مخصوص زنان؛ در کیش چه لباسی بپوشیم؟

کیش مقصدی جذاب و شگفت‌انگیز برای هر مسافر و گردشگری است، اگر قصد سفر به آن را دارید بهتر است بدانید "لباس زنانه مناسب کیش" چه لباسی است؟

مخصوص زنان؛ در کیش چه لباسی بپوشیم؟

کیش مقصدی جذاب و شگفت‌انگیز برای هر مسافر و گردشگری است، اگر قصد سفر به آن را دارید بهتر است بدانید "لباس زنانه مناسب کیش" چه لباسی است؟

به گزارش عرشه آنلاین، لباس زنانه مناسب کیش با توجه به فصل سفر و در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی آن بهتر است انتخاب و تعیین شود از این رو با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به این جزیره زیبا و دیدنی بدانیم و گزینش مطلوب‌تری برای لباس زنانه در سفر به کیش داشته باشیم.

می‌دانیم لازمه هر سفری برداشتن لباس‌های مناسب به لحاظ آب‌وهوایی و فرهنگ مقصد است و در صورتیکه ساده از این موضوع عبور کنیم راحتی و آسایش را از خود و همسفرهایمان سلب کردیم چرا که لباس بیشترین تماس را با بدن ما دارد و جنس، بافت، رنگ و مواد تشکیل دهنده آن اثر مستقیم بر آسودگی و شادکامی ما می‌گذارد. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد برای انتخاب لباس بهتر است اقلیم و فرهنگ نقطه‌ای که قصد سفر به آن داریم را به خوبی بررسی کنیم.

کیش و ویژگی‌های اقلیمی و فرهنگی آن

بهتر است در انتخاب لباس زنانه مناسب کیش، توجهی به موقعیت مکانی این جزیره و البته بر فرهنگ بومی منطقه داشته باشیم. گفتنی است جزیره کیش با قرارگیری در جنوب ایران و شهرستان بندر لنگه، پر از جاذبه‌های هیجان‌انگیز تفریحی و طبیعی است و به لحاظ دسته‌بندی اقلیمی در اقلیم گرم و مرطوب قرار می‌گیرد. کیش به نسبت دیگر جزایر منطقه ساعات آفتابی زیادی دارد و به دلیل همجواری با خلیج همیشه فارس، رطوبت نسبی ۶۰ درصدی را در فصول مختلف سال در آن شاهد هستیم.

میانگین دمایی در جزیره در طی یک سال، ۲۶.۶ درجه است و با توجه به رطوبت بالا بهتر است لباسی که برای سفر به آن تعیین می‌کنید سبک، خنک و آزاد باشد. لباس زنانه مناسب کیش طیف وسیعی از کلاه، شال، تاپ، تی شرت، مانتو، شلوار، دامن، پیراهن، لباس زیر و جوراب را شامل می‌شود که پیشنهاد می‌شود بعد از توجه به آب‌وهوا، با نگاهی به فرهنگ این جزیره نیز انتخاب و برداشته شود. کیش پذیرای تمامی اقوام ایران است و تنها مردان بومی عرب پوشش مخصوص به خود را دارند، از این جهت برای برگزیدن لباس دست مسافران این مقصد باز است.

در فصل بهار، کیش در شرف گرم شدن است و پیشنهاد می‌شود از دامن یا پیراهن‌های بلند و آزاد استفاده شود تا امکان جابه‌جایی هوا وجود داشته باشد و رطوبت هوا باعث چسبیدن لباس به بدن نشود و شما را کلافه نکند. در نظر داشته باشید آب برای شنا کردن دمای مساعدی دارد، پس از برداشتن مایو و ادوات شنا غافل نشوید.

در تابستان، دمای جزیره خیلی گرم است و توصیه می‌شود تا از پوشیدن لباس‌های جین و تنگ خودداری کنید و بیشتر فضای چمدان یا کوله خود را به لباس‌های نخی و روشن با بافت سبک اختصاص بدید. برداشتن کرم ضد آفتاب و صندل‌های تابستانه یا طبیعت‌گردی که معمولا به صورت جلو باز یا بسته هستند را فراموش نکنید.

لباس زنانه مناسب کیش در پاییز اندکی متفاوت است و بر خلاف فصول سرد سال در دیگر نقاط کشور، دمای جزیره چندان کاهش پیدا نمی‌کند و شما نیازی به کاپشن، پلیور، پالتو، ژاکت و بافت سنگین، ضخیم و گرم ندارید و تنها با یک سوییشرت می‌توانید شب‌های خنک آن را از سر بگذرانید.

زمستان کیش نیز متعادل است و همراه داشتن سوییشرت، کاپشن، ژاکت، بلوز و شلوارهای جین و کتان برای سپری کردن اوقات در آن کافی است و شما به دستکش، شال و کلاه زمستانی نیازی ندارید.

چک لیست لباس‌های زنانه برای سفر به کیش

    شال خنک و نخی

    کلاه حصیری

    کلاه آفتاب‌گیر

    تاپ نخی و آزاد

    تی‌شرت

    بلوز آستین بلند(زمستان)

    لباس زیر

    شلوار گشاد

    شلوار جین(زمستان)

    دامن بلند

    پیراهن بلند

    مانتو روشن

در نهایت یادمان باشد که منطقه آزاد کیش ساعات آفتابی زیادی دارد و برای پیشگیری از آفتاب سوختگی بهترین کار استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و تمدید آن بعد از ۳ تا ۴ ساعت است. به عنوان نکته آخر بهترین و مناسب‌ترین لباس برای کیش‌گردی لباسی است که شما در آن احساس راحتی داشته باشید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38466

ارسال نظر