رپورتاژ

5 امکاناتی که هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید داشته باشند

5 امکاناتی که هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید داشته باشند

ویلاهای اجاره‌ای در شمال دارای تنوع زیادی هستند، از ویلاهای لب ساحل گرفته تا کلبه‌های چوبی جنگلی و ویلاهای استخردار و لاکچری تا ویلاهای اقتصادی با امکانات کمتر. امکانات و محل قرارگیری ویلاها، دو عاملی هستند که قیمت ویلاها را تعیین می‌کنند ولی در هر صورت همه ویلاها در هر جایی از شمال که باشند، باید یک سری امکانات اولیه را داشته باشند. در اینجا ۵ امکاناتی که هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید داشته باشند را مرور می‌نماییم.

هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید امکانات اولیه زندگی را داشته باشد

داشتن امکانات اولیه زندگی اصل و شرط اجاره ویلا در شمال و هر جای دیگری است. زمانی که در شمال ویلا اجاره می‌کنید، باید مطمئن باشید که مواردی از قبیل برق، آب، آبگرمکن، سرویس بهداشتی و حمام را دارد تا بتوانید هنگام اقامت در ویلا، از این امکانات استفاده نمایید. بدون تردید ویلایی که فاقد موارد فوق باشد دیگر ویلا به حساب نمی‌آید بلکه می‌توان نام پلاژ را بر آن اطلاق نمود. پس باید هنگام اجاره ویلا نسبت به داشتن موارد فوق حتما دقت نمود زیرا ممکن است برخی از افراد به جای ویلا به شما پلاژ ارائه دهند و به عبارتی گنجشک را رنگ کرده و جای قناری به فروش برسانند.

چرا باید قبل از اجاره ویلا در شمال امنیت آن را چک کنیم؟

چگونه در مورد امکانات اولیه ویلاهای اجاره‌ای در شمال مطمئن شویم؟

حالا پرسش این است که چگونه مطمئن شویم ویلا دارای این امکانات اولیه هست؟ اگر شما بخواهید ویلا را از افرادی که سر خیابان‌ها تابلویی در دست دارند و تبلیغ یک اقامتگاه را می‌نمایند اجاره نمایید، ممکن است دچار چنین مشکلی بشوید. اما اگر برای اجاره ویلا از سایت‌های معتبری نظیر جاجیگا، شب یا جاباما اقدام نمایید نه تنها می‌توانید در مورد امکانات اولیه آن مطمئن باشید، بلکه کافی است که در صفحه هر ویلا، بخش امکانات را مشاهده کرده و تمامی موارد مهم را در خصوص تجهیزات ابتدایی زندگی بررسی نمایید.

هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید سرویس خواب و امکانات استراحت را داشته باشد

تصور کنید که ویلایی اجاره نمایید که فاقد سرویس خواب باشد. در اینصورت شما باید به تعداد افرادی که به سفر می‌روید وسایل خواب با خود به  همراه داشته باشید و تقریبا تمام خودروی خود را با بالشت و پتو و ملحفه پر کنید. در این صورت هم جایی برای سایر وسایل سفر باقی نمی‌ماند و هم خودروی شما بیهوده وزن زیادی را تحمل می‌کند. در صورتی که حتی اگر ویلای نیمه مبله اجاره می‌نمایید نیز، داشتن سرویس خواب شرط اصلی برای قابل قبول بودن یک ویلای اجاره‌ای است. این سرویس خواب ممکن است به صورت کف خواب یا تختخواب باشد اما در هر حال باید در هر ویلا به صورت تمیز و بهداشتی وجود داشته باشد.

ویلای اجاره‌ای در شمال 2

چگونه بدانیم هر ویلا چه سرویس خوابی دارد؟

ممکن است که شما از آن دسته افرادی باشید که با خوابیدن روی زمین مشکل دارید و یا برعکس، تختخواب را به هر دلیلی دوست نداشته باشید. در هنگام اجاره ویلا اهمیت دارد بدانید که هر ویلایی چگونه سرویس خوابی دارد؟ برای این که نسبت به نوع سرویس خواب ویلای اجاره‌ای اطلاع پیدا کنید، کافی است که وارد سایت‌های حرفه‌ای اجاره ویلا نظیر اتاقک یا جاباما بشوید. در این سایت‌ها اطلاعات کاملی نسبت به ویلا و از جمله سرویس خواب آن داده شده و تعداد اتاق‌های خواب و نوع سرویس خواب مشخص شده است. اگر ویلایی دارای تختخواب یک یا دو نفره است و سرویس کف خواب نیز دارد، در صفحات مربوط به آن اعلام شده و شما با اطلاعات کامل می‌توانید ویلا را اجاره نمایید.

هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب داشته باشد

فرقی نمی‌کند چه زمانی از سال به شمال سفر می‌کنید، همیشه به سرویس سرمایشی و یا گرمایشی نیاز دارید و شاید تنها یک یا دو ماه در سال بتوانید بدون این وسایل در شمال راحت باشید. تعطیلات نوروز تا اواسط بهار هوا هنوز در شمال سرد است و از اواخر بهار تا پایان تابستان‌ شمال با هوای شرجی و گرم نیاز میزبان شماست. پاییز شمال زود شروع می‌شود و تا پایان زمستان و حتی بعد از آن به وسایل گرمایشی نیاز هست. بنابراین باید ویلایی را اجاره کنید که در هر فصل، وسیله سرمایشی یا گرمایشی مناسب آن را داشته باشد.

چگونه اطلاعاتی در مورد وسایل سرمایشی و گرمایشی ویلاها پیدا کنیم؟

یکی از مزایای اجاره آنلاین ویلا به ویژه از سایت‌هایی که اطلاعات دقیق و حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند، این است که شما پیش از اجاره از همه چیز در مورد ویلا مطمئن هستید که این شامل وسایل گرمایشی نیز می‌شود. شما با مطالعه امکانات ویلا در سایت‌های هومسا و جاباما می‌توانید نسبت به نوع وسایلی که برای گرم کردن و یا خنک کردن ویلا اطلاعات کاملی داشته باشید. در این صورت اگر امکانات سرمایشی یا گرمایشی ویلا مطابق سلیقه‌تان بود آن را اجاره نمایید.

ویلای اجاره‌ای در شمال 3

هر ویلای اجاره‌ای باید آشپزخانه‌ای مجهز به وسایل پخت و پز را داشته باشد

زمانی که یک ویلای شمالی را اجاره کرده و در آن اقامت می‌کنید، حتی اگر دوست دارید که در خارج از ویلا و در رستوران غذا نوش جان کنید، باید بتوانید بخشی از کارهای پخت و پز خود را انجام دهید. خوردن صبحانه یا حتی یک فنجان چای در ویلا، مستلزم داشتن یخچال، گاز و کتری یا دستگاه چای ساز است. علاوه بر این شما برای پختن و یا گرم کردن غذا نیاز به ظرف‌های مناسب دارید. بشقاب‌های غذاخوری تمیز و لیوان نیز از سایر وسایلی است که باید در آشپزخانه ویلا وجود داشته باشد چون از ضروریات هر سفر و زندگی است.

از کجا بفهمیم ویلا دارای وسایل پخت و پز هست یا نه؟

برای این که در مورد وسایل پخت و پز هر ویلا مطمئن شوید، در سایت املاک باشی یا جاباما، امکانات ویلا را بررسی نمایید. قطعا در مورد آشپزخانه، وسایل پخت و پز و اجازه صاحبخانه برای آشپزی در هر ویلا توضیحات کاملی نوشته شده است که شما را در انتخاب ویلای مناسب راهنمایی می‌نماید.

هر ویلای اجاره‌ای در شمال باید پارکینگ داشته باشد

پارکینگی یکی از ضروریات در سفر به شمال است. هیچ مسافری بدون خودروی شخصی به شمال سفر نمی‌کند و گذاشتن اتومبیل در خارج از ویلا، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. ویلا باید دارای تعداد کافی و مناسب با ظرفیتش پارکینگ داشته باشد که صاحبان تمام خودروهایی که با هم به سفر رفته و در یک ویلا اقامت دارند، قادر باشند که اتومبیل خود را در درون پارکینگ بگذارند. این کار باعث امنیت و آرامش مسافران در طول سفر می‌شود و از بروز حوادثی نظیر دزدی، برخورد با ماشین پارک شده شما و... جلوگیری می‌نماید.

چگونه از تعداد پارکینگ‌های ویلاهای اجاره‌ای مطلع شویم؟

برای این که از تعداد پارکینگ‌های ویلاهای اجاره‌ای مطلع شوید، کافی است در امکانات ویلا در صفحات آن در سایت‌های جاباما و ویلاجار بررسی‌های لازم را انجام دهید. شما معمولا می‌توانید ظرفیت پارکینگ هر ویلا را در این سایت‌ها مطالعه نموده و با خیال راحت برای اجاره آن ویلا اقدام نمایید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68712

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر