11 اردیبهشت تعطیل است؟

​طبق قانون کار، روز کارگر که ۱۱ اردیبهشت است برای کارگران تعطیل رسمی است.

11 اردیبهشت تعطیل است؟

طبق قانون کار، روز کارگر که ۱۱ اردیبهشت است برای کارگران تعطیل رسمی است.

ماده ۶۳ قانون و مقررات کار می‌گوید؛ علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر نیز جز تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌آید.

بر اساس ماده ۶۳ قانون و مقررات کار جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) نیز جز تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌رود.

بنابراین، روز کارگر همچون روزهای جمعه تعطیل رسمی برای کارگران بوده و چنانچه کارفرما مبادرت به تعطیلی نکند باید ساعت کاری این روز تعطیل کار محاسبه شود

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر، در گفتگو با تسنیم، تأکید کرد که این روز طبق قانون کار، تعطیل رسمی محسوب می ‌شود و کارفرمایان حق ندارند کارگران را به کار در این روز ملزم کنند.

وی با استناد به ماده ۶۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد که علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می ‌آید. به این ترتیب، کارگران در این روز مانند جمعه ‌ها تعطیل هستند و می ‌توانند از این فرصت برای استراحت و تفریح استفاده کنند.

لی اصلانی، دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز، نیز در گفتگو با ایسنا به مناسبت فرا رسیدن هفته کارگر، ضمن اشاره به اینکه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر و تعطیلی قانونی کارگران است، اظهار تاسف کرد که متأسفانه بسیاری از کارخانه ‌ها این قانون را نادیده گرفته و در این روز کارگران را به سر کار می‌ برند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135472

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر