خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: معلمان باتجربه، صبور و متخصص این حوزه با توجه به توانمندی‌های فردی این دانش‌آموزان به صورت موثر، پاسخگوی نیازهای آنان در چالش‌ها هستند.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۲ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در دوره‌های پیش دبستانی، اول و دوم ابتدایی در تنها مدرسه اوتیسم استان مشغول به تحصیل هستند.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در جمع خانواده‌های دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم استان، اظهار کرد: اتیسم نوعی اختلال در خود ماندگی است و بیماری آنانی است که گرچه ارتباط سختی با دنیای خارج دارند، اما به گونه‌ای دیگر مهربانند، چراکه رفتار تکراری را دوست دارند.

او با بیان اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم مهربانی را در دل‌های آسمانی‌شان تکرار می‌کنند، تصریح کرد: باید به سوی استقلال و رقم زدن سرنوشتی نیکو برای ایشان حرکت کرده و با به رسمیت شناختن حقوق آن‌ها نسبت به مطالبه حقشان و تصمیم گیری آن‌ها درباره زندگی‌شان مطابق با خواسته‌هایشان بازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم شناخت بیشتر و عمیق از اوتیسم و درک  افراد اوتیستیک، افزود: روح مهربان کودکان و دانش آموزان مبتلا به اتیسم، به درک، عشق، آموزش و حمایت نیاز دارد.

او ادامه داد: دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم اغلب چالش‌های منحصر به فردی را در زندگی و مدرسه به وجود آورده و تجربه می‌کنند که معلمان باتجربه، صبور و متخصص این حوزه با توجه به توانمندی‌های فردی این دانش‌آموزان به صورت موثر، پاسخگوی نیازهای آنان در چالش‌ها هستند.

موسوی نژاد یادآور شد: اختلال طیف اوتیسم، در خود فرورفتن، بی‌توجهی به جهان خارج، ناتوانی در رشد و گسترش مهارت‌های اجتماعی است که می‌تواند باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی قابل توجه و چالش‌های رفتاری شود.

منبع: ايسنا
کدخبر: 80666

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    ارسال نظر