رپورتاز

عید کجا بریم سفر خارجی؟ لیست قیمت بهترین آژانس ها

عید کجا بریم سفر خارجی؟ لیست قیمت بهترین آژانس ها

با نزدیک شدن تعطیلات نوروز، این سؤال را زیاد می‌شنویم که عید کجا بریم مسافرت؟ در کشور خودمان شهرهای زیبایی هستند که در طول نوروز آب و هوای خوشی دارند و سفر کردن به آن ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. اما افرادی هستند که ترجیح می‌دهند در تعطیلات نوروز به سفر خارجی بروند. این دسته از افراد نیز معمولاً این سؤال را مطرح می‌کنند که عید کجا بریم سفر خارجی یا بهترین کشور برای مسافرت عید کدام است؟

ما برای این دسته از دوستان چند پیشنهاد جذاب داریم و قصد داریم بهترین جا برای مسافرت در عید نوروز را به آن ها معرفی کنیم.

کشورهای اروپایی

سفر به کشورهای قاره سبز و خرید تور اروپا عید ۱۴۰۳ اولین پیشنهاد ما برای کسانی است که هنوز می‌پرسند عید کجا بریم سفر خارجی؟

  • تور ایتالیا
  • تور هلند
  • تور آلمان
  • تور اسپانیا
  • تور فرانسه
  • تور یونان
  • تور سوئیس
  • تور آلمان
  • تور روسیه
  • تور بلغارستان
  • تور قبرس

تمام کشورهای اروپایی که معرفی کردیم، برای سفرهای نوروزی گزینه‌های مطلوبی هستند. البته برای خرید تور اروپا ابتدا باید یک پاسپورت معتبر داشته باشید و ویزای شینگن کشورهای اروپایی را دریافت کنید. در صورتی که از طریق آژانس‌های گردشگری شناخته شده مانند آیشم، اقدام به رزرو و خرید تور نمایید به راحتی می‌توانید ویزای شینگن توریستی بگیرید و به هر یک از کشورهایی که نام آن ها را بردیم، سفر کنید. بعضی از این کشورهای اروپایی به ایرانیان ویزا نمی‌دهند یا تنها در صورتی برای آن ها ویزای توریستی صادر می‌کنند که از طریق شرکت‌های مسافرتی اقدام کنند. به همین خاطر سفر انفرادی به اروپا ممکن است یک سفر چالش برانگیز باشد و بهتر است با تورهای گروهی به این کشورها سفر کنید.

کشورهای آسیایی

کشورهای آسیایی همسایه خودمان و سایر کشورهایی که در شرق آسیا قرار گرفته‌اند، برای سفر نوروزی توصیه می‌شوند. آژانس گردشگری آیشم در هر زمانی، قابلیت برگزاری انواع تورهای آسیایی به مقصد کشورهای همسایه و کشورهای شرق دور را دارد. بنابراین اگر بودجه کافی برای سفرتان دارید، می‌توانید تورهای زیر را خریداری کنید.

 

تور اندونزی

تور اندونزی

کشور اندونزی یکی از زیباترین کشورهای شرق آسیا است و جزیره زیبایی به نام جزیره بالی دارد که با نام جزیره خدایان هم شناخته می‌شود. بهترین پیشنهادی که می‌توانیم برای سفر به طبیعت و دیدن جنگل‌های سرسبز و سواحل اقیانوسی به شما بدهیم، رزرو تور بالی است. قیمت تور بالی نوروز ۱۴۰۳ نیز در مجموعه گردشگری آیشم با توجه به مدت زمان اقامت از ۴۷۵ دلار + ۶۴ میلیون تومان آغاز می‌شود. البته فصل بهار در جزیره بالی هایسیزن است و بیشترین تعداد مسافران از اسفند ماه تا اواخر خرداد این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. زیرا شدت شرجی بودن هوا و وزش باد در این فصل کمتر است. هوا نیز خنک می‌شود و باران‌های زمستانی کاهش پیدا می‌کنند. به همین خاطر بالی در بهار بهترین شرایط آب و هوایی را دارد.

تور ترکیه

بسیاری از هم‌وطنانمان هستند که در تعطیلات نوروز تور استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، تور آنکارا یا تور بدروم را انتخاب می‌کنند. شهرهای زیبای ترکیه همگی جزو مقاصد زیبایی هستند که برای سفر نوروزی می‌توانید آن ها را انتخاب کنید. جزایر زیبای پرنس، جزیره مارماریس، آنتالیا به خاطر خط ساحلی چشمگیرش و استانبول که یکی از مراکز مهم فرهنگی و تجاری ترکیه است، جزو بهترین مقاصد گردشگری برای نوروز هستند. قیمت تور استانبول و سایر شهرهای ترکیه نسبت به تورهای اروپایی هم ارزان‌تر است و فاصله کمتری تا کشورمان دارد. آب و هوا نیز در شهرهای مختلف ترکیه در نوروز بسیار مطلوب است. بنابراین اگر به دنبال یک مقصد ارزان برای سفر نوروزی می‌گردید، ما به شما ترکیه را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا رفتن به آنجا نیاز به ویزا ندارد و مشکلی هم برای سفر گردشگری به این کشور ندارید.

تور ارمنستان

کشور ارمنستان هم یکی از کشورهای دوست و همسایه است که در تعطیلات نوروز برای تفریح و استراحت مناسب است. بسیاری از افراد زمینی به ارمنستان سفر می‌کنند. اما سفر هوایی چه از نظر هزینه‌ها چه از نظر آسایش و راحتی به صرفه‌تر است. زیرا هزینه مربوط به خرید بنزین در کشورهای خارجی خیلی گران تمام می‌شود. در ضمن عبور از جاده‌های پر پیچ و خم برای رسیدن به کشورهای همسایه، کمی دشوار است. به همین خاطر توصیه ما رزرو تور ارمنستان از آژانس گردشگری آیشم است که در تمام فصول سال برگزار می‌شود. البته قیمت تور ارمنستان در فصل بهار و تابستان افزایش پیدا می‌کند. اما هنوز هم ارمنستان جزو مقاصدی است که سفر به آنجا هزینه مناسبی دارد.

تور گرجستان

گرجستان نیز یکی از کشورهای شناخته شده در زمینه هنر و معماری است که فاصله کمی تا ایران دارد. شهرهایی مانند تفلیس و باتومی جزو مقاصد اصلی سفر ایرانیان برای نوروز هستند. حتی بسیاری از هم‌وطنانمان هستند که اول به ترکیه می‌روند و پس از عبور از شهر ترابزون به سمت گرجستان حرکت می‌کنند. البته همانطور که گفتیم سفر زمینی هزینه‌بر است و دردسرهای خاص خودش را دارد. اما امکان خرید بلیط هواپیما و رزرو تور گرجستان هم برای تجربه یک سفر ارزان نوروزی وجود دارد.

تور مالزی

اگر قبلاً کشورهایی مانند گرجستان، ترکیه و ارمنستان را دیده‌اید، وقت آن رسیده که به سمت کشورهای شرق دور بروید. مالزی به خاطر داشتن طبیعتی بکر و سرسبز و آب و هوای معتدل در نوروز، طرفداران بسیاری دارد. اقوام مالایی، چینی و هندی که در این کشور زندگی می‌کنند، دارای آداب و رسوم مخصوص به خود هستند. جاذبه‌های گردشگری مهمی که در کوالالامپور یا شهرهای دیگر مالزی وجود دارند در نوروز دیدنی‌تر می‌شوند.

تور تایلند

کشور تایلند هم طرفداران بسیاری دارد. شهر معروف پاتایا که از سراسر کشورهای جهان توریست می‌پذیرد، یکی از معروف‌ترین شهرهای تایلند است. البته بانکوک و سواحل زیبای آن، همچنین جزایر بی‌نظیر فی فی هم در نوروز مملو از گردشگرانی می‌شوند که می‌خواهند در سواحل زیبای این کشور به تفریح و گشت و گذار بپردازند. البته بهترین زمان سفر به تایلند فصل پاییز است. اما اوایل نوروز هم برای سفر به این کشور از نظر آب و هوایی بد نیست. 

تور دبی

تور دبی

سفر به امارات متحده عربی و شهر معروف و لوکس دبی هم یکی از گزینه‌های پیش روی شما است. پس اگر هنوز هم نتوانستید پاسخ این سؤال را پیدا کنید که عید کجا بریم سفر خارجی، بهتر است به دبی هم فکر کنید. این شهر زیبا به خاطر داشتن سواحل درخشان، جاذبه‌های توریستی متنوع، مراکز خرید مدرن، آب و هوای گرم و آفتابی‌اش در نوروز برای گذراندن تعطیلات عید توصیه می‌شود. درست است که دبی یک شهر کویری است. اما وجود تفریحات هیجان‌انگیز در این کشور و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی در فصل‌های گرم سال هم از محبوبیت این شهر نمی‌کاهد. تمام خودروهای شهر دبی مجهز به سیستم کولر هستند. حتی در سیستم حمل و نقل عمومی پیاده‌روها و مراکز خرید هم سیستم‌های خنک کننده وجود دارد. بنابراین مسافران به خاطر گرمای طاقت‌فرسای این شهر اذیت نمی‌شوند. البته سفر به دبی نیاز به اخذ ویزای دبی دارد.

کلام پایانی

از کشورهای اروپایی گرفته تا کشورهای آسیایی را در قالب فهرست بهترین کشور برای مسافرت عید به شما معرفی کردیم. بهترین جا برای مسافرت خارجی در عید می‌تواند یکی از کشورهای اروپایی باشد. حتی می‌توانید تور کشورهای آسیای شرقی را خریداری کنید. تنوع گزینه‌ها بسیار بالا است. اما این شما هستید که با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خودتان، می‌توانید از طریق مجموعه گردشگری آیشم بهترین تورهای نوروزی را با ارزان‌ترین قیمت‌ها رزرو کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127294

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر