زمان پایان رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان اعلام شد

آخرین جزئیات و اخبار جدید درباره فرآیند رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان و معلمان اعلام شد.

زمان پایان رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان اعلام شد

رتبه‌بندی معلمان به زودی تمام می‌شود. زمان پایان رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان اعلام شد. مهلت جدید و نحوه ثبت اعتراض رتبه‌بندی معلمان اعلام شد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره زمان پایان رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای معلمان و فرهنگیان | نحوه بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

زمان پایان فرآیند رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمالا فرآیند رتبه‌بندی معلمان تا شنبه تمام شود.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: زمانی که من به وزارتخانه آمدم، همچنان تعدادی از معلمان باقی مانده بودند که حدود ۷۵ هزار نفر تخمین زده می‌شدند. تعدادی هم اعتراض داشتند و تا روز ۱۱ اردیبهشت اعتراض کردند و در سامانه ثبت شدند و کارگروه‌های بررسی تشکیل شد تا به آن‌ها رسیدگی کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: در بررسی اعتراضات اصل بر رتبه استحقاقی است و تلاش‌مان این است تا آخر اردیبهشت همگی معلمان رتبه دریافت کنند. این ماه طبق گزارشی که به من داده شده از بین این ۷۵ هزار نفر بیش از ۸۵ درصد آنان تعیین تکلیف شده‌اند.

صحرایی یادآور شد: وقتی همه معلمان رتبه‌بندی شدند به بازنگری آیین‌نامه می‌پردازیم و بنا بر این است که به امسال برسد اما اول باید رتبه‌بندی تمام شود تا بر اساس نتایج اصلاح خود را انجام دهیم. سازمان اداری استخدامی هم موظف است نظارتی به رتبه‌های داده شده داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کاری که این دولت انجام داد کار بزرگی بود و یک کار بزرگ خطا هم دارد هرچند نباید داشته باشد اما به طور طبیعی اتفاق می‌افتد ولی آن‌چه مهم است این است که رتبه‌بندی تغییر جدی در وضعیت معلمان ایجاد کرده اما معلمان هم توقع دارند که این امر متناسب با شأن آنان باشد که درست است و در جاهایی آیین‌نامه در این زمینه متناسب نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمال می‌دهم که امر رتبه‌بندی معلمان تا شنبه تمام شود و حتی ممکن است همین الان که صحبت می‌کنیم، تمام شده باشد.

مهلت جدید ثبت اعتراض رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

 مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن امکان ثبت درخواست رسیدگی به موارد خاص فرهنگیان مشمول رتبه‌بندی جهت ویرایش و تکمیل اعتراض به نتایج رتبه‌بندی در سامانه مربوطه تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داده است.

در اطلاعیه صادرشده از سوی مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آمده است: «فرهنگیان مشمول رتبه‌بندی می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده که از ۲۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد، با مراجعه به سامانه my.medu.ir (آیکن نتایج رتبه‌بندی)، نسبت به درخواست ویرایش اعتراض، به نتایج رتبه خود اقدام کنند.

به این ترتیب جهت تسریع شرایط رسیدگی به مراجعات خاص همکاران در امر رتبه‌بندی در شرایط خاص نظیر:  

- عدم دسترسی به شبکه اینترنت در مناطق عشایری و مرزی،

- فوت بستگان درجه یک همکار در بازه زمانی ثبت اعتراض،

- بیماری حاد فرد یا بستگان درجه یک وی،

- مسافرت از پیش تعیین شده به خارج از کشور،

- بروز اشتباهات موثر در تشخیص فرایندها،

- معاذیر قانونی، انتظامی یا قضایی؛ امکان ثبت درخواست معترضین در سامانه اعلامی از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه فراهم شده است و این مهلت به هیج وجه قابل تمدید نیست.»
رتبه بندی معلمان

وزارت آموزش و پرورش نیز طی انتشار بخشنامه‌ای در روز دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه از تشکیل «کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان» خبر داده بود. براین اساس کارگروه مزبور ضمن بررسی مستندات و دلایل در صورت احراز شرایط عذر موجه همکار مشمول با تصویب هیئت ممیزه ذی‌ربط می‌تواند نسبت به ایجاد فرصت اعتراض یا ویرایش آن صرفاً برای یک نوبت و حداکثر برای مدت زمان معین( ۴۸ ساعت) از زمان صدور، اجازه کارگروه موارد خاص طبق زمانبندی جدول زمانبندی تصمیم‌گیری کند.

مدت زمان ویرایش اطلاعات مطابق جدول فوق تعیین شده و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست. بدیهی است سامانه مربوط در ساعت ۲۴ روز «یک شنبه مورخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲» بسته خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87576

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • مرادی

        احکام رتبه بندی بازنشستگان 31شهریور 1400 به بعد چیشد یک ریال بابت این احکام به حسابشان واریز نشده استدعی داریم به جد پیگیر باشید

      ارسال نظر