رپورتاژ

چگونه از آبادان به کیش برویم؟

چگونه از آبادان به کیش برویم؟

آبادان، یکی از شهرهای دیدنی جنوب کشور است که به‌دلیل وجود تیم فوتبال صنعت نفت، آن را با نام برزیل ایران نیز می‌شناسند. این شهر نفت‌خیز، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. هرساله از ماه مهر تا روزهای آخر ماه فروردین، تعداد زیادی مسافر با اقامت در هتل های آبادان از جاهای دیدنی این شهر مانند لب شط، پارک ساحلی بهمن‌شیر، پل کابلی و غیره بازدید می‌کنند؛ اما برای مردم بومی آبادان، سفر به جاهای دیگر از جمله جزیره زیبای کیش جذاب‌تر است. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه سفر از آبادان به کیش صحبت کنیم.

 

سفر از آبادان به کیش از طریق تورهای مسافرتی

درست است که شهر آبادان، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان است؛ اما نزدیک بودن این شهر به جزیره زیبای کیش باعث شده که بسیاری از خانواده‌های آبادانی برای گذراندن تعطیلات خود، سفر به کیش را انتخاب کنند.

آن‌ها برای یک سفر به‌یادماندنی در یکی از تورهای مسافرتی زمینی و هوایی ثبت‌نام می‌کنند. از بین این 2 نوع تور، طرفداران تورهای هوایی به مراتب بیشتر است؛ زیرا مسافران پس از سوارشدن به هواپیما در مدت زمانی کوتاهی به جزیره کیش می‌رسند و فرصت بیشتری دارند تا از جاهای دیدنی این جزیره بازدید کنند. در هنگام سفر با تور، مسافر فقط هزینه سفر را پرداخت می‌کند و کاری با خرید بلیط یا رزرو هتل ندارد؛ زیرا این کارها از وظایف مسئولین برگزاری تور است.

شرکت هواپیمایی هما، اولین پرواز آبادان به کیش را در بهمن ماه سال 1398 انجام داد. از این تاریخ به بعد، رفت‌وآمد هوایی از آبادان به کیش و از کیش به آبادان رونق گرفت. پروازهای رفت‌وبرگشت آبادان به کیش و بالعکس، روزهای سه‌شنبه و جمعه انجام می‌شود.‌

برخی از انواع تورهای هوایی از آبادان به کیش، تور ارزان کیش از آبادان،‌ پکیج تور کیش از آبادان، آفر تور کیش از آبادان و تور لحظه آخری کیش از آبادان را شامل می‌شود. تورهای ارزان، معمولا در فصل‌های کم مسافر سال مانند تابستان، ایام محرم و صفر و بعد از پایان تعطیلات نوروزی ارائه می‌شوند.

پکیج تور به‌دلیل ارائه خدمات باکیفیت، قیمت بالاتری دارد. با شروع آفرها و رزرو تور کیش می‌توان در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرد. هزینه رزرو تورهای لحظه آخری، بسیار ارزان‌تر از انواع دیگر است.‌

چگونه از آبادان به کیش برویم؟

سفر از آبادان به کیش از طریق خرید بلیط هواپیما

اگر در شهر آبادان زندگی می‌کنید و قصد دارید به‌صورت انفرادی یا به‌همراه اعضای خانواده، بدون رزرو تور مسافرتی و از طریق هواپیما به کیش سفر کنید، ابتدا باید با مراجعه به یکی از پلتفرم‌های معتبر گردشگری، بلیط تهیه کنید.

سفر با هواپیما، یکی از سفرهای بسیار راحت و در عین‌حال، اقتصادی به‌ شمار می‌رود‌. فاصله بین آبادان و کیش در مسافت‌ هوایی، معمولا 706 کیلومتر بوده و پرواز این مسیر، توسط ایرلاین‌های مختلفی انجام می‌شود.‌ برای تهیه بلیط ارزان هواپیما از آبادان به سمت کیش از روش‌هایی که در ادامه عنوان شده است، می‌توان استفاده کرد:

خرید بلیط حداقل یک هفته قبل از سفر

عوامل مختلفی، قیمت بلیط هواپیما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت بلیط می‌توان به کلاس پروازی هواپیما یا کلاس‌بندی صندلی‌ها طبق استانداردهایی که سازمان هواپیمایی کشور تعیین کرده، زمان خرید بلیط هواپیما، نوع بلیط و نوع ایرلاین اشاره کرد.

انواع کلاس پروازی نیز کلاس درجه یک یا فرست کلاس، کلاس تجاری یا بیزینسی و کلاس معمولی یا اکونومی را شامل می‌شود. قیمت و امکانات کلاس درجه یک از کلاس تجاری و قیمت و امکانات کلاس تجاری از کلاس معمولی بیشتر است‌.

مسافران در زمان خرید بلیط می‌توانند باتوجه‌به بودجه خود کلاس پروازی را تعیین کنند. در فصل‌های پرمسافر و در روزهای پایانی هفته همیشه قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مسافران باید چند روز قبل از سفر و در بین هفته برای خرید بلیط آبادان به کیش اقدام کنند تا هزینه کمتری بپردازند.

خرید بلیط چارتری آبادان به کیش

یکی دیگر از روش‌های خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان، استفاده از بلیط‌های چارتری است.‌ قیمت بلیط‌های چارتری باتوجه‎به پارامترهایی مانند تعداد صندلی‌های خالی و بازه زمانی پرواز آبادان به کیش ممکن است کاهش یا افزایش یابد. قیمت بلیط‌های چارتری معمولا نسبت به بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر است؛ اما در ایام نوروز و در فصل‌های پرمسافر، گاهی از بلیط‌های سیستمی هم گران‌تر محاسبه می‌شود.

خرید بلیط رفت‌وبرگشت به کیش

اگر به‌عنوان یک آبادانی از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید که چند روز را در کیش سپری خواهید کرد، با خرید بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. قیمت بلیط‌های رفت‌وبرگشت هواپیما معمولا از قیمت بلیط پروازهای یک‌طرفه، ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری آبادان به کیش

مسافرانی که به‌صورت ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی قبلی تصمیم می‌گیرند که از آبادان به جزیره کیش سفر کنند، می‌توانند برای خرید بلیط‌ لحظه‌ آخری اقدام کنند. در روزهای معمولی سال، بلیط‌های لحظه آخری، قیمت ارزانی دارند؛ اما در دوران اوج سفر، این بلیط‌ها نه‌تنها ارزان نیستند، بلکه ممکن است در این شرایط نتوانید سحتی یک بلیط هم تهیه کنید.

چگونه از آبادان به کیش برویم؟

 

آشنایی با هتل‌ های مهم کیش

همان‌طور که مسافران شهرهای دیگر قبل از سفر برای رزرو آنلاین هتل های آبادان اقدام می‌کنند، آبادانی‌ها نیز قبل از سفر به کیش باید با مهم‌ترین هتل ‌های این جزیره آشنا شوند و بر اساس بودجه خود، یکی از هتل ‌ها را برای رزرو آنلاین انتخاب کنند. در ادامه با تعدادی از هتل های مهم و معروف کیش آشنا خواهید شد:

  • هتل آبی ترنج مناسب ماه‌عسل
  • هتل مارینا پارک مناسب ماه‌عسل
  • هتل میراژ
  • هتل داریوش
  • هتل پالاس
  • هتل ستاره طلایی
  • هتل تعطیلات
  • هتل شایلی
  • هتل گامبرو
  • هتل آفتاب شرق
  • هتل جام جم
  • هتل صدف
  • هتل پارمیس
  • هتل لیلیوم
  • هتل پانوراما
  • هتل پارمیدا
  • هتل شایان
  • هتل سیمرغ
  • هتل شباویز
  • هتل ققنوس

هر یک از این هتل‌ ها خدمات و امکانات متفاوتی را به مسافران ارائه می‌دهند.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل کیش در سایت فلای تودی

همان‌طور که مردم سایر شهرها و استان‌ها با سفر به خوزستان و اقامت در هتل های آبادان از دیدنی‌های این شهر لذت می‌برند، مردم آبادان نیز به سفر به سایر نقاط کشور از جمله جزیره زیبای کیش علاقه‌ زیادی دارند. آن‌ها برای خرید بلیط هواپیما و رزو هتل های کیش به‌صورت آنلاین می‌توانند به سایت گردشگری معتبر و شناخته‌شده فلای تودی مراجعه کنند.

مسافران هوشمند معمولا مراحل خرید بلیط آبادان به کیش و همچنین رزرو آنلاین هتل های کیش را در مطمئن‌ترین مرجع ارائه‌دهنده خدمات گردشگری ایران یعنی سایت فلای تودی انجام می‌دهند و در هریک از مراحل اگر با مشکلی مواجه شوند با پشتیبانی این سایت تماس می‌گیرند تا راهنمایی‌های لازم به آن‌ها ارائه شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118487

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر