روزهای سخت معلمان/ از اجرای ناقص رتبه بندی تا عدم پرداخت رفاهیات فرهنگیان

باید اذعان کرد که کارکنان وزارت آموزش و پرورش که معلمان بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهند به لحاظ حقوق و مزایا از بسیاری از دستگاه ها و وزارتخانه های دیگر پایین تر هستند

روزهای سخت معلمان/ از اجرای ناقص رتبه بندی تا عدم پرداخت رفاهیات فرهنگیان

باید اذعان کرد که کارکنان وزارت آموزش و پرورش که معلمان بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهند به لحاظ حقوق و مزایا از بسیاری از دستگاه ها و وزارتخانه های دیگر پایین تر هستند 

به گزارش عرشه آنلاین، چه کسی است که نداند معلمان از چه نقش مهم و پررنگی در جامعه برخوردار هستند، بدون شک اگر معلمان از آرامش خاطر کافی برخوردار نباشند و شرایط برای کارشان مهیا نباشد خطری بزرگ جامعه و آینده آن را تهدید خواهد کرد، بخش عمده ای از دوران کودکی و نوجوانی هر یک از ما در مدرسه می گذرد تا جایی که بعضا سر و کار بچه ها با معلمان حتی بیش از والدینشان است. 

از سوی دیگر این دوران نقش اصلی را در آینده فرد ایفا می کند تا جایی که برخی تجربیات تلخ در همین دوران همچون وزنه ای تا دوران کهنسالی بر دوش فرد سنگینی خواهد کرد، این چند خط را نوشتیم تا بر اهمیت نقش معلمان عزیز از تدریس تا حتی رفتار آن ها بگوییم اینکه یک معلم می تواند مشوق اصلی یک کودک برای فعالیت اش در آینده باشد یا اینکه برعکس به کابوس همیشگی او تبدیل گردد، همه این نقش های مهم و با اهمیت اما زمانی می تواند از سوی معلمان عزیز به بهترین نحو انجام گیرد که شاهد رفع دغدغه ها و پیگیری مطالبات شان باشیم.

بدون شک معلمی که درگیر مسائیل معیشتی است یا مطالباتی عقب مانده دارد بخش عمده ای از تمرکز اش را از دست خواهد داد. البته که این روزها همه اقشار جامعه درگیر مسائل و مشکلات معیشتی هستند اما حقیقتا معلمان یکی از اقشاری اند که با توجه به نقش خطیری که به آن اشاره شد دارای مشکلاتی فراوانی هستند.

سال ها است که بحث رتبه بندی معلمان به یکی از دغدغه های اساسی این عزیزان تبدیل شده و از این دولت به آن دولت پاسکاری می شود، البته طی ماه های اخیر تلاش هایی برای اجرای آن صورت گرفته که آن هم با نقایص فراوانی همراه است که باید برطرف گردد. در کنار این ها بحث دانشجو معلمان یا پرداخت معوقات حق التدریس نیز مساله حائز اهمیت دیگر است که ذهن بخش عمده ای از معلمان را به خود مشغول کرده است.

در کنار همه این ها باید اذعان کرد که کارکنان وزارت آموزش و پرورش که معلمان بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهند به لحاظ حقوق و مزایا از بسیاری از دستگاه ها و وزارتخانه های دیگر پایین تر هستند و سال ها است بحث تعلق رفاهیات به آنان مطرح شده است، موضوعی که وزیر آموزش و پرورش هم بدان اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش از گذشته رفاهیات نداشته و همه وزرای قبلی آن را پیگیری می‌کرده اند و من هم در حد بضاعتم آن را دنبال می‌کنم، بضاعتی که البته امیدواریم کار را به جایی برساند.

در مجموع در روز معلم این را نوشتیم که بگوییم رسیدگی به معیشت معلمان باید در اولویت قرار گیرد تا در همین شرایط دشوار نیز شاید تبعیض و انبوهی مشکلات برای این عزیزان نباشیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135929

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر