ماجرای اعتراض برخی طلافروشان چیست؟/ رئیس اتحادیه طلا: اعتصابی در کار نیست

طی دو روز اخیر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های معاند خبری با عنوان اعتصاب طلافروشان در ایران به دلیل مالیات منتشر شده است، اما اصل ماجرا چیست؟

ماجرای اعتراض برخی طلافروشان چیست؟/ رئیس اتحادیه طلا: اعتصابی در کار نیست

 ایرنا نوشت طی دو روز اخیر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های معاند خبری با عنوان اعتصاب طلافروشان در ایران به دلیل مالیات منتشر شده است، اما اصل ماجرا چیست؟

 ایرنا نوشت طی دو روز اخیر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های معاند خبری با عنوان اعتصاب طلافروشان در ایران به دلیل مالیات منتشر شده است که صحت ندارد.

 ایرنا به نقل از خبرنگاران خود در سطح کشور از باز بودن پاساژها و طلافروشی‌ها در کشور حکایت دارد

در برخی از شهرها و شهرستان‌های کشور در ساعات ظهر طلافروشی‌ها و سایر بازار به مدت چند ساعت (معمولاً از ساعت ۱۳ تا ۱۶) تعطیل می‌کنند که فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های معاند بیشتر در این زمان‌ها بوده است. ساعت کاری طلافروشی‌ها در شهرستان‌ها در شیفت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و در شیفت صبح طلافروشی‌ها باز بوده‌اند.

طلافروشان در پایتخت نیز مانند روزهای گذشته مشغول فعالیت بودند.

ادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص طرح شایعات در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی بازارهای طلا در کشور، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و تعدادی از پاساژهای تهران نسبت به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت انتقاداتی داشتند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: قرار بود در سه ماه گذشته تغییراتی و اصلاحاتی در رابطه با تبدیل دو سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان مالیاتی به یک سامانه انجام شود؛ همچنین برخی طلافروشان ابهاماتی در مورد سامانه جامع تجارت داشتند.

وی بیان کرد: جلسات و مکاتباتی در مورد صنعت طلا و چرخه تولید و توزیع و اینکه اجرایی شدن این سامانه ممکن است مشکلاتی برای طلافروشان ایجاد کند، انجام شد که تغییر و اصلاحی رخ نداد و بعد از چند روز اعلام شد که سامانه جامع تجارت باید عملیاتی و اجرایی شود.

بذرافشان ادامه داد: برخی از طلافروشان واکنشی داشتند که چرا بعد از سه ماه این دو سامانه هنوز به یک سامانه تبدیل نشدند و طبق تبصره۳ ماده ۶ قانون تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، یکی نیستند؛ البته جلساتی برگزار شده، ولی هنوز کار عملیاتی آن به صورت یکپارچه و در یک سامانه اجرایی نشده است.

این مقام صنفی تاکید کرد: طلافروشان باید طبق تبصره ۳ ماده ۶ قانون تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی در یک سامانه نسبت به تکالیف مالیاتی خود و صدور فاکتورهای الکترونیکی اقدام کنند که هنوز به صورت کامل اجرایی نشده و متاسفانه برخی از طلافروشان نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135951

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر