خبر مهم آموزش و پرورش درباره اجرای دستورالعمل پدافند غیرعامل در مدارس

یک مقام مسئول در آموزش و پرورش، جزئیات اجرای دستورالعمل پدافند غیرعامل در مدارس به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در مدارس را اعلام کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش درباره اجرای دستورالعمل پدافند غیرعامل در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دستورالعمل پدافند غیرعامل بر مبنای مدرسه‌محوری و با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در مدارس اجرایی خواهد شد.

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای این دستورالعمل‌ها جزو اقداماتی است که برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای صورت گرفته است، اظهار کرد: ۲۷ ماه آموزش غیرحضوری در دوران کرونا، آسیب‌های زیادی به نظام تعلیم و تربیت و دانش‌آموزان وارد کرد؛ با آغاز آموزش به صورت حضوری در سال ۱۴۰۱، تلخی دوران تعطیلی مدارس به شیرینی شروع تحصیل دانش‌آموزان عزیز تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان | بخشنامه امتحانات نهایی خردادماه ابلاغ شد +جدول زمان امتحانات

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: برای جلوگیری از پیشامدهای احتمالی، با ارسال دستورالعمل به مدارس در تلاشیم با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان، پدافند غیرعامل را در مدارس تقویت کنیم.

صفری گفت: دستورالعمل‌های لازم برای اقدامات و تدابیر پیشگیرانه مدیران مدارس در مقابل حوادث احتمالی ارسال شد و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و… برای عوامل اجرایی مدارس برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی در کنار آموزش و پرورش تلاش می‌کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند، از اولیای دانش آموزان خواست تا در کنار مدیران برای صیانت از مدارس تلاش کنند و در مقابل عوامل بسیار اندکی که می‌خواهند در فرآیند یاددهی و یادگیری خلل وارد شود، ایستادگی کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81394

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر