تذکر مجلس به وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان

پس از اعتراضات و شکواییه‌های متعدد معلمان، اصلاح فرآیند رتبه‌بندی معلمان و آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دستورکار قرار گرفته است.

تذکر مجلس به وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان

رتبه‌بندی معلمان که بالاخره در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، با مشکلات جدی و متعددی مواجه شد. فرهنگیان به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان اعتراض دارند. قانون رتبه‌بندی معلمان در حالی اجرایی شد که اعتراضات فرهنگیان به فرآیند اجرای رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌های صادرشده، افزایش حقوق و معوقات رتبه‌بندی معلمان همچنان ادامه دارد. فرهنگیان، بازنشستگان و کارمندان اداری وزارت آموزش و پرورش، خواستار اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان هستند. ضوابط و معیارهای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و رتبه‌های جدید معلمان و فرهنگیان، نه تنها انگیزه معلمان را تقویت نکرده، بلکه باعث کاهش انگیزه آنها نیز شده است.

بیشتر بخوانید: زمان پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان اعلام شد

پس از اعتراضات و شکواییه‌های متعدد معلمان، اصلاح فرآیند رتبه‌بندی معلمان و آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دستورکار قرار گرفته است. آخرین اخبار از اجرای رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان و اعتراضات به اجرای رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان، اعلام شد.

رتبه بندی معلمان

فرهنگیان به اجرای رتبه‌بندی معلمان اعتراض دارند

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اعتراض دارند، گفت که باید تجدیدنظری در رتبه بندی شود.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: موضوع خاموشی برق چاه های کشاورزی را رفع کنید که از جمله موتورهای منطقه ترشیز کاشمر که محصولات آن پسته و انگور است. با خاموش کردن چاه موتورهای کشاورزی زندگی مردم را به آتش نکشید، موضوعی که باعث اعتراض مردم شده است.

نیک‌بین در تذکر دیگری به وزیر آموزش و پرورش گفت: صد درصد معلمان به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اعتراض دارند و باعث نارضایتی این قشر عزیز شده است؛ مواردی باید در اجرای رتبه‌بندی لحاظ می‌شده که متأسفانه مراعات نشده است؛ لذا حتما تجدیدنظر شود.

 همچنین علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت:  از آنجا که تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ بود و کارکنانی که از تاریخ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد بازنشسته شده‌اند، به علت عدم پرداخت معوقات آن توسط وزارت متبوع و با استناد به بخشنامه صادره از سازمان بازنشستگی، رتبه‌بندی در میانگین حقوق بازنشستگی آنان محاسبه نمی‌شود و مشمولین با کاهش ۴ تا ۶ میلیونی حقوق مواجه می‌شوند و عملاً بهره‌ای از رتبه‌بندی نمی‌برند. این موضوع نارضایتی کارکنان بازنشسته و مراجعه آنان به اداره محل خدمت را در پی داشته است. همچنین کسانی که در سال جاری شرایط بازنشستگی دارند، به همین علت دچار سردرگمی شده‌اند. 

هنوز تغییری در رتبه‌بندی معلمان اعمال نشده است

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم وعده وزیر آموزش و پرورش، تغییری در رتبه‌بندی معلمان داده نشده است. امیدواریم همچنان که ایشان در مکه حضور دارند از همان مکه این اقدام را انجام دهند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تحرکات دیپلماسی اخیر دولت نشان داد آنان که می گفتند زبان دنیا را بلدیم تا چه اندازه برای کشور هزینه ساز بودند. کار به جایی رسید که آنها اذعان داشتند یک قطره نفت هم نمی توانیم بفروشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جلوه حقوق بشر آمریکایی در زندان گوانتانامو و ابوغریب و بمب اتم هیروشیما و ناکازاکی و مثله کردن مردم در ویتنام و یمن است.

سلیمی در تذکری با بیان اینکه وام ازدواج برابر مصوبه مجلس به ذینفعان داده نمی شود، گفت: وضعیت درمان جانبازان مساعد نیست. همچنین اشتغال معلولان و همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان در هاله ای از ابهام است. علی رغم وعده وزیر آموزش و پرورش  تغییری در رتبه بندی معلمان داده نشده است. امیدواریم همچنان که ایشان در مکه حضور دارند از همان مکه این اقدام را انجام دهند.

مقصرهای رتبه‌بندی معلمان مشخص شدند

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند راهکار همه مشکلات کشور و ریشه همه آن‌ها در سازمان برنامه است، گفت: نباید رتبه‌بندی معلمین به چنین اتفاق بزرگی تبدیل می‌شد و سازمان برنامه به اندازه وزارت آموزش و پرورش مقصر بود.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی که با حضور معاونین مدیران استانی این سازمان برگزار شد، گفت: به همان نسبتی که وزارت آموزش و پرورش کوتاهی کرد ما نیز در سازمان برنامه کوتاهی کردیم. اگر دستگاهی مسیر اشتباهی می‌رود باید هشدار بدهیم. در همه موضوعات باید مسائل را رصد کنیم.

منظور گفت: امروز مسئله بهداشت مردم یکی از اولویت‌های اصلی دولت است. اگر در موردی دارو دچار مشکل شده باید سریعاً گزارش بدهید. تا امروز در این مدت حتی یک گزارش از مدیران در خصوص تحلیل وضعیت استانشان دریافت نکردم. خواهش من این است که مدیران استان دائماً وضعیت استان خود را بررسی کنند. اگر می‌توانید خودتان مداخله کنید و اگر نمی‌توانید گزارش دهید تا ما از طریق وزیر کشور و سایر راه‌ها موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: باید به مردم امید بدهیم. حق نداریم مشکلات را به مردم منتقل کنیم. مردم باید به ما به عنوان کسانی که مسائل را بر طرف می‌کنیم اعتماد کنند. یک مصاحبه‌ای که گا‌ها انجام می‌دهیم ممکن است مردم را دچار مشکل کند. امروز مشکل تامین مالی دارو و خرید تضمینی گندم را داریم، اما این نگرانی ما است. نباید این مسئله را به مردم منتقل کنیم. می‌توانیم مسئله را حل کنیم و بگوییم تا هفته آینده موضوع حل خواهد شد.

مردم باید با ما همراه شوند. اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، هر چقدر هم که تلاش کنیم موفق نخواهیم شد. اگر امروز مسئله دارو و کیفیت آموزش وجود دارد باید باید دغدغه همه ما باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94470

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر