خبر مهم آموزش و پرورش استان البرز

برگه‌های امتحانی شخصی‌سازی شده است و همه فرآیند تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

خبر مهم آموزش و پرورش استان البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از آماده شدن ۱۳۴ حوزه امتحانات نهایی در استان که حدود ۳۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کند، خبر داد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز از آماده شدن ۱۳۴ حوزه امتحانات نهایی در استان که حدود ۳۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کند، خبر داد و افزود: وزارتخانه بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ پایه دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره را ابلاغ کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در راستای هدف عملیاتی ۱۹ از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور اجرای راهکار ایجاد ساز و کارهای قانونی و ساختار مناسب برای سنجش و ارزشیابی عملکرد نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، برنامه امتحانات نهایی و برنامه آزمون هماهنگ پایه‌های دهم و یازدهم مدارس روزانه در نوبت خرداد ماه سال ۱۴۰۲ -۱۴۰۱، به انضمام نکات قابل توجه در تمهدید مقدمات و برگزاری آزمون‌ها ابلاغ شد.

حجرگشت خاطرنشان کرد: معدل دانش آموزان در امتحان گذشته تنها در کنکور تأثیر مثبت داشته اما امسال معدل امتحانات نهایی خرداد ماه، سهم ۴۰ درصدی در کنکور دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه برای امتحانات نهایی دانش آموزان در استان البرز ۱۳۴ حوزه آزمون مشخص شده است، یادآورشد: حوزه‌های امتحانی ساعت هفت و نیم صبح بسته می‌شود و لازم است دانش آموزان حداقل نیم ساعت زودتر در حوزه امتحانات حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: با اختصاص ۴۰ درصد ظرفیت سهم کنکور به معدل امتحانات نهایی در واقع شاهد بازگشت مسیر آموزش به سمت مدارس و کیفیت تحصیلی در مدارس خواهیم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: باید امتحانات نهایی را با همدلی، همیاری و همکاری مسئولان مربوطه به گونه‌ای رقم بزنیم که کمترین ایراد را داشته باشد.

حجرگشت عنوان کرد: امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲، از ۳۱ خرداد ماه آغاز شده و به مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه در امتحانات هرگونه وسایل ارتباطی ازجمله تلفن همراه ممنوع است، تاکید کرد: برگه‌های امتحانی شخصی‌سازی شده است و همه فرآیند تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88070

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر