رپورتاژ

قبل از اجاره ویلا در شمال، امنیت آن را چک کنید

مسئله امنیت در سفر، یکی از موارد اساسی و بنیادی است که بر همه جوانب مسافرت و از جمله اجاره ویلا سایه می‌افکند. اگر در جایی اقامت داشته باشید که نتوانید در آن احساس امنیت کنید، نمی‌توانید شب‌ها سر راحت روی بالش بگذارید

قبل از اجاره ویلا در شمال، امنیت آن را چک کنید

مسئله امنیت در سفر، یکی از موارد اساسی و بنیادی است که بر همه جوانب مسافرت و از جمله اجاره ویلا سایه می‌افکند. اگر در جایی اقامت داشته باشید که نتوانید در آن احساس امنیت کنید، نمی‌توانید شب‌ها سر راحت روی بالش بگذارید و در تمام طول سفر نگرانی‌هایی داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از اجاره ویلا در شمال، امنیت آن را چک کنید تا سفر و اقامتی با آرامش و خیال راحت داشته باشید. 

قبل از اجاره ویلا در شمال کدام موارد امنیتی را چک کنیم؟

شاید فکر می‌کنید که قبل از اجاره ویلا شمال  باید امنیت آن را در مورد سرقت چک کنید. این موضوع درست است اما موارد دیگری نیز وجود دارند که به حوادث طبیعی مربوط می‌شوند. بررسی امنیت ویلا در مواردی مانند آتش سوزی، برق گرفتگی، سیل و زلزله، ریزش کوه و... هر کدام به اندازه موضوع دزدی اهمیت دارند و حتی شاید اهمیتشان از دزدی نیز بیشتر باشد. بنابراین هنگامی که قصد اجاره ویلا را دارید، باید امکانات و شرایط آن را در نظر بگیرید و ببینید که در صورت بروز خطر احتمالی، چه تجهیزاتی برای ایمنی شما وجود دارد.

بهتر است هنگام اجاره آنلاین ویلا در صفحه پروفایل آن، بخش امکانات را بررسی نموده و ببینید که آیا در سایت جاجیگا یا جاباما، به عنوان مثال در مورد داشتن سیستم ایمنی در مورد آتش‌سوزی یا وسایل اطفاء حریق چیزی نوشته شده است یا خیر؟ فاصله ویلا از رودخانه، سد، دریاچه و یا کوهستان چقدر است و تا چه اندازه احتمال بروز خطر احتمالی وجود دارد؟ آیا ساختمان ویلا استحکام کافی را در صورت بروز زلزله دارد؟ و به طور کلی امنیت ویلایی که قرار است اجاره کنید را بررسی نمایید.

بررسی امنیت ویلای اجاره‌ای در شمال، به چه دلایلی اهمیت دارد؟

بررسی اهمیت امنیت ویلای اجاره‌ای دلایل زیادی دارد. معمولا ویلاهای اجاره‎ای در شمال به صورت شخصی اجاره داده می‌شوند و کمتر دارای بیمه‌نامه مسافر هستند. علاوه بر این شیوه نظارت آنها با وزارت گردشگری ارتباط ندارد و مسئولیت امنیت تنها بر عهده خود مسافران است. قطعا هیچ کس دوست ندارد که در هنگام سفر دچار مشکلی از نظر امنیت محل اقامت بشود بنابراین بررسی امنیت از جانب خود مسافران، از این نظر و به دلایل ذکر شده اهمیت می‌یابد.

چگونه قبل از اجاره ویلا در شمال امنیت آن را چک کنیم؟

تا اینجا سخن از بررسی امنیت ویلاهای اجاره‌ای گفتیم اما واقعا چگونه می‌توان امنیت این ویلاها را قبل از اجاره ویلا، به ویژه هنگامی که ویلا به صورت آنلاین رزرو و اجاره می‌شود، چک کرد؟ برای این کار چند راهکار وجود دارد. نخست این که در صفحه پروفایل هر ویلا، امکانات آن را بررسی نمایید. این کار بدون تردید لازم است اما قطعا کافی نیست زیرا هیچ صاحبخانه‌ای به خودی خود به نقایص یا موارد ضعف ویلایش اشاره نمی‌کند.

بنابراین مهم‌تر از خواندن امکانات ویلا، اجاره آن از سایت‌ها و مراکز قابل اعتماد است. هنگام  سایت‌های اجاره ویلا، مانند املاک باشی یا ایران رنت و جاباما که مورد تایید هستند، می‌توانید مطمئن باشید که امنیت و امکانات ویلاها مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است و اجاره ویلا بدون تایید آنها ممکن نیست. در همین راستا شما می‌توانید امنیت ویلا را قبل از اجاره آن در نقد و نظرهای مسافران که در پایین صفحه هر ویلا ذکر شده است، مطالعه نمایید و ویلاهایی را برای اجاره نامزد کنید که از نظر امنیت کامنت‌های مثبتی دریافت کرده‌اند.

اجاره ویلا در شمال

قبل از اجاره، بررسی کنید که ویلا چه امکانات امنیتی دارد

پس از بررسی نکات کلی در مورد اجاره ویلایی با امنیت کافی، خوب است به امکاناتی اشاره کنیم که امنیت ویلا را بیشتر می‌کند. یکی از آنها سیستم دزدگیر است که برخی از ویلاها آن را داشته و به این ترتیب احتمال ورود دزد به ساختمان کاهش بیابد. دوربین مداربسته نیز از تجهیزات امنیتی فضاهای بیرونی ویلا است که به مسافران در مورد امنیت اتومبیل‌هایشان اطمینان خاطر می‌دهد.

علاوه بر آن چنان که گفته شد داشتن سیستم اطفاء حریق، حفاظ برای استخر به ویژه برای خانواده‌هایی دارای فرزند خردسال، نرده پله برای ویلاهای دوبلکس و تریپلکس و دیوارهای بلند برای ممانعت از ورود دزد به خانه می‌توانند در امنیت ویلا نقش مهمی بازی کنند. خوشبختانه به تمامی این امکانات در سایت‌های اجاره ویلا همچون ویلاجار یا جاباما، در مورد تک تک ویلاها به تفصیل اشاره شده است و شما می‌توانید در قبل از اجاره ویلا در مورد هر ساختمان اطلاعات به دست آورید.  

کجا ویلا اجاره کنیم که امنیت بیشتری داشته باشد؟

قطعا هر چه محیط دورتر و به اصطلاح عوام پرت‌تر باشد، امنیت کمتری دارد. مناطق کوهستانی از نظر ریزش کوه، قطع شدن درختان و یا احتمال بارش بهمن ممکن است خطرناک باشند. ویلاهای ساحلی ممکن است برای کسانی که کودکان حرف نشنو و بازیگوش دارند، امنیت کمتری داشته باشند چون احتمال بدون خبر به دریا رفتن کودکان وجود دارد. اگر نزدیک رودخانه‌ای ویلا اجاره می‌کنید حتما آب و هوا را بررسی کنید تا خدای ناکرده با سیل مواجه نشوید.

معمولا شهرک‌های ویلایی که در نزدیکی یا داخل شهر ساخته شده‌اند، از نظر امنیت ساختمانی قابل اعتمادتر هستند چون ویلاها غالبا توسط مهندسان معماری طراحی و ساخته می‎شوند. این شهرک‌ها هم‎چنین دارای نگهبانی هستند که از عبور و مرور افراد ناشناس جلوگیری کرده و احتمال دزدی را به حداقل می‌رساند. شما می‌توانید این شهرک‌های ویلایی را در سایت‌های هومسا یا جاباما پیدا کرده و آنها را برای اجاره بررسی نمایید. ویلاهایی واقع در مراکز شهری نیز، نسبت به ویلاهای دنج و پرت در اطراف شهر از نظر دسترسی و امکان دزدی امنیت بیشتری دارند.

اجاره ویلا در شمال

ویلایی اجاره کنید که برای تمام خودورهای شما پارکینگ داشته باشد

مسئله پارکینگ یکی از امور حیاتی در هنگام اجاره ویلا است. معمولا ویلاها برای یک خودرو پارکینگ دارند اما در بسیاری از موارد چند خانواده با چند خودروی جداگانه مسافرت کرده و یک ویلا را اجاره می‌نمایند. در این صورت پارکینگ باید به تعداد خودروهای شما وجود داشته باشد وگرنه دچار مشکل می‌شوید و احتمال بروز دردسرهایی برای شما وجود دارد. 

پارکینگ را فراموش نکنید زیرا حتی اگر سیستم دزدگیر خودروی شما بسیار کارآمد باشد باز هم احتمال دزدی‌های گوناگون نظیر دزدی لاستیک، پلاک و خود اتومبیل و یا احتمال برخورد ماشین‌های دیگر با خودروی پارک شده شما در خیابان و یا خراش برداشتن خودرو وجود دارد. پس قبل از اجاره ویلا از سایت‌هایی نظیر جاجیگا یا جاباما، حتما تعداد پارکینگ‌های آن را چک کرده و با تعداد اتومبیل‌های خود مطابقت دهید.

قبل از اجاره ویلا امنیت محله را چک کنید

بررسی محله‌های مختلف شهر برای چک کردن امنیت ویلا، یکی دیگر از راه‌های مناسب که به ویژه برای مراقبت از خود و همسفرانتان در زمینه‎های مختلف است. اگر در محله‌هایی ویلا اجاره کنید که اراذل رفت و آمد می‎کنند و یا به دزدی مشهور است، احتمال درگیری و دزدی وجود دارد و ممکن است برایتان دردسرهایی درست شود. بنابراین بهتر است که قبل از اجاره ویلا در هر محله‌ای، امنیت آن منطقه را چک نمایید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68031

ارسال نظر