آب پاکی یحیی گل محمدی روی دست عیسی آل کثیر/ تکلیف بازیکن خارجی پرسپولیس مشخص شد

یحیی گل محمدی به خبرها درباره برگشت عیسی آل کثیر به پرسپولیس واکنش نشان داد.

آب پاکی یحیی گل محمدی روی دست عیسی آل کثیر/ تکلیف بازیکن خارجی  پرسپولیس مشخص شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص برگزاری دیدار فردا بدون حضور هواداران گفت: شوک خیلی بدی بود. خودمان را آماده کرده بودیم پس از سه قهرمانی کنار هواداران باشیم و از وجود آنها استفاده کنیم.

یحیی گل‌محمدی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: به نوبه خودم روز خبرنگار را به همه به خصوص ورزشی‌نویسان تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم. اولین کنفرانسی است که قبل از شروع لیگ داریم خوشحالم در خدمت شما هستیم و دوباره شما اصحاب رسانه حضور دارید. امروز برای چهارمین سال به عنوان مربی پرسپولیس کنار شما هستم و این لطف خدا و حمایت هواداران و پشتیبانی شما است. امیدوارم همانطور که سال قبل هواداران را خوشحال کردیم امسال هم آنها را خوشحال کنیم.

وی افزود: اولین بازی است و برای قهرمانی و شروع خوب یک الزام است و می‌تواند با روحیه بهتر لیگ را ادامه دهیم. مقابل آلومینیومی بازی داریم که مربی آن حسینی است. همه مجتبی حسینی را می‌شناسیم که در هر تیمی بوده، تیمی منظم و با شخصیتی ساخته است. امیدوارم با وجود مشکلاتی که وجود دارد روند خوبی را از سر بگیریم.

گل‌محمدی در رابطه با روند آماده‌سازی پرسپولیس گفت: روند خوبی در پیش گرفتیم. دیر شروع کردیم و از سوی دیگر اردوی خارجی و برخی دیدارهای تدارکاتی لغو شد و تلاش کردیم با برنامه‌ریزی خوب و تمرینات منظم این کمبودها را جبران کنیم. بازی‌های دوستانه خوبی انجام دادیم و خودمان را برای شروع لیگ آماده کنیم. این انگیزه را در بازیکنانم می‌بینم. یکسری ناهماهنگی‌هایی وجود دارد اما این شور و اشتیاق را در بازیکنان می‌بینم امیدوارم فردا بازی خوبی انجام دهیم.

وی همچنین در خصوص برگزاری دیدار فردا بدون حضور هواداران نیز اظهار داشت: شوک خیلی بدی بود. من ۲۰ دقیقه پیش ماجرا را شنیدم. خودمان را آماده کرده بودیم پس از سه قهرمانی کنار هواداران باشیم و از وجود آنها استفاده کنیم شوک منفی و بدی بود باورم نمی‌شود در شروع مسابقات این ناهماهنگی را ببینیم. بازی بدون تماشاگر برای پر طرفدارترین تیم آسیا و در اولین بازی لیگ سخت و باورکردنی نیست. اگر زیر ساخت نداریم یک سال لیگ را تعطیل کنیم و درست کنیم و بازی ها را از سر بگیریم این که از اولین بازی این ناهماهنگی باشد واقعا زشت است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: با این نوع برنامه‌ریزی و نگاهی که وجود دارد روز به روز پسرفت می‌کنیم. کشورهای دیگر با امکانات خوب سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما ما به جای اینکه پیشرفت کنیم پسرفت می‌کنیم و واقعا متاسفم و ناراحت شدم و حس بی‌انگیزگی در من و همه کسانی که کنارم بودند، ایجاد شد.

وی در مورد جذب مهاجم خارجی نیز افزود: جذب بازیکن خارجی هنوز منتفی نیست و با توجه به نیاز تیم به دنبال اضافه کردن یکی یا دو بازیکن هستیم. اگر زیاد صحبت نکردم به خاطر فشار تمرینات بود و نمی‌شد مدام از بازیکن خارجی صحبت کنیم. با چنگ و دندان تیم را حفظ کردیم. توقع تقویت داشتیم تا دو باره قهرمان شویم و موفق باشیم. توقع زیادی نیست. برای موفقیت شرایط مالی هم باید خوب باشد. سطح توقع مردم به جا است اما با سطح منابع مالی همخوانی ندارد. درآمدزایی ما فقط پیراهن است و این کل درآمدزایی باشگاه است. باشگاه‌های راه‌های زیادی برای درآمدزایی دارند اما ما منابع نداریم.

گل‌محمدی یادآور شد: یک باشگاه از یک کارخانه ارتزاق می‌کند اما ما باشگاه دولتی هستیم که چشممان به این است که چه کسی تبلیغ روی پیراهن را می‌گیرد. سطح توقع با شرایط مالی متفاوت است. باید تقویت شویم اما این کار منابع مالی می‌خواهد. نمی‌خواهم بحث مالی را مطرح کنم که بگویند دوباره شروع کردیم؛ از دو سال قبل پنج درصد پارسال ۱۵ درصد و امسال یک هزار تومنی دریافتی نداشتیم. هیئت مدیره و مدیرعامل شبانه روز تلاش می‌کنند اما درآمد با هزینه‌ها برابر نیست. ما این را درک می‌کنیم. پارسال مجوز حرفه‌ای را وقتی گرفتیم که بازیکنان از خود گذشتگی کردند، اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما هم از آسیا کنار حذف می‌شدیم. سطح توقع مردم راه را به ما نشان می‌دهد و به جا است اما با آنچه داریم و موجودی و بودجه نمی‌شود. شاید مدیرعامل باشگاه بهتر راجع به این موضوع توضیح دهد.

وی در مورد پنجره بسته باشگاه نیز گفت: مگر پنجره بسته است؟ نمی‌دانم.چیزی به من اعلام نشده است.

سرمربی پرسپولیس در مورد بازگشت عیسی آل‌کثیر گفت: همچین گزینه‌ای نداریم که مازاد تیم‌های دیگر را بگیریم. گزینه خارجی اگر بخواهیم بگیریم سطح بازیکن مهم است که بیاید و به تیم کمک کند. بازیکنی که در سطح آسیا عملکرد خوبی داشته باشد که چنین بازیکنی در این شرایط حداقل یک میلیون دلار هزینه برای باشگاه دارد. شاید گفتنش خوب نیست اما در این مدت باید گزینه‌ای باشد اطمینان خاطر داشته باشیم نه اینکه بیاید و پولی بگیرد و کلی حرف و حدیث ایجاد شود. فعلا روی هیچ گزینه‌ خارجی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. یک گزینه دو هفته پیش به باشگاه معرفی کردم منتظر هستم ببینم وضعیت او چطور می‌شود و البته یک گلر زیر ۲۳ سال نیز معرفی کردم.

وی ادامه داد: شهاب زاهدی بازیکن ما است. او به خاطر جنگ اوکراین مجبور شد باشگاه عوض کند اما او روز به روز می‌تواند بهتر شود و جای پیشرفت دارد. موقعیت شناس است و مطمئنم می‌تواند کمک کند گوهری نیز دوست داشت بازی کند و با رفتن علیرضا شرایط برای او محدود شده بود. با رفتن او یک جا برای ما خالی شد.

گل‌محمدی در خصوص قانون سقف قرارداد نیز گفت: قانون جدید یک ضربه مهلک نه فقط به تیم ما بلکه به بسیاری از تیم‌ها بود. آیا فوتبالیست‌ها بخشی از فوتبال نیستند؟ هدف از این قانونی که گذاشته شد را متوجه نمی‌شوم که دلیلش چه بود؟ قوانین باید با حضور مربیان، مدیران، کارشناسان و نماینده بازیکنان باشد تا کار خوب جمع شود. حال کدام مدیر باشگاه این قانون را امضا کرده؟ اگر بخواهیم حرف بزنیم باید در کمیته اخلاق و انضباطی پاسخگو باشیم. بدیهای این قانون بیشتر از خوبی‌هایش است. باید پرسپولیس و استقلال بزرگ برای فدراسیون خط و مش تعیین کنند نه فدراسیون. چرا که باشگاه‌ها نبض فوتبال هر کشوری هستند ریشه و تنه هستند. آنها باید خط مشی را تعیین کنند. وقتی می‌گوییم فوتبال حرفه‌ای، باشگاه باید از مهم‌ترین درآمدش که حق پخش است استفاده کند و امیدوارم امسال مجلس و صدا و سیما به جمع‌بندی برسند.

وی همچنین در رابطه با ناراحتی کمال کامیابی‌نیا و پریرا گفت: هر بازیکنی که در پرسپولیس یک بازی هم می‌کند قابل احترام است اما اینکه باشند خوب است و بروند حاشیه ایجاد کنند دور از انصاف است. ماندن بازیکن در تیم ربطی به سن و سال نداشت. مگر سیدجلال و یا کریم باقری را نداشتیم. این ربطی به سن نداشت. این صحبت‌ها غیرحرفه‌ای بود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص موضوع سربازی سرلک نیز اظهار داشت: او خوب باشد به تیم ملی دعوت می‌شود و بد هم باشد باید به سربازی برود. او باید آنقدر قوی باشد تا به تیم ملی برسد.

گل‌محمدی در خصوص بازگشت کریم باقری نیز گفت: این مشکل باید زود برطرف شود. او از مفاخر فوتبال و بزرگان فوتبال ایران است. من به او نیاز دارم. جایش کسی را نگرفتم و به بازگشتش امیدوارم. منتظر کریم می‌مانیم و امیدوارم با حسن نظر مسوولان بازگردد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100548

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر