اعلام تاریخ انقضای محدودیت‌های برجامی| ایران می‌تواند به همه کشورها سلاح بفروشد؟

مقتدایی در پاسخ به اینکه زمان فروش پهپادها به روسیه تحریم‌های تسلیحاتی ایران برداشته شده بود تصریح کرد: براساس آنچه که جمهوری اسلامی ایران در برجام پذیرفته بود برخی محدودیت‌ها را در سال‌های قبل داشتیم قطعاً محدودیت‌هایی که در برجام وجود داشت زمان‌دار بودند و زمان بخشی از آنها گذشته و دیگر موضوعیت ندارند.

اعلام تاریخ انقضای محدودیت‌های برجامی| ایران می‌تواند به همه کشورها سلاح بفروشد؟

عباس مقتدایی خوراسگانی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به پاسخ رئیس جمهور اوکراین به ایران درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه گفت: مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران توسط وزیر امور خارجه اعلام می‌شود بنابراین اینکه دیگران چه چیزی می‌گویند و چه تحلیل و برداشتی دارند در درجه دوم اهمیت قرار دارد. لذا در درجه اول باید مشاهده کنیم که وزیر امور خارجه ایران چه نکته‌ای را گفته است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل دارای فناوری با همه کشورهای جهان در ارتباط است و براساس منافع ملی خود عمل می‌کند.

او افزود: ایران هیچ کاری خارج عرف و قوانین بین‌المللی انجام نمی‌دهد. همچنین آنچه که به طرف اوکراینی گفتیم عین واقعیت است و دلیلی ندارد جمهوری اسلامی ایران بخواهد لاپوشانی کند. وزیر امور خارجه درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه به صراحت سخن گفته است.

مقتدایی در پاسخ به اینکه زمان فروش پهپادها به روسیه تحریم‌های تسلیحاتی ایران برداشته شده بود تصریح کرد: براساس آنچه که جمهوری اسلامی ایران در برجام پذیرفته بود برخی محدودیت‌ها را در سال‌های قبل داشتیم قطعاً محدودیت‌هایی که در برجام وجود داشت زمان‌دار بودند و زمان بخشی از آنها گذشته و دیگر موضوعیت ندارند. نکته مهم این است که وزیر امور خارجه ایران مواضع رسمی کشور را بیان می‌کند و ما در مواضع رسمی که اعلام می‌کنیم صداقت کامل داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که پیش از این سابقه روزنامه‌نگاری داشته است در واکنش به ادعاهای حمید رسایی مبنی بر اینکه خبرنگاری مستعدترین شغل برای جاسوسی است خاطرنشان کرد: خبرنگاران چشم‌های بینا و گوش شنوای ملت هستند. خبرنگاران در عمق جان خود به آرمان‌های نظام اسلامی پایبند هستند. اگر فرد یا چند نفر محدود خلاف حرفه خود عمل کنند و یا خدای نکرده در دام دشمنان بیافتند و یا حتی جاسوس باشند نباید این موضوع محدود را تعمیق دهیم. 

مقتدایی در پایان یادآور شد: واقعیت این است که خبرنگاران در روزگار ما هم نقش مهمی برعهده دارند و هم مسئولیت و رسالت ویژه‌ای دارند که باید به آن عمل کنند، نباید با حرف‌های نسنجیده خبرنگاران پرتلاش، زحمت‌کش و خدوم کشور را که در نبرد رسانه‌ای در پیشانی دفاع رسانه‌ای از کشور قرار دارند را آزرده خاطر کنیم. خبرنگاران چشم و چراغ ملت هستند./ منیبان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52482

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر