افشای توطئه «علیرضا دبیر» علیه حسن یزدانی

‍ دبیر علیه یزدانی/ طراحی حساب شده دبیر برای کنار گذاشتن یزدانی از المپیک/ مسئولان فدراسیون کشتی چه هدفی از فشار رسانه ای و تنش آفرینی علیه حسن یزدانی دارند؟

افشای توطئه «علیرضا دبیر» علیه حسن یزدانی

خبرگزاری فارس در خبری مدعی شد حسن یزدانی تمایلی برای شرکت در هیچ مسابقه ای پیش از المپیک ندارد و برخلاف نظر یزدانی مسولان فدراسیون شرط حضور در المپیک را شرکت او در مسابقات مجارستان اعلام کردند. 

در خبری که فارس منتشر کرده آمده است: حسن یزدانی روز شنبه جلسه‌ای چند ساعته با کادر فنی تیم ملی و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی داشت که در آنجا درخواست عجیبی را مطرح کرد. وی از کادر فنی خواست تا بدون اعزام به تورنمنت بین‌المللی مستقیم در المپیک پاریس شرکت کند اما کادر فنی که هدفی جز بالا رفتن پرچم کشورمان در المپیک ندارد این ریسک را نپذیرفت و در نهایت شرط جدیدی برای این قهرمان جهان گذاشته شد. 

این خبرگزاری حضور یزدانی در تورنمنت مجارستان و رضایت مسولان فدراسیون و مربیان تیم ملی از عملکرد او را شرط حضورش در المپیک پاریس اعلام کرد.

اما نکته قابل تامل در فرامتن این خبر آن است که این خبر ناقص چطور سر از خبرگزاری فارس در آورده است؟

بررسی های آرمان ایران نشان می دهد که این خبر از سوی مسئولان فدراسیون کشتی به خبرگزاری فارس درز داده شده است. نحوه تنظیم خبر هم به گونه ای است که گویی این خبرگزاری برای حمله به یزدانی از سوی فدراسیون کشتی رپرتاژ خبری گرفته است.

البته ادعای خبرگزاری فارس مبنی بر عدم آمادگی حسن یزدانی برای شرکت در یک تورنمنت بین المللی پیش از برگزاری المپیک ادعای نادرستی است چرا که برخی رسانه های ورزشی پیش از این خبر داده بودند حسن یزدانی با توجه به دوره مصدومیتش و سنگینی تورنمنت مجارستان در یک تورنمنت سبک تر مانند تورنمنت ایتالیا حاضر خواهد شد تا روند آمادگی‌اش برای حضور در المپیک کامل شود. روند تمرینات یزدانی نیز به گونه ای بود که گویی وی خود را برای حضور در  تورنمنت ایتالیا آماده می‌کند.

اما درباره تورنمنت مجارستان موضوع متفاوت است. در این تورنمنت فقط ۳ نماینده مدعی روس برای انتخابی المپیک حاضر خواهند شد و علاوه بر آن آرون بروکس آمریکایی که با شکست تیلور نماینده امریکا در المپیک است نیز در این تورنمنت کشتی می‌گیرد.  

هر چند که یزدانی نهایتا باید در المپیک با این افراد سرشاخ شود اما مساله این است که مسابقات المپیک ۵۰ روز پس از تورنمنت مجارستان برگزار می شود و در این فاصله قهرمان کشورمان به صورت کامل آماده مسابقه با کشتی گیران روس و آمریکا خواهد شد .

اینکه حسن یزدانی در زمانی که تازه دوران مصدومیتش را پشت سر گذاشته بلافاصله با حضور در مجارستان در مسابقاتی هم سطح المپیک حاضر شود بیش از آنکه مربوط به مسائل فنی باشد، طراحی دبیر برای کنار زدن حسن یزدانی از المپیک است.

با حضور یزدانی در مجارستان دبیر گمان می‌کند که به هدف خود یعنی کنارگذاشتن یزدانی از المپیک دست پیدا کرده چرا که یا در  مسابقات مجارستان، یزدانی برای اینکه دوباره مصدوم نشود فشار زیادی به خود وارد نمی‌کند و نمی‌تواند نتیجه مطلوب را در حضور کشتی گیران اصلی روس و آمریکا کسب کند یا مجبور می‌شود به بدن تازه از بند مصدومیت رها شده اش بیش از اندازه فشار وارد کند که احتمال مصدومیت او را به شدت بالا می برد و در صورت مصدومیت محتمل یزدانی شرایط برای حضور نفر مدنظر دبیر در المپیک فراهم می شود .

اما در کنار این طراحی ناجوانمردانه مسئولان فدراسیون،  در حالی که انتظار می رود آنان در آستانه المپیک درصدد ایجاد جو آرام برای ورزشکاران باشند خود چرا با ابزار رسانه  منشا تنش آفرینی و جوسازی علیه ورزشکاران المپیکی این رشته هستند؟

هرچند علیرضا دبیر بیشتر بخاطر موضع گیری های سیاسی اش مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، اما فارغ از مواضع او و اینکه با چه نیتی صورت میگرد و بدون آنکه بخواهیم این مواضع را تخطئه کنیم، باید به او گوشزد کرد مسائل فنی مربوط به فدراسیون نیاز به جوسازی خبری و حاشیه سازی علیه ورزشکاران این رشته ندارد.

اینکه وی از طریق مواضع سیاسی خود حمایت رسانه ای برخی رسانه های انقلابی و فعالین انقلابی فضای مجازی را کسب کرده اما در واقع پشت این موضع گیری های به ظاهر انقلابی پنهان شده و کوچک‌ترین نقد به عملکردش را یا با ادبیات کوچه بازاری و یا با خبرسازی و شانتاژ خبری پاسخ می دهد بر خلاف مصلحت ورزش پرافتخار کشتی است، فدراسیون کشتی ملک طلق دبیر نیست که وی به هر دلیلی بخواهد مسائل شخصی را دخیل در مدیریت این رشته ورزشی بکند و برای سرپوش گذاشتن بر روی آن رسانه های انقلابی را در پوشش ژست انقلابی به خدمت بگیرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135527

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر