حمله ناگهانی اوکراین به دونتسک/ بیانیه فوری روسیه

مقامات محلی روسیه می‌گویند که در پی حملات موشکی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی در شهر دونتسک ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند.

حمله ناگهانی اوکراین به دونتسک/ بیانیه فوری روسیه

مقامات محلی روسیه می‌گویند که در پی حملات موشکی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی در شهر دونتسک ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، مقامات محلی در منطقه دونتسک اعلام کردند که در پی حملات موشکی مداوم ارتش اوکراین به مناطق مسکونی در این منطقه دست‌کم ۶ نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به نقل از راشاتودی، «دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک می‌گوید ارتش ارتش در سه مرحله شهر دونتسک را هدف قرار داد و در این حملات زیرساخت‌های شهر و برخی ساختمان‌های دولتی آسیب دیدند.

به نوشته راشاتودی، افزون بر زیرساخت‌ها، چند ساختمان چند طبقه و همچنین یک بیمارستان به‌شدت آسیب دیدند. نیروهای اوکراینی در این حملات از سامانه‌های موشک‌انداز آمریکایی هیمارس استفاده کردند.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه‌شنبه هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اوکراین بامداد امروز سه‌شنبه با استفاده از ۱۷ پهپاد قصد حملاتی علیه مواضع روسیه در شبه‌جزیره کریمه و دریای سیاه داشت، اما پدافند هوایی ارتش روسیه همه این پهپادها منهدم یا رهگیری کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که «صبح روز ۷ نوامبر، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین به اهدافی در خاک روسیه دفع شد. پدافند هوایی ارتش روسیه ۹ پهپاد را منهدم و ۸ پهپاد دیگر را رهگیری و کنترل آنها را به‌دست گرفت.»

به نوشته اسپوتنیک، رژیم کی‌یف به تلاش‌های خود برای انجام حملات پهپادی علیه غیرنظامیان و تأسیسات حیاتی در تعدادی از استان‌های روسیه ادامه می‌دهد و همچنین در تلاش است تا با استفاده از قایق‌های انتحاری، به کشتی‌های جنگی روسیه و نیز غیرنظامیان در دریای سیاه حمله کند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113533

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر