وزیر کار لبنان:

اسرائیل پیام لازم را دریافت کرده است

وزیر کار لبنان با تأکید بر اینکه یک موضع ملی در لبنان علیه هر گونه تجاوز رژیم صهیونیستی به منابع این کشور وجود دارد، گفت تل آویو و میانجی‌گر آمریکایی پیام لازم را در این خصوص دریافت کرده اند.

اسرائیل پیام لازم را دریافت کرده است

«مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان تأکید کرد: یک موضع ملی و واضح در لبنان وجود دارد که با هرگونه تجاوز اسرائیل به حوزه ثروت‌ها و منابع ملی لبنان مخالف است، اما در این خصوص به یک موضع فنی واحد و روشن نیاز داریم.

وی تاکید کرد که حزب الله در ۵ ماه گذشته سوخت مورد نیاز وزارتخانه تحت مدیریت او را تامین کرده است در حالی که دولت در این مدت مسئولیت تامین حتی یک لیتر سوخت را به عهده نگرفت.

وزیر کار لبنان امروز سه شنبه همچنین اعلام کرد: حزب‌الله یک مقام ارشد خود را مأمور پیگیری پرونده تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل کرده است. حال اینکه قرار است به زودی یک هیئت یونانی اکتشاف، حفاری و استخراج از میدان مورد منازعه «کاریش» بازدید کند.

بیرم در یک نشست خبری گفت: یک مقام عالی رتبه حزب الله که تجربه زیادی در این زمینه دارد، به همراه تیمی از مهندسان و جغرافیدانان که شبانه روز با دقت کار می‌کنند، پرونده ترسیم مرزهای دریایی را به عهده گرفته‌اند. وی با اشاره به اینکه هیچ جزئیاتی در مورد مقام منصوب شده از سوی حزب الله در اختیار ندارد، توضیح داد: مأموریت پرونده ترسیم مرزها در نهایت به عهده دولت لبنان است و به نفع لبنان و همه لبنانی ها است که این گونه باشد.

وزیر کار لبنان با تأیید بر اینکه «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور امنیت جهانی انرژی و میانجیگر در پرونده ترسیم مرزهای دریایی و مراجع ذیربط در تل آویو از دیروز پیام‌های لازم مبنی بر تحمل نشدن هرگونه نفوذ یکجانبه به منطقه مورد مناقشه را دریافت کرده‌اند، افزود: این موضوع با انفعال و یکجانبه حل نمی‌شود بلکه باید در مورد آن به اتفاق آرا تصمیم گیری کرد.

بیرم با طرح سوال درباره علت تأخیر تل آویو در آغاز عملیات اکتشاف در بلوک‌های دیگر تاکید کرد: به اسرائیلی‌ها اجازه داده نمی‌شود قبل از بهره برداری ما از منابع گازی، به گاز در مناطق مورد نزاع دست یابند.

وزیر لبنانی در خصوص سفر میانجیگر آمریکایی به بیروت برای تعیین مرزهای دریایی گفت: میانجیگر آمریکایی به زودی به بیروت سفر خواهد کرد و ما طبق تجربه‌های گذشته روی او حساب باز نمی‌کنیم زیرا می‌دانیم که منافع اسرائیل برای او در اولویت است، اما چیزی که به ما کمک می‌کند وجود برگه قدرتی است که در اختیار داریم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24646

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر