روسیه این شهر اوکراین را تحت تسلط خودش درآورد

مدیر و موسس «واگنر» روسیه اعلام کرد که نیروهای این گروه نظامی به طور کامل شرق «باخموت» در استان دونتسک را تحت کنترل درآورده‌اند.

روسیه این شهر اوکراین را تحت تسلط خودش درآورد

 مدیر و موسس «واگنر» روسیه اعلام کرد که نیروهای این گروه نظامی به طور کامل شرق «باخموت» در استان دونتسک را تحت کنترل درآورده‌اند.

«یوگنی پریگوژین» مدیر و موسس گروه نظامی واگنر روسیه در پیامی تلگرامی خبر داده که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، در شرایطی که پیش از این رسانه‌ها از تنگ شدن حلقه محاصره باخموت خبر داده بودند، نیروهای واگنر روسیه اعلام کردند که بر شرق این شهر راهبردی استان دونتسک مسلط شده‌اند.

مدیر و موسس گروه نظامی واگنر روسیه روز چهارشنبه (امروز) در یک پیام صوتی تلگرامی گفت: «واحدهای شرکت نظامی خصوصی واگنر کنترل بخش شرقی باخموت را به دست گرفتند».

«یوگنی پریگوژین» افزود: «همه چیز در شرق رودخانه باخموتکا کاملا تحت کنترل واگنر است».

مقام‌های اوکراین و رسانه‌‎های غربی هنوز خبر تسلط نیروهای واگنر روسیه بر شرق باخموت را تایید نکرده‌اند.

اظهارنظر مدیر واگنر در شرایطی انجام شده که خبرها از پیشروی نیروهای روسیه در باخموت و تنگ شدن حلقه محاصره نیروهای اوکراینی حکایت داشته است.

خبرگزاری فرانسه اخیرا به نقل از یک نظامی اوکراینی نوشت: باخموت سقوط خواهد کرد. ما تقریباً‌ محاصره شدیم. یگان‌ها به تدریج در گروه‌های کوچک در حال عقب‌نشینی هستند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته درباره درگیری‌ها در باخموت گفته بود: «باخموت یک مرکز دفاعی مهم برای نیروهای اوکراینی در دونباس است. تصرف آن، امکان عملیات‌های تهاجمی بیشتر در عمق خطوط دفاعی نیروهای مسلح اوکراین را فراهم می‌کند».

 «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه (دیروز) بر اهمیت عدم سقوط باخموت در شرق اوکراین تاکید کرد. این در حالی است که منابع خبری از تلفات شدید نیروهای اوکراینی در شهر باخموت خبر می‌دهند.

زلنسکی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «اگر نیروهای روس بر باخموت سیطره پیدا کنند، مسیر آنها برای رسیدن به شهرهای اصلی در شرق اوکراین هموار خواهد شد».

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته که روزنامه آلمانی «بیلد» روز دوشنبه به نقل از منابع دولتی اوکراین از کشمکش داخلی بین ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و ژنرال والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح این کشور در خصوص نبرد باخموت خبر داده بود.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76313

ارسال نظر