خبر خوش تامین اجتماعی برای مددجویان | نحوه دریافت تسهیلات جدید و مزایای بازنشستگی اعلام شد

جزئیات تسهیلات و خدمات جدید بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان اعلام شد.

خبر خوش تامین اجتماعی برای مددجویان | نحوه دریافت تسهیلات جدید و مزایای بازنشستگی اعلام شد

مددجویان کمیته امداد خمینی از خدمات تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. جزئیات تسهیلات و خدمات بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان کمیته امداد خمینی اعلام شد. نحوه دریافت تسهیلات جدید و مزایای بازنشستگی مددجویان کمیته امداد خمینی اعلام شد. مددجویان کمیته امداد خمینی با پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت یا ازکارافتادگی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | جزئیات دریافت تسهیلات جدید و مسکن مددجویان اعلام شد

برای حمایت همه‌جانبه از مددجویان، یک هزار و ۲۵۸ مددجوی استان خراسان جنوبی از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند.

حسینی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان این نهاد در راستای توانمند کردن آنان، یک هزار و ۲۵۸ مددجوی استان از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۹۵۶ خانواده در قالب زنان سرپرست خانوار شهری و ۳۰۲ خانواده در قالب مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفائی هستند. 

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای مددجویان متقاضی وام | نحوه دریافت وام و تسهیلات جدید مددجویان اعلام شد

او افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی پس از رسیدن به سن ۵۵ سالگی در زنان و سن ۶۰ سالگی در آقایان و با پرداخت حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری‌بگیری و سایر مزایا نیز بهره‌مند شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه برای پرداخت حق بیمه‌ی اجتماعی زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال گذشته، بیش از ۵۳ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی، اجرای صحیح قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سرمایه گذاری برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش و تامین پشتوانه اقتصادی برای این خانواده‌ها که منتج به خروج پایدار از تحت حمایت می‌شوند، خواهد بود.

خدمات حمایتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: مددجویان این نهاد در دهه کرامت از بیش‌ از ۹ هزار ۶۰۰ برنامه حمایتی بهره مند شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمک هزینه ازدواج اشاره کرد.

محمد حسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان  ضمن بیان اینکه مددجویان کمیته امداد استان سمنان طی ایام مبارک دهه کرامت از بیش از ۹ هزار ۶۰۰ برنامه حمایتی بهره مند شدند، ابراز کرد: در این بازه زمانی در سراسر استان توزیع یخچال و لباسشویی بین نیازمندان و مددجویان صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان  با بیان اینکه در ایام دهه کرامت در سراسر استان دو میلیارد تومان هزینه اجاره خانه به نیازمندان پرداخت شده است، ابراز کرد: دو هزار و ۶۰۰ نفر از نیازمندان استان از این خدمات بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در روزهای دهه کرامت همچنین ۶۹ کمک هزینه ازدواج نیز در استان پرداخت شده است، گفت: برگزاری اردوی مادران و دختران با حضور ۶۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه توزیع ۲۰ هزار بسته ماکارونی بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ایام دهه کرامت در سال جاری بود، گفت: در ایام دهه کرامت همچنین ۱۹۵ تخته فرش به ارزش بیش از دو میلیارد تومان بین نیازمندان استان سمنان توزیع شده است

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان  با بیان اینکه، تامین هزینه شش هزار نسخه درمانی یکی دیگر از اقداماتی بود که در ایام دهه کرامت با کمک خیران و مردم نیک‌اندیش استان صورت گرفت، ابراز کرد: چهار هزار مورد از این نسخه‌ها بیماران صعب‌العلاج بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: بیش از یک هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وام اشتغال مددجویان کمیته امداد 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ برای حدود ۳۵ هزار نفر از نیازمندان دهک یک تا ۵ فرصت شغلی ایجاد کردیم.

سلمان دانشور، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده برای مددجویان توسط کمیته امداد اظهار کرد: در استان حدود ۲۱۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند. در سال ۱۴۰۱ برای حدود ۳۵ هزار نفر از نیازمندان دهک یک تا ۵ با هزینه بیش از ۱۶۵۰ میلیارد تومان فرصت شغلی ایجاد کردیم.

او افزود: همچنین برای بیش از ۲۰ هزار نفر نیز آموزش‌های مختلف مهارتی را ارائه کردیم. شغل‌‎های ایجاد شده در حوزه خدمات، تولیدی-صنعتی، کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار و ۶۰ درصد برای مردان سرپرست خانوار بوده است.

دانشور گفت: قرار است در سال ۱۴۰۲ برای حدود ۳۳ هزار نفر از نیازمندان دهک یک تا ۵ با بودجه بیش از ۳هزار میلیارد تومان شغل ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: قرار است این مشاغل بیشتر در بخش‌های تولیدی، تولیدات خانگی و خدمات کشاورزی و دامداری باشد، البته امسال به دلیل خشکسالی باید بیشتر به سمت کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی برویم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90214

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر