رپورتاژ

این نکته‌ها را در مورد اجاره ویلاهای ساحلی شمال بدانید

ویلاهای ساحلی شمال اقامتگاه‌های محبوبی برای همه هستند. کمتر کسی است که دریا را دوست نداشته و هنگام سفر به شمال در هر فصلی، حتی اگر نتواند درون دریا آب‌تنی و شنا کند، از دیدن مناظر بی‌نظیر آب و چشم‌انداز ساحل احساس خوشی به او دست ندهد. در سفر به شمال بسیاری از افراد اجاره ویلاهای ساحلی را به سایر ویلاها ترجیح می‌دهند. بنابراین این نکته‌ها را در مورد اجاره ویلاهای ساحلی شمال بدانید، تا ویلایی مناسب برای سفری خوش اجاره نمایید. 

اجاره ویلاهای ساحلی شمال

به چه ویلاهایی در شمال، ویلای ساحلی می‌گویند؟ 

ویلای ساحلی در شمال، آن دسته از ویلاهایی هستند که در سمت شمالی جاده ساحلی شمال قرار دارند؛ جاده‌ای که از شرق تا غرب امتداد دارد و استان‌های گلستان، مازندران و گیلان را در برمی‌گیرد. ویلاهای ساحلی در شهرهای خاصی از استان‌ها قرار دارند که فاصله‌شان تا دریا بسیار کم است و به عبارتی شهرهای ساحلی به شمار می‌آیند. 

هر چقدر فاصله این ویلاها تا دریا کمتر باشد، بهتر می‌توان به آنها لقب ساحلی را اطلاق کرد. ویلاهای ساحلی اجاره‌ای در شمال دارای امکانات رفاهی زندگی هستند و ممکن است فاصله‌شان تا دریا به اندازه‌ای کم باشد که پنجره‌هایشان رو به دریا باز شود. این ویژگی‌ها و سایر قابلیت‌ها و امکانات ویلاهای ساحلی را می‌توان هنگام اجاره آنلاین آنها از پلتفرم‌های جاباما و یا شب، بررسی نمود.

شهرهای ساحلی را بشناسید تا به راحتی ویلای ساحلی اجاره کنید

طبعا ویلاهای ساحلی در شهرهای ساحلی قرار دارند و از این روی باید شهرهای ساحلی شمال را بشناسیم. شهر ساحلی استان گیلان بندر انزلی است، در استان مازندران رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و نوشهر، نور، محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر و بهشهر شهرهای ساحلی هستند و در استان گلستان بندرگز، بندر ترکمن، گمیشان و نوکنده و جزیره آشوراده با دریای خزر هم‎مرز هستند.

با توجه به تراکم بالای شهرهای ساحلی در استان مازندران، بیشتر ویلاهای ساحلی در این استان و در واقع در غرب آن واقع شده‌اند. رامسر، متل قو، نوشهر و چالوس بیشترین تراکم ویلاهای ساحلی را دارند و افراد زیادی برای سفر به شمال و اجاره ویلا از طریق پلتفرم‌های جاباما یا اتاقک، این شهرها را انتخاب می‌نمایند.    

 

در شمال تعداد زیادی ویلاهای لاکچری ساحلی وجود دارند که برای افراد خوش سلیقه که زیاد به هزینه‌ها اهمیت نمی‌دهند، مناسب هستند و صد البته که اجاره چنین ویلاهایی، اقامتی رویایی را برای مسافران رقم می‌زند. مهم‌ترین ویژگی‌ این ویلاهای لاکچری این است که استخردار هستند و غالبا استخر آبگرم نیز دارند که برای استفاده در فصل‌های سرد نیز مناسب است. این ویلاها دارای فضای سبز بزرگ و متراژ بالا بوده و در آنها بالکن یا تراس‌هایی وجود دارد که چشم‌انداز خوبی به ساحل و دریا دارند. 

ویلای لاکچری دارای آلاچیق، باربیکیو، فضای بازی، تختخواب‌های راحت، سرویس بهداشتی تمیز و مرتب، آشپزخانه با ظرف‌های شیک و تمیز و... هستند و به طور کلی کلیه امکانات مناسب برای زندگی و تفریح را دارند. البته برخی از ویلاهای لاکچری ساحلی شمال دارای امکانات دیگری نیز هستند که می‌توان هنگام جستجو و اجاره آنها از پلتفرم‌های ایران رنت یا جاباما، آنها را بررسی کرد. 

اجاره ویلاهای ساحلی شمال

ویلاهای ساحلی ارزان و اقتصادی در شمال دارای چه امکاناتی هستند؟

برخی از ویلاهای ساحلی در شمال ارزان قیمت‌تر از ویلاهای لاکچری بوده و مناسب افرادی هستند که قصد یک سفر اقتصادی به شمال را داشته و در عین حال دوست دارند که نزدیک ساحل اقامت داشته باشند و از مناظر زیبای دریا و امکانات تفریحی آن استفاده نمایند. باید توجه داشت که ویلاهای ساحلی ارزان نیز دارای امکانات اولیه برای زندگی هستند و اینگونه نیست که به دلیل ارزان‌تر بودنشان، فاقد تجهیزات و امکانات لازم باشند. 

به عنوان مثال ویلاهای ارزان دارای سرویس خواب، حمام آبگرم، آشپزخانه و تجهیزات آشپزی، میز و وسایل غذاخوری و سرویس بهداشتی مناسب هستند. البته کیفیت هر کدام از موارد یاد شده در هر ویلا با دیگری متفاوت است که بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها، گشت و گذار در پلتفرم‌های اجاره ویلا همانند هومسا یا جاباما است. این گشت و گذار مجازی به شما فرصت به دست آوردن اطلاعات مناسب نسبت به ویلاهای ساحلی ارزان و اقتصادی شمال را می‌دهد. 

امنیت درون ویلاهای ساحلی شمال را در نظر بگیرید

یکی از مقوله‌های مهم در مورد ویلاهای ساحلی، مسئله امنیت آنها است. ویلاهای ساحلی با توجه به نوع قرار گرفتنشان و این که یک طرف آنها را دریا و فضای باز ساحل در بر گرفته است، باید حتما از نظر امنیت مورد اطمینان بوده و امنیت آنها از جهات مختلف تامین شود. یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم در زمینه امنیت، سرقت است. امکان دستیابی سارقان به ویلاهای ساحلی با توجه به شرایطشان، راحت‌تر است و بنابراین باید صاحبان ویلاهای اجاره‌ای، خیال شما را از نظر امنیت تامین نمایند.   

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود شما از نظر امنیت ویلا احساس بهتری داشته باشید، اجاره ویلا از پلتفرم‌های معتبری مانند املاک باشی یا جاباما ویلا است. این پلتفرم‌ها ویلاهایی را برای اجاره به شما معرفی می‌کنند که امنیت در درون آنها تضمین شده است و شما می‌توانید با آرامش درون آن اقامت داشته باشید و خیالتان راحت باشد. 

قبل از اجاره ویلا در شمال، امنیت آن را چک کنید

امنیت اطراف ویلاهای ساحلی شمال را در نظر بگیرید

زمانی که یک ویلای ساحلی را برای سفر شمال خود اجاره کرده‌اید، باید علاوه بر امنیت داخل ویلا، به مسائل امنیتی در خارج از ویلا نیز توجه نمایید تا خدای نکرده دچار مشکل نشوید. اولا که اکثر کسانی که ویلای ساحلی اجاره می‌کنند، دوست دارند برای گشت‌وگذار به اطراف ویلا بروند، اما باید به خاطر داشته باشند که احتمال بروز خطر و دردسر برای در فضای باز اطراف ویلاهای ساحلی وجود دارد بنابراین بهتر است برای پرهیز از رویارویی با چنین خطرهایی، در فاصله زیادی از ویلا به گشت و گذار نپردازند. 

اما چه خطرهایی در خارج از ویلای ساحلی مسافران را تهدید می‌کند؟ یکی از آنها احتمال دزدی و خفت‌گیری به ویژه در شب‌هاست. از آنجا که محوطه ویلاهای ساحلی و در اطراف دریا چراغ ندارد،  احتمال وجود دزدان و یا حضور افراد خفت‌گیری که از تردد مسافران سوءاستفاده می‌کنند وجود دارد. 

خطر دوم خود دریا به ویژه در شب‌ها است که به دلیل مد آب آن بالاتر می‌آید و اگر مسافری بی‌دقتی کند و زیاد به آب نزدیک شود، ممکن است در تاریکی دریا آن هم در فصل‌های سرد که امواج شدیدتر هستند، ناخواسته به کام امواج افتاده و دریا او را به سمت خود بکشد. پس هر زمان که از ویلای ساحلی اجاره‌ای خود، که از طریق پلتفرم ویلایار یا جاباما  اجاره کرده‌اید، بیرون می‌روید به افرادی که داخل ویلا هستند، اطلاع دهید تا در صورت غیبت طولانی مدت شما، به جستجویتان بیایند.

اجاره ویلاهای ساحلی شمال

در اطراف ویلاهای ساحلی زیاد به حیوانات نزدیک نشوید

در اطراف ساحل احتمال وجود حیواناتی مانند سگ‌ها و حتی گاوها، زیاد است. نزدیک شدن به احتمال خطراتی را برای برخی از افراد دارد. اگر در کنار ساحل سگی را دیدید، زیاد به آن حیوان نزدیک نشوید زیرا ممکن است که به بیماری مبتلا باشد و تماس شما با آن حیوان برای شما دردسرهایی ایجاد کند. با توجه به این که حیوانات زیادی در ساحل وجود دارند، توجه به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

اجاره ویلاهای ساحلی شمال

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69173

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر