پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو جنجالی به‌پا کرد + عکس

پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو در چند شهر جنجال به‌پا کرد.

پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو جنجالی به‌پا کرد + عکس

ثبت‌نام خودرو و پیش‌فروش خودرو قربانی گرفت. پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو در چند شهر جنجال به‌پا کرد. فردی با پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو سر ۳۵۰ نفر کلاه گذاشت. این فرد از ۳۵۰ نفر مبالغی را به بهانه فروش و ثبت‌نام خودرو دریافت کرده، اما خودرویی به آنان تحویل نداده است. جزئیات کلاهبرداری یک شرکت خودروسازی از طریق پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو اعلام شد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم برای خریداران خودرو | شرایط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد

یکی از مالباختگان اعلام کرده است که متهم با نام «م. ش.»، در قالب یک شرکت، خودرو‌های داخلی را حدودا ۶۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار، پیش‌فروش می‌کرده است و قرار بوده است که این خودرو‌ها را ظرف ۱۰۰ روز (۹۰ روز کاری) به آنان تحویل دهد. 

ثبت نام خودرو

تعدادی از شهروندان تهرانی به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کردند که به روش ثبت‌نام خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

پلیس می‌گوید متهم به بهانه پیش‌فروش خودرو از ۳۵۰ نفر مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان دریافت کرده، ولی خودرویی به آن‌ها تحویل نداده است.

بیست و پنجم خرداد ماه 1402، تعدادی از شهروندان تهرانی به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض مراجعه کرده و با طرح شکایتی، اعلام کردند که به روش ثبت‌نام خودرو، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: خبر فوری برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو

مالباختگان همچنین طی روز‌های گذشته، در مقابل کلانتری‌ها و اماکن قضایی دست به تجمع زده و خواستار استرداد مال خود شده‌اند.

پلیس می‌گوید در تحقیقات اولیه مشخص شده که متهم به بهانه ثبت‌نام خودرو ۲۰۰ میلیارد ریال از مالباختگان دریافت کرده، ولی خودرویی را به آنان تحویل نداده است.

به گفته «سرهنگ محمد معظمی گودرزی» رئیس پلیس پیشگیری تهران، در پی شکایت این شهروندان، هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و ساعت ۱۹ همان روز این فرد دستگیر و به همراه نماینده‌ای از شکات به مقر انتظامی منتقل شد.

متهم در جریان بازجویی‌هایی اولیه به جرم خود اقرار و اعتراف کرده که از ۳۵۰ نفر مبالغی را به بهانه فروش خودرو دریافت کرده، اما خودرویی به آنان تحویل نداده است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده و تحقیقات ماموران برای شناسایی دیگر مالباختگان و کشف جرائم احتمالی ادامه دارد.

یکی از مالباختگان اعلام کرده است  که متهم با نام «م. ش.» در قالب یک شرکت، خودرو‌های داخلی را حدودا ۶۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار پیش‌فروش می‌کرده است و قرار بوده این خودرو‌ها را ظرف ۱۰۰ روز (۹۰ روز کاری) به آنان تحویل دهد. 

او می‌گوید تمام دارایی و ‌پس‌انداز خود را برای خرید یک دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو به حساب این شخص واریز کرده و اکنون امیدوار است که پلیس و دستگاه قضایی بتوانند حساب این شخص را به موقع مسدود کرده و پول مالباختگان را از او پس بگیرند.

ثبت نام خودرو

 کلاهبرداری یک شرکت از طریق پیش‌فروش و ثبت‌نام خودرو

جلسه دادگاه بدوی متهم پرونده تاج خودرو در شعبه ۱۰۵ دادگاه‌های کیفری دو قزوین به ریاست قاضی احمدی برگزار شد.

 علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حسب شکایت تعدادی ازدادگاه بدوی متهم پرونده شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت از طریق پیش فروش خودرو، پرونده قضایی در یکی شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و متهم موصوف تحت تعقیب کیفری قرار گرفت و بازداشت شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: پس از تحقیقات مقدماتی در داسرا، کیفرخواست مدیرعامل این شرکت به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق پیش فروش غیرقانونی خودرو صادر و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارسال شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: این پرونده ۶۶۳ شاکی دارد و جلسه رسیدگی به اتهامات مذکور طی پنج روز متوالی با حضور متهم، شکات و وکلاء طرفین برگزار می‌شود و این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: در این پرونده مدیرعامل شرکت «تاج خودرو» با کلاهبرداری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به عنوان متهم حضور دارد و قاضی رسیدگی کننده پس از اخذ اظهارت شکات و دفاعیات متهم درخصوص برگزاری جلسات رسیدگی مجدد و یا صدور حکم قضایی تصمیم گیری خواهد کرد.

ثبت نام خودرو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94322

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر