برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش برای استخدام و رتبه‌بندی معلمان و بیمه تکمیلی فرهنگیان

نماینده‌های مخالف وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش می‌گویند؟ یوسف نوری در اجرای رتبه‌بندی معلمان کنار گذاشته شد اما شما هم با همان حلقه کار را جلو بردید. برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش برای استخدام و رتبه‌بندی معلمان و بیمه تکمیلی فرهنگیان چیست؟

برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش برای استخدام و رتبه‌بندی معلمان و بیمه تکمیلی فرهنگیان

روند بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضا مراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش تشریح شد. امروز «سه‌شنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روند بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس را قرائت کرد. روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس در حال برگزاری است.

احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی روند بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضا مراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس  بیان کرد: رئیس جمهور یک ساعت فرصت داشت که درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت کند که به علت عدم حضور رئیس جمهور در مجلس، از اجرای این بخش عبور می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت می‌کند و سپس دو نفر از نمایندگان موافق و دو نفر از نمایندگان مخالف هم نقطه نظرات خود را درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح می‌کنند و در نهایت هم وزیر پیشنهادی، ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه‌های خود فرصت دارد.

گفتنی است محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صحن مجلس حضور یافته است.

برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش برای استخدام و رتبه‌بندی معلمان و بیمه تکمیلی فرهنگیان

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس دارد؟

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی به عنوان مخالف رضا مراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز علیه جریان غربگرا و سکولار است و با آنها مقابله می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نگرانی از روند ادامه فعالیت وزارت آموزش و پرورش داریم و معتقد هستیم که باید ایرادات این وزارتخانه رفع شود. سوالم این است که آقای صحرایی چه برنامه‌ای برای بیمه تکمیلی معلمان و فرهنگیان، نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس و پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان دارد؟ آیا رئیس جمهور و معاون اول می‌خواهند از وزیر حمایت کنند؟ برنامه وزیر پیشنهادی برای صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟ می‌خواهند برای مدارس غیردولتی و پرداخت حقوق آنها چه کارهایی انجام دهند؟

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس محل تضارب آرا و بحث و گفت‌وگو است، تصریح کرد: اگر آقای صحرایی برنامه و راهبردی برای سوالات ما نداشته باشد ما بدون تعارف با ایشان مخالفت می‌کنیم، امیدوارم مجلس شورای اسلامی با تصمیم قاطع و مبتنی بر برنامه‌محوری اظهارنظر کند.

مشکلات آموزش و پرورش با رفت‌و‌‌آمد افراد حل‌شدنی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست.

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به صحرایی ادامه داد: آقای صحرایی، علی‌رغم این‌که یک سال از انتصاب شما به عنوان رئیس دانشگاه آینده‌ساز فرهنگیان می‌گذرد تعداد زیادی از عناصر شناسنامه‌دار غرب‌گرا و تابلودار جریان اصلاحات در مجموعه شما جابه‌جا نشدند. شما هنوز بعد از ۱۳ ماه از تصدی دانشگاه فرهنگیان نتوانستید تیم مناسبی را برای کمک به خود جمع‌آوری کنید چه طور امکان تدارک تیمی حرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش و ایجاد تحول در این وزارتخانه را در خود می‌بینید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما از فروردین‌ماه امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده‌اید اما با همان تیم قبلی که منجر به رسیدن آموزش و پرورش به این نقطه رسیده است کار را ادامه داده و این افراد جزء حلقه نزدیک و دوست شما هستند. آقای نوری در اجرای رتبه‌بندی معلمان کنار گذاشته شد اما شما با همان حلقه کار را جلو بردید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89529

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر