رپورتاژ

از ویلا دور نشوید! نکات مهم در مورد گشت‌وگذار اطراف ویلاهای اجاره‌ای شمال

از ویلا دور نشوید! نکات مهم در مورد گشت‌وگذار اطراف ویلاهای اجاره‌ای شمال

شمال منطقه بزرگی است که شامل سه استان، بیش از ۵۰ شهرستان و تعداد زیادی شهر و روستاست. شمال ایران یک منطقه وسیع است که از نظر جغرافیایی دارای جنگل، دریا و کوهستان بوده و جاهای زیادی برای گشت‌وگذار و ویلاهای فراوانی برای اجاره دارد. همین وسعت و گستردگی در شمال به علاوه جا‌های دیدنی آن، علاوه بر جذابیت و تفریحی بودن، امکان ایجاد خطر گم شدن را نیز برای شما و عزیزانتان فراهم می‌کند. 

ممکن است شما در یک ویلای جنگلی اقامت کنید و در هنگام گشت‌وگذار در جنگل ویلای خود را گم نمایید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از ویلا دور نشوید! نکات مهم در مورد گشت‌وگذار اطراف ویلاهای اجاره‌ای شمال را رعایت کنید تا سفری ایمن و بدون دردسر داشته باشید.

از ویلاهایی که در مناطق خلوت قرار دارند دور نشوید

برخی از ویلاها در شمال در محوطه وسیع و خلوتی قرار دارند که اطراف آنها را کاملا فضای باز گرفته است. بسیاری از افراد برای پیاده‌روی و گشت‎وگذار در اطراف این ویلاهای اجاره‌ای اشتیاق زیادی به خرج می‌دهند و علاقه دارند که بتوانند مسیر زیادی را در حوالی ویلایشان کشف کنند. ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که تا حد ممکن از ویلا دور نشوند زیرا احتمال بروز هر گونه دردسری از دزدی و خفت گیری گرفته تا گم شدن و مسائل دیگر برای ایشان وجود دارد. 

حتما قبل از اجاره ویلا در شمال، امنیت آن را چک کنید

اگر ویلای اجاره‌ای شما در نزدیکی شالیزارها و مزارع چای و... باشد، علاوه بر این که احتمال گم کردن راه وجود دارد، احتمال مواجهه با حیوانات اهلی و یا حیوانات وحشی نظیر گراز نیز شما را تهدید می‌کند. لابد دیده‌اید که گاوها حتی در خیابان‌های شمال بدون صاحب برای خودشان راه می‌روند و قدم می‌زنند. دور شدن از ویلا احتمال برخورد با این حیوانات نیمه وحشی و یا سگ‌ها را بالا می‌برد. بنابراین اگر ویلایی را به صورت آنلاین و از طریق سایت‌های معتبری مانند جاباما و جاجیگا در مناطقی بکر و خلوت اجاره کردید، تا حد ممکن از آن دور نشوید. 

از ویلاهای ساحلی دور نشوید

هر چند که وقتی از سایت‌های معتبری مانند ایران املاک یا جاباما ویلا اجاره می‌کنید، از نظر امنیت در درون ویلای ساحلی و هر ویلای دیگری خیالتان راحت است و می‌توانید با آرامش درون ویلایتان اقامت داشته باشید، اما اگر از ویلا بیرون آمده و از آن دور شوید، دیگر امنیت شما به راحتی تضمین نمی‌شود. زمانی که شما در یک ویلای ساحلی اقامت دارید و دوست دارید برای گشت‌وگذار به اطراف آن بروید، خطرهایی شما را تهدید می‎کند که بهتر است برای پرهیز از مواجهه با آنها، از ویلا زیاد دور نشوید تا دردسرهای احتمالی برای شما روی ندهد. 

گشت و گذار در ویلا

با توجه به این که ساحل شمال محل گشت‌وگذار و تفریح گردشگران زیادی است، احتمال وجود دزدان و یا حضور افراد خفت‌گیری که از تردد مسافران سوءاستفاده می‌کنند وجود دارد. شما با دور شدن از ویلای خودتان امنیت‌تان را بیشتر از دست می‌دهید و احتمال برخورد با این افراد برایتان بیشتر می‌شود. علاوه بر این باید به خاطر داشت که دریا همانطور که جذاب و زیباست، خطرناک نیز هست و ممکن است شما با دور شدن از ویلایتان ناخواسته به کام امواج افتاده و دریا شما را به سمت خود بکشد. 

اگر خدای نکرده خطری جدی مسافران را تهدید کرد، هر چه از ویلایشان دورتر باشند، همسفرانشان برای پیدا کردن فرد گم شده بیشتر دچار مشکل می‌شوند و گاهی نیز سرنوشتی مانند افراد فیلم درباره الی پیدا می‌کنند. بنابراین برای پرهیز از دردسرهای احتمالی و خطرهایی که دور شدن از یک ویلای ساحلی با خود به همراه دارد، بهتر است از ویلای ساحلی‌تان دور نشوید.

از ویلاهای جنگلی دور نشوید

مناطق جنگلی شمال، فضای زیبایی است که سرتاسر آن را درختان بلند و شبیه به هم فرا گرفته‌اند. یک لطیفه قدیمی است که می‌گوید درختان آنقدر زیاد بودند که نتوانستم جنگل را ببینم. این شوخی در مورد جنگل بسیار ریشه در حقیقت دارد. درختان زیبای جنگلی آنقدر زیاد هستند که هنگامی که شما از ویلای جنگلی خود بیرون آمده و در میان آنها به گشت‌وگذار می‌پردازید، احتمال دارد فراموش کنید که در جنگل هستید و آنقدر لابلای درختان به پیش بروید که حتی اگر مثل هانسل و گرتل برای خود نشانه‌هایی برای بازگشت گذاشته باشید، نتوانید مسیر برگشتن به خانه را پیدا کنید.  

واقعیت این است که در شمال، تعداد ویلاهای بکر جنگلی به اندازه‌ای زیاد است که ممکن است در صورت دور شدن از هر یک از آنها، برایتان مشکلی به وجود آید. این ویلاها و محیط اطرافشان در نهایت زیبایی هستند و شما می‌توانید در صورتی که به چنین ویلاهای علاقه دارید، در مورد آنها از سایت‌های جاباما یا هومسا تحقیق کرده و سپس آنها را اجاره نمایید. 

شرط عقل این است که هنگام اقامت در چنین ویلاهایی، از آنها زیاد دور نشوید تا هم از خطر گم شدن پرهیز کنید و هم احتمال رو به رو شدن با حیوانات وحشی مانند خرس و گراز را نداشته باشید. علاوه بر این به یاد داشته باشید که دزدها و خفت‌گیرهای محلی این مناطق را بهتر از شما می‌شناسند و در صورتی که در جنگل گم بشوید، درصد احتمال مواجهه با این افراد و سرقت و خفت‌گیری برایتان بالاتر خواهد رفت.   

گشت و گذار در اطراف ویلا2

از ویلاهای کوهستانی دور نشوید

کوهستان بخشی از طبیعت شمال را فرا گرفته است و ویلاهای کوهستانی، یکی از جاذبه‌های گردشگری شمال به حساب می‌آیند. در بخش‌هایی از استان گیلان و مازندران مناطقی وجود دارند که ییلاقات بکر کوهستانی آنها زبانزد است. به عنوان مثال روستای زیبای ماسوله یا ارتفاعات ماسال در گیلان و روستای فیلبند در مازندران، حد فاصل شهرهای بابل و آمل را در نظر بگیرید. اقامت در چنین ویلاهایی، شما را با غرور کوه آشنا می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که حال و هوایی منحصر به فرد را تجربه کنید.

هر چند که کوه‌های شمال و به ویژه مناطق یاد شده کمتر صخره‌ای هستند و اگر قصد کوهنوردی داشته باشید، یک مسیر هموار را طی می‌کنید، با این همه باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر یک ویلای کوهستانی را توسط سایت‌های ویلاجار یا جاباما اجاره کرده و در آن اقامت دارید، برای گشت و گذار از آنها زیاد دور نشوید زیرا در صورتی که خدای ناکرده هنگام کوهنوردی سانحه‌ای برایتان رخ دهد، دچار مشکلات زیادی خواهید شد. 

اولا به یاد داشته باشید که در این مناطق معمولا آنتن دهی تلفن همراه دچار مشکلاتی است، بنابراین در صورتی که حادثه‌ای جدی در گشت‌وگذار کوهستانی برای مسافران رخ دهد، امکان اطلاع رسانی به همسفرانشان برای درخواست کمک و هم‌چنین تماس گرفتن برای فرستادن آمبولانس و نیروهای کمکی سخت خواهد بود. علاوه بر این، در صورت بروز مشکلی جدی نظیر شکستگی پا و وضعیتی که فرد آسیب‌دیده قادر به حرکت نباشد، جابجا کردن او در یک محیط کوهستانی کار آسانی نخواهد بود. پس شدیدا به شما پیشنهاد می‎کنیم که در هنگام گشت‌وگذار در اطراف ویلاهای کوهستانی خود، از آنها دور نشوید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68715

ارسال نظر