رپورتاژ

پشم شیشه چیست و قیمت پشم شیشه تخته ای و لوله ای

چکیده : پشم شیشه ماده ای که ساختار فیبری دار دو از الیاف شیشه تولید می شود. و به انگلیسی به آن Glaa wool نام دارد. و از خانواده عایق های الیافی می باشد

پشم شیشه یا عایق پشم شیشه نوعی عایق الیافی معدنی است. از خانواده عایق های الیافی مانند پشم سنگ و پشم سرامیک می باشد. به عنوان عایق در عایق کاری انواع صنایع استفاده می شود. قدیمی ترین عایق دنیا که با  الیاف شیشه تولید می شود. و گاهی به آن فایبر گلاس می گویند.

پشم  شیشه تخته ای

محدوده دمای برودتی آن منفی 20  و دمای حرارتی آن  مثبت 350 درجه سانتی گراد است. قیمت پشم شیشه ارزانتر  از عایق پشم سنگ می باشد. این عایق در برابر آتش بسیار مقاوم است و تا ساعت های طولانی می تواند در برابر آتش مستقیم مقاومت کند. که نوعی حفاظ در برابر آتش است. بهترین عایق ساختمان در دنیا است. الیاف شیشه ماده اصلی تشکیل دهنده این عایق معدنی  می باشد. این عایق را همیشه با پشم سنگ  مقایسه می کنند. شاید از خود بپرسید آیا پشم شیشه سرطان زا است؟ در جواب باید بگوییم که این عایق به هیچ عنوان سرطان زا نیست. خطری برای انسان ندارد و به محیط زیست آسیبی نمی رساند. و سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

قیمت پشم شیشه 

قیمت پشم شیشه به عواملی زیادی بستگی دارد که مهمترین آن ضخامت، چگالی یا دانسیته، نوع پوشش یا روکش فویل آلومینیوم و یا کاغذ کرافت، نوع کاربرد و انواع آن بستگی دارد. قیمت این عایق همیشه بر حسب متر مربع فروخته می شود. ولی بعضی از مواقع این محصول به صورت کیلویی نیز به فروش می رسد مانند پشم شیشه فله ای که مانند پنبه می ماند. این الیاف ها خام و بدون ریزن خورده هستند.

پشم شیشه ها در ابعاد های مختلفی در شکل های  مکعب ، ورقه ای، رولی، پتویی و توری دار، فویل دار و لوله ای تولید می شوند. که قیمت پشم شیشه را نسبت به نوع کاربرد آن تغییر می دهد. یکی از مهمترین آن دانسیته یا چگالی است. چگالی در واقع  به انگلیسی Density به جرم حجمی یک ماده در یک متر مربع مکعب شکل است اطلاق می شود.  ضخامت نیز در قیمت عایق های الیافی تاثیر مستقیم دارد. این عایق از ضخامت 3 سانت الی 10 سانت تولید می شود.  هر مقدار که ضخامت عایق بالا می رود از الیاف های بیشتری استفاده می شود و وزن آن ر افزایش می دهد.که بر قیمت عایق تاثیر می گذارد. فویل یا روکش آلومینیوم نیز از مواردی است که بر قیمت عایق به عنوان مانعی برای نفوذ آب به عایق اضافه می شود. آلومینیوم که یک ماده وارداتی است. و قیمت آن با بالا رفتن ارز قیمت پشم شیشه نیز افزایش می یابد.

شرکت پشم شیشه ایران(ایزوران)

شرکت پشم شیشه ایران اولین کارخانه تولید کننده پشم شیشه در ایران است . این کارخانه قدیمی ترین تولید کننده عایق های حرارتی و برودتی مانند ایزوگام در کشور ایران می باشد. از قبل از انقلاب 57  فعال است انواع پشم شیشه ها را در ایران تولید می کنند. پشم شیشه ایران محصولاتی مانند پشم شیشه رولی یا فو یل دار ، تخته ای یا پانلی و لوله ایو ایزوگام و محلول های آبی و بنزینی  ایزوپاستا  تولید می کند.

ایزوگام پشم شیشه ایران

ایزوگام یک عایق پلیمری است که با انواع پلی استر و تیشو و قیر مقاوم سازی می شود. و به عنوان عایق رطوبت  معرفی شده است. ایزوگام در چند محصول تولید می شود که مهمترین و پر مصرف ترین آن ایزوگام فویل دار و ساده است که به ایزوگام  LA4 معروف می باشد. 

انواع پشم شیشه

پشم شیشه در انواع متفاوت تولید می شود. تا بتوان همه جای را عایق نمود مخصوصاً ساختمان های مسکونی و اداری و تاسیسات بزرگ تا از هدر رفت انرژی جلوگیری نمود. دلیل تولید انواع محصولات استفاده راحت و نصب راحت آنها است. به راحتی برش می خورد و با انواع روکش های فویل آلومینیوم نیز تولید می شوند. به راحتی قابل حمل هستند. انواع پشم شیشه های پر مصرف در ساخت و سازه ها عبارتند از:

پشم شیشه تخته ای 

پشم شیشه تخته ای

پشم شیشه تخته ای یا پانلی با سطوحی صاف مانند تخته با انواع ضخامت و چگالی و با انواع روکش فویل آلومینیوم  و کاغذ کرافت تولید می شود. این عایق پانل یت تخته ای مخصوص مکان های صاف طراحی می شود . این عایق ایستایی خوبی در سطوح صاف مانند یوار ها و کف خانه ها و سقف ها دارد. به راحتی نصب می شود و برش آن ساده می باشد. این عایق از ضخامت 2.5 سانت تا 10 سانت و با دانسیته های 36 الی 120 کیلو گرم در متر مکعب و با انواع پوشش های آلومینیوم و کاغذی تولید می شود. برای نصب این عایق مکعبی از سازه های چوبی و فلزی استفاده می شود. و یا با انواع گل میخ های پلاستیکی و فلزی نصب می کنند.

پشم شیشه فویل دار 

پشم شیشه فویل دار

پشم شیشه فویل دار یا آلومینیومی نوعی عایق لحافی که با انواع فویل آلومینیوم و فویل متالایز تولید می شوند. این عایق از الیاف های ظریف و نازک با چگالی های 8 الی 20 کیلو گرم در متر مکعب تولید می شوند. این عایق فویل دار اغلب برای پوشش سالن های بزرگ و سقف زیر شیروانی ها استفاده می شود. این عایق در عایق کاری تاسیسات و مخازن های کوچک با حرارت های پایین استفاده می شوند. مساحت عایق لحافی زیاد است و مقرون به صرفه تر از محصولات دیگر می باشد. ابعاد این عایق در عرض 120 سانت و در طول های 10 الی 20 متر تولید می شود. تفاوت روکش فویل آلومینیوم با  فویل متالایز در طول عمر آنها است فویل آلویمینیوم  15 الی 20 سال عمر می کند ولی فویل متالایز 3  الی 6 ماه است.

پشم شیشه لوله های 

پشم شیشه لوله ای یک عایق استوانه ای شکل که شبیه به لوله است . و برای عایق کاری لوله ها جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود. این عایق لوله ای مخصوص عایق کاری لوله های گرما و سرما می باشد. با انواع روکش های تیشو ، فویل آلومینینوم، و کاغذ کرافت روکش می شود. برشی در امتداد آن وجود دارد. که با دست باز می شود و لوله در آن قرار می گیرد. این عایق به اندازه سایز لوله ها از ضخامت 3 سانت تا 10 سانت تولید می شود که دانسیته آنها اغلب 64 می باشد. طول عایق لوله 50 الی 100 سانت است.

پشم شیشه از کجا بخریم؟

شرکت اندیشه عایق آریا نماینده رسمی شرکت پشم شیشه ایران با سابقه طولانی در پخش محصولات پشم شیشه ایران ( ایزوران ) بهترین خدمات را جهت نصب و تحویل به موقع کالا از تهران و کارخانه ارائه می دهد. همیشه عایق های حرارتی و صوتی را از جایی خرید کنید که دارای گواهی نمایندگی داشته باشد. عایق پشم شیشه را همیشه به صورت متر مربع خرید کنید. و قبل از خرید پشم شیشه مکتنی را که قرار است عایق کاری کنید از  فروشنده مشاوره بگیرد .پشم شیشه ها دارای محصولات زیادی است که هر کدام دارای کاربرد های متفاوتی هستند.

کاربرد پشم شیشه

عایق کاری تاسیسات 

سقف سالنهای ورزشی و صنعتی 

پترو شیمی ها و پالایشگاه های نفت و گاز 

استریو های صدا و سینا جهت آگوستیک صدا

عایق کای ساختمان های اداری و مسکونی که پایین آوردن هزینه های گرمایشی و سرمایشی

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77374

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر