خبر مهم آموزش و پرورش البرز برای دانش‌آموزان و معلمان

آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد که تابستان تعطیل نیست و مدیرکل آموزش و پرورش این استان، جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان را اعلام کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش البرز برای دانش‌آموزان و معلمان

آموزش و پرورش استان البرز از اجرای یک طرح جدید در مدارس خبر داد. آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد که تابستان تعطیل نیست؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان را اعلام کرد و درباره اقدامات مهمی که در چند ماه گذشته، در آموزش و پرورش استان البرز انجام شده است، توضیحاتی ارائه کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد که مشکلات وزارت آموزش و پرورش با روال اداری به نتیجه نمی‌رسد و در خصوص وضعیت نقل و انتقالات فرهنگیان و معلمان این استان توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش آموزش و پرورش البرز

آموزش و پرورش استان البرز جزئیات تصحیح اوراق امتحانات نهایی، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، نقل و انتقالات معلمان و فرهنگیان و خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان را اعلام کرد.

آموزش و پرورش استان البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز: تابستان تعطیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تابستان تعطیل نیست بلکه زمان آغاز فعالیت های تربیتی است.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تابستان پایان کار نیست بلکه آغاز فعالیت تربیتی در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اقدامات مهمی که در چند ماه گذشته در آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد گفت: برگزاری امتحانات موضوع بسیار مهمی بود که به لطف خدا بدون مشکل برگزار شد، وی ادامه داد: امتحانات پروژه بسیار بزرگی بود که آموزش و پرورش شروع کرد و هم اکنون هم فرایند تصحیح امتحانات ادامه دارد و برای اولین بار به صورت کاملاً الکترونیکی درحال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین افزود: در کنار امتحانات نهایی، آزمون مدارس تیزهوشان به خوبی در استان برگزار شد و در هفته‌ای که گذشت امتحانات مدارس نمونه دولتی نیز بدون مشکل خاصی و در فضایی امن در آموزش و پرورش برگزار شد.

حجرگشت در ادامه با اشاره به ایام اوقات فراغت دانش آموزان گفت: تابستان فصل تعطیلی کار نیست بلکه بسیاری از فعالیت‌های تربیتی در مدارس اتفاقاً در این ایام آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان باید مسئولین استان کمک کنند که در سال جدید هیچ کلاسی بدون معلم باقی نماند و آموزش و پرورش استان دچار مشکل نشود.

بیشتر بخوانید: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در کرج | آموزش و پرورش البرز اطلاعیه داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: برخلاف رویه سابق در جذب نیروی انسانی که انتقادات بسیاری را به همراه داشت امسال بخش مهمی از فرایند جذب افراد را مصاحبه تشکیل می‌دهد که منجر به پذیرش نیروی کیفی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به موضوع نهضت مدرسه سازی در استان البرز گفت: موضوع سرانه آموزشی استان، یکی از موضوعات مهم اساسی است ؛ در حال حاضر مشکل اصلی ما در این زمینه، تامین زمین است که نیازمند همراهی بیشتر راه و شهرسازی و شهرداری‌ها است.

توضیحات آموزش و پرورش استان البرز درباره خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز گفت: گسترش دامنه خدمات بیمه تکمیلی یکی از مطالبات مهم و اساسی فرهنگیان این استان است.

سیدمسلم رئیسی، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز در نشست با اعضای شعبه مرکزی یکی از بیمه‌ها در استان البرز اظهار کرد: گسترش دامنه خدمات بیمه تکمیلی یکی از مطالبات مهم و اساسی فرهنگیان این استان همانند سایر فرهنگیان کشور است.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز افزود: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و بیمه دانا، قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان از روش صندوقی به بیمه‌گری تغییر یافت که انتظار می‌رود سطح خدمات کیفی در قالب این بیمه برای فرهنگیان ارتقا بیشتری پیدا کند.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز افزایش تعهدات بیمه‌ای را از اهداف این تفاهم‌نامه است برشمرد و بیان کرد: بخشی از حق بیمه تکمیلی از سوی دولت و بخش دیگر توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود که بیمه شدگان خواستار خدمات بیشتری در بخش عینک، دندانپزشکی و کاهش میزان رفت و آمدهای اداری در فرآیند برخورداری از بیمه تکمیلی هستند.

رئیسی در این نشست بر لزوم خدمات رسانی و پاسخگویی هرچه بهتر بیمه‌ها به فرهنگیان عضو تاکید کرد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه معلمان بیشترین عضویت بیمه درمانی تکمیلی در کشور را دارند باید خدمات بیمه‌ای در حداقل زمان به فرهنگیان ارائه شود.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان البرز در ادامه خواستار رفع مشکلات موجود در ارائه پرداخت خسارت درمان توسط شرکت بیمه دانا به فرهنگیان شد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز اظهارکرد: بیمه درمان تکمیلی پشتوانه‌ای برای بیماری‌های احتمالی فرهنگیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز: ۴۰۰ مدرسه جدید در البرز ساخته می‌شود

مدیرکل اموزش و پرورش البرز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، در تلاشیم ۴۰۰ مدرسه جدید را در سال‌های پیش رو در استان البرز بسازیم.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و مدیرکل و اعضا شورای معاونین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برگزار شد، با اشاره به شروع نهضت مدرسه سازی در استان البرز گفت: در دو سال گذشته اتفاقات خوبی با همراهی استاندار و همدلی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین محترم در استان البرز رقم خورده است که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های آن نهضت مدرسه سازی است

حجرگشت افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته در تلاشیم ۴۰۰ مدرسه جدید را در سال‌های پیش رو در استان البرز بسازیم و این موضوع به جز با پیگیری مستمر و همراهی و همدلی همه عوامل آموزش و پرورش در استان از جمله اداره کل آموش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اتفاق نخواهد افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به فعال شدن ظرفیت‌های خیرین در استان گفت: در سال‌های قبل همه به دنبال جذب خیرین برای ساخت مدرسه بودند اما درحال حاضر خیرین حضور دارند و بعضاً زمین مناسب برای ساخت مدرسه پیدا نمی‌شود. وی ادامه داد: این مسئله باعث ایجاد یک رقابت مثبت هم شده است و هر منطقه‌ای زودتر بتواند تأمین زمین انجام دهد مدرسه جدید در آن منطقه احداث خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نهایت با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های برون استانی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کرد و در این زمینه پیگیری طرح شهید عجمیان اهمیت ویژه ای دارد.

مشکلات و گره‌های آموزش و پرورش استان البرز حل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: گره‌های آموزش و پرورش به واسطه گروه‌های جهادی حل خواهد شد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در نشست قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در البرز اظهار کرد: مشکلات وزارت آموزش و پرورش با روال اداری به نتیجه نمی‌رسد و بسیاری از گره‌های وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش این استان، به واسطه حضور گروه‌های جهادی حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و جهاد گفت: فرهنگ سازی کار جهادی حتی از خود کار جهادی اهمیت بیشتری دارد و فعالیت جهادی از این جهت مهم است که باعث گسترش فرهنگ جهادی و خودسازی افراد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: پیشنهاد من این است که اینگونه جلسات در مدارس محروم برگزار شود و با برنامه‌ریزی دوستان یکی از مدارس مناطق محروم میزبان جلسه بعدی قرارگاه عدالت آموزشی باشد.

او با اشاره به ایجاد گروه‌های جهادی مشاوره‌ای در آموزش و پرورش استان البرز گفت: خواست ما از همه گروه‌های جهادی استان این است که با هم افزایی و ایجاد یک هماهنگی مشترک از موازی کاری پرهیز کنند.

حجرگشت استفاده از ظرفیت خیرین را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هم در زمینه طرح شهید عجمیان و بهسازی فضاهای مدارس و هم در سایر فعالیت‌های جهادی حضور خیرین بسیار حائز اهمیت است و در استان البرز خیرین بزرگواری حضور دارند که برای اجرای فعالیت‌های جهادی از جمله طرح شهید عجمیان اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  متذکر شد: باید از ظرفیت بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی نیز برای اجرایی‌سازی فعالیت‌های جهادی استفاده شود.

توضیحات آموزش و پرورش البرز درباره کیفیت‌ مدارس این استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه تصور عمومی از مدارس شاهد انتظارات بسیاری برای این مدارس ایجاد کرده است، گفت: این مدارس باید کیفی‌بخشی شوند.

علی حجرگشت ، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نشست مدیران مدارس شاهد استان البرز با حضور مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد استان باید کیفیت بخشی شوند.

او با اشاره به بحث ثبت‌نام در مدارس شاهد گفت: در این زمینه باید تمامی قوانین و آیین‌نامه‌ها رعایت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: تصور عمومی از مدارس شاهد انتظارات بسیار بزرگی برای این مدارس ایجاد کرده است و نباید میان آنچه که در این مدارس اتفاق می‌افتند با این انتظارات فاصله زیادی وجود داشته باشد.

حجرگشت با اشاره به حساسیت‌های مختلف موجود در مدارس شاهد گفت: مدارس شاهد به ویژه در حوزه مسائل تربیتی و پرورشی دارای حساسیت‌های خاصی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: اعتقاد ما این است که نیروهای مدارس شاهد باید در تمامی حوزه‌ها از نیروهای کیفی باشند و نباید نیرویی در این مدارس حضور داشته باشد که شأن این مدارس را رعایت نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان تاکید کرد: رئیس ستاد شاهد در هر منطقه مأموریت دارد نسبت به کیفیت بخشی در مدارس شاهد اقدام کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95920

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر