خبر مهم آموزش و پرورش استان اردبیل

معاون آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد: بازارچه‌های آموزشگاهی از تولیدات دانش‌آموزی دایر می‌شود.

خبر مهم آموزش و پرورش استان اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بازارچه‌های آموزشگاهی از تولیدات دانش آموزی در اردبیل دایر می‌شود.

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برنامه‌های هفته معرفی مشاغل در اردبیل به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اجرایی می‌شود

او تاکید کرد: با توجه به اهمیت آماده سازی دانش آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه براساس استعداد، توانایی، علاقه و نیازهای جامعه و نقش سازنده این انتخاب در زندگی حال و آینده آنان ارائه برنامه‌های متنوع هدفمند در این هفته ضروری به نظر می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: انتظار می‌رود با توجه به روزشمار هفته معرفی مشاغل و با محوریت شعار سال ۱۴۰۲ که به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده اقدامات و فعالیت‌های لازم در خصوص هفته معرفی مشاغل و امر مهم هدایت تحصیلی دانش آموزان در مناطق و مدارس استان اجرایی شود.

حضوری از برپایی نمایشگاه‌های معرفی مشاغل منطقه‌ای و مدرسه‌ای، تشکیل بازارچه‌های آموزشگاهی از تولیدات دانش آموزی، بازدید دانش آموزان از مراکز و محیط‌های شغلی و دانشگاهی در قالب اردوهای پیشرفت در طول هفته معرفی مشاغل در اردبیل خبر داد.

او با تاکید بر نقش خانواده‌ها در طرح ریزی تحصیلی، شغلی، تجربه آموزی شغلی فرزندان با بهره گیری از ظرفیت مشاوران و متخصصین امر در مسیر آینده شغلی دانش آموزان گفت: والدین در کنار فرزندان خود نقش اساسی در آینده شغلی و تحصیلی آنان دارند که باید با هدایت و مشاوره‌های درست دانش آموزان را از سردرگمی در این مرحله از زندگی برهانند.

حضوری ادامه داد: هفته معرفی مشاغل که همه ساله در هفته اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره‌های مختلف با مشاغل گوناگون و رشته‌های تحصیلی که منجر به انتخاب آگاهانه شغل مورد علاقه آنها می‌شود آشنا شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84115

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • علی

        این کجاش مهم بود ؟

      ارسال نظر