدف‌گذاری کرده‌ایم که در این طرح مشارکتی هیچ مددجویی بدون خانه‌ای جانیفتد و پس از تکمیل طرح، پشت‌نوبتی‌ها و صف فاقدین مسکن در این نقاط هدف به صفر برسد.

مدیرعامل بنیاد علوی در تشریح سهم هریک از نهادهای مشارکت‌کننده در این طرح گفت: در این طرح بنیاد مستضعفان برای احداث هر خانه ۷۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰ تن سیمان اهدایی را تخصیص می‌دهد و این درحالی است که کمیته امداد و بنیاد مسکن به ترتیب ۷۵ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره را اختصاص داده‌اند.

خاوئی ادامه داد: در سال جاری در قالب اجرای این طرح مشارکتی، بیش از ۲۸۰۰ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان کمیته امداد شده و درحال حاضر نیز بیش از ۶۷۰۰ واحد در دست احداث است که در سال آینده تکمیل و تحویل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، وی با بیان اینکه پس از تکمیل گام نخست، بنیاد مستضعفان آمادگی مشارکت در احداث ۱۰ هزار واحد دیگر برای مددجویان کمیته امداد دارد گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این طرح، ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیمه تمام مددجویان کمیته امداد در مناطق هدف خود را نیز به اتمام رسانده و تلاش دارد تا هرچه در توان دارد را پای کار خانه‌دار شدن محرومان بیاورد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89805

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر