خبر مهم آموزش و پرورش البرز برای معلمان و دانش‌آموزان

معاون آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: هدایت تحصیلی تدریجی از دوره متوسطه اول در دستورکار آموزش و پرورش البرز قرار گرفته است.

خبر مهم آموزش و پرورش البرز برای معلمان و دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: بیش از ۴۰ درصد از مجموع دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استان، در هنرستان‌‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای این استان تحصیل می‌کنند.

لیلا الماسی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: ۴۰/۹۸ درصد از مجموع دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای این استان تحصیل می‌کنند.

او با اشاره به اینکه این رقم باید به حدود ۵۰ درصد افزایش یابد، تاکید کرد: افزایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت از یک‌سو موجب درک عمیق‌تر آموخته‌ها و از سویی، موجب توسعه و نهادینه شدن کارآفرینی در جامعه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: استان البرز دارای ۱۵۷ هنرستان است که ۴۲ هزار و ۸۳۱ هنر جو در آن تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای در مدارس مورد تاکید است، و از اولویت‌های آموزش‌ و پرورش است، عنوان کرد: مشاوره و هدایت نامطلوب تحصیلی دانش‌آموزان می‌تواند موجب افزایش بیکاری و جوانان فاقد مهارت در جامعه شود.

الماسی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری مقوله هدایت تحصیلی تدریجی از دوره متوسطه اول در دستورکار آموزش و پرورش البرز قرار گرفته است تا از یک‌سو موجب انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و از سوی دیگر از گرایش ناخواسته دانش‌آموزان به رشته‌های نظری جلوگیری شود.

وی جمعیت مشغول به تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش البرز را نسبت به آمار کشوری مطلوب دانست و بیان کرد: با این وجود لازم است تا افق ۱۴۰۴ زمینه هدایت و گرایش به تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های مهارتی فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز افزود: یکی از راه‌های حل مشکلات کشور، تقویت هنرستان‌ها است. توجه به این موضوع در درازمدت وضعیت اشتغال را بهبود خواهد داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84090

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر