برنامه تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان اعلام شد

شیوه‌نامه اجرایی برنامه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

برنامه تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش از اجرای یک طرح تابستانه برای دانش‌آموزان خبر داد. برنامه تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان اعلام شد. شیوه‌نامه اجرایی پایگاه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد. وزارت آموزش و پرورش زمان اجرای این طرح و برنامه‌های تابستانه در مدارس و پایگاه‌های این وزارتخانه برای دانش‌آموزان را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس، برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ و طرح جدیدی را در نظر گرفته است. شرکت‌کنندگان این طرح وزارت آموزش و پرورش، تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم هستند.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش

 جزئیات اجرای طرح «هفت‌ سنگ» وزارت آموزش و پرورش (هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط، گردشگری) در تابستان اعلام شد.

وزارت آموزش و پرورش

قائم‌ مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی از اجرای طرح پایگاه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش با عنوان «هفت‌ سنگ» (هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط، گردشگری) در تابستان خبر داد.

وحید بیگدلی، قائ م‌مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی، با اشاره به شیوه‌نامه اجرایی پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت سازمان دانش‌آموزی، بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی این عزیزان از مهم‌ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است.

وزارت آموزش و پرورش

قائم‌ مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی، اهداف این برنامه‌ها را در قالب غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، معرفتی در مربیان، بسط و گسترش تربیت اجتماعی و سیاسی، آشنایی با ابنیه‌ها و آثار فرهنگی و تاریخی، آشنایی با طبیعت و پاسداشت محیط زیست، استعدادیابی و شناخت ظرفیت‌های علمی، هنری و مهارتی دانش‌آموزان برشمرد.

بیگدلی با بیان سیاست‌های اجرایی این فعالیت‌ها گفت: تاکید بر مشارکت خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان؛ استفاده بهینه از ظرفیت‌های مدارس، کانون‌ها و فضاهای اردویی و تربیتی؛ بهره‌گیری از مدرسین و مربیان آموزش‌دیده سازمان دانش‌آموزی؛ توجه خاص به اردوهای دانش‌آموزی با محوریت آموزش مهارت‌های تشکیلاتی، اجتماعی، معرفتی، هنری و تربیتی؛ آموزش حفظ محیط زیست و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی از جمله سیاست‌های اجرایی این فعالیت‌ها است.

وزارت آموزش و پرورش

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، زمان اجرای این فعالیت‌ها را از اول تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: مدارس یا کانون‌های فرهنگی و تربیتی که دارای مرکزیت در شهر هستند، شامل این طرح خواهند شد. همچنین شرکت‌کنندگان در طرح پیش‌رو، تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم هستند که اعضای سازمان دانش‌آموزی در اولویت خواهند بود.

قائم‌ مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی محور فعالیت‌ها را با عنوان فعالیت‌های کارگاهی، آموزشی مهارتی، آموزش معرفتی و عقیدتی، فوق برنامه و سفرهای تربیتی، در قالب فعالیت‌های تشکیلاتی، معرفتی و فرهنگی، فعالیت‌های فضای مجازی و پانا و فعالیت‌های اردویی و گردشگری دانست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93437

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر