اطلاعیه مهم و فوری وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم صادر کرد.

اطلاعیه مهم و فوری وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم صادر کرد. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش اطلاعیه جدیدی صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش آخرین مهلت ثبت‌نام در مدارس سمپاد را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اطلاعیه‌ای صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و شاهد را اعلام کرد.

آخرین اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را در عرشه آنلاین بخوانید.

وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش 

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پیش‌ثبت‌نام پایه اول مدارس شاهد تمدید شد.

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: «پیش‌ثبت‌نام پایه اول مدارس شاهد تا چهار روز دیگر یعنی جمعه ۲۶ خرداد ماه تمدید شد.

پیش‌ثبت‌نام پایه اول مدارس شاهد تا چهار روز دیگر یعنی جمعه ۲۶ خرداد ماه تمدید شد. 

برای پیش‌ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد بازه زمانی اول تا بیستم خردادماه در نظر گرفته شده بود اما بنا بر اطلاعیه مندرج در کانال رسمی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، پیش ثبت نام این مقطع مدارس شاهد تا روز جمعه «۲۶ خرداد ماه 1402» تمدید شد.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد آغاز شد.

 پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد در سامانه My.medu.ir  فعال شده است.

نتایج پیش ثبت‌نام پس از بررسی مدارک از سوی ستاد ثبت‌نام مدرسه و از طریق ارسال پیامک توسط مدیر مدرسه اعلام می شود.

بنا بر اعلام کانال رسمی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، در صورتی که متقاضیان هنگام ثبت نام هرگونه مغایرت در مشخصات (مانند کد ملی، آدرس، کد پستی و...) مشاهده کنند؛ باید برای اصلاح ایرادات به مدرسه سال قبل دانش‌آموز مراجعه کنند.

وزارت آموزش و پرورش

در شیوه‌نامه ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که از سوی زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و دبیر ستاد مرکزی امور شاهد وزارت آموزش و پرورش پیش از این ابلاغ شده است، ثبت‌نام و پذیرش تمام دانش‌آموزان (طرح شاهد و غیر طرح شاهد) ورودی و میان پایه در سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و فقط در سامانه my.medu.ir انجام می‌پذیرد.

با توجه به اهداف طرح نیمه‌متمرکز شاهد و اولویت فرزندان طرح شاهد در استفاده از فوق برنامه‌ها، فضا و امکانات آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، ستادهای اجرایی شاهد استان / شهرستان مناطق و نواحی با هماهنگی‌های لازم از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان شاهد را فراهم می‌کنند.

ضمن آنکه ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان غیر طرح شاهد بر مبنای امتیازات به‌دست آمده و رعایت دیگر بندها و شرایط این شیوه‌نامه انجام می‌شود.»

شرایط علمی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان طرح شاهد وزارت آموزش و پرورش

- مدیر مدرسه موظف است نسبت به رفع ضعف درسی دانش‌آموزان طرح شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در طی سال تحصیلی اقدام کند.

- مدیر مدرسه شاهد موظف است آخرین وضعیت تحصیلی - تربیتی دانش‌آموزان شاهد را به تناوب طی سال تحصیلی به همراه گزارش اقدامات انجام شده به ستاد اجرایی شاهد منطقه اعلام کند. ستاد مذکور با توجه به گزارش‌های ارائه شده جهت ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان اتخاذ تصمیم می‌کند.

- ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان جانباز مانند دانش‌آموزان طرح شاهد است.

دانش‌آموزان غیر طرح شاهد در صورت دارا بودن شرایط اختصاصی برحسب اولویت‌های مندرج در جدول ذیل، امتیازبندی شده و از آنان پیش ثبت‌نام به‌عمل می‌آید.

ثبت‌نام قطعی منوط به کسب امتیاز لازم و احراز سایر شرایط مندرج در این شیوه‌نامه است. دقت کامل در محاسبه و اعمال امتیازات مورد تاکید بوده و مسئولیت آن به عهده مدیر مدرسه است.

اطلاعیه مهم و فوری وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و استعدادهای درخشان را اعلام کرد.

دانش‌آموزانی که ثبت‌نام خود را در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه ورودی ششم به هفتم و تکمیل ظرفیت نهم به دهم به صورت ناقص انجام داده‌اند تا ساعت ۲۲ امشب می‌توانند، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

دانش‌آموزانی که ثبت‌نام خود را در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه ورودی ششم به هفتم و تکمیل ظرفیت نهم به دهم به صورت ناقص انجام داده و قطعی نشده‌اند می‌توانند تا ساعت ۲۲ امروز  با مراجعه به سامانه my.medu.ir و پرداخت هزینه، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در شبکه شاد؛ کارت‌های ورود به جلسه آزمون یک هفته قبل از آزمون‌ها در سامانه مذکور بارگذاری خواهد شد.

همچنین زمان برگزاری آزمون ورودی پایه ششم به هفتم سمپاد اول تیرماه سال جاری و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت نهم به دهم سمپاد نیز دوم تیرماه  سال جاری است.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، حداقل سن برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی شش سال و حداکثر سن در مدارس شهری ۸ سال و مدارس روستایی ۱۰ سال است.

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: «ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ از نهم اردیبهشت سال جاری آغاز و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از بهمن ماه سال گذشته شروع شده این در حالیست که ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه دوره ابتدایی در صورت عدم تغییر مدرسه، توسط مدیر همان مدرسه انجام می‌شود لذا والدین برای ثبت نام فرزندان میان‌پایه خود نیاز به مراجعه به مدرسه ندارند.»

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش حداقل دامنه سنی مورد قبول برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی مدارس شهری و روستایی، اول مهر ۱۳۹۶ و حداکثر دامنه سنی مورد قبول برای ثبت نام دراین پایه در مدارس شهری اول مهر ۱۳۹۴ و در مدارس روستایی اول مهر ۱۳۹۲ است.

والدین می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir برای ثبت نام نوآموز خود اقدام کنند.

طبق اطلاعات ارائه‌شده در سامانه my.medu.ir در بخش پیش‌ثبت‌نام کلاس اول دبستان، شرایط سنی ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی بدین شرح است:

وزارت آموزش و پرورش

درج اطلاعات شناسنامه نوآموز، شناسنامه والدین و ثبت یک شماره تلفن همراه هم در این سامانه الزامی است.

با این حال اگر کودکی در دامنه‌ سنی مذکور نباشد، اولیاء می‌توانند با مراجعه به دبستان مد نظر برای ثبت نام، از مدیر مدرسه بخواهند تا اقدامات قانونی برای ثبت نام فرزند را از طریق کمیسیون خاص فراهم کند.

اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

بر اساس اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، ثبت طرح در بخش دانش آموزی بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی آغاز شد.

بر اساس این اطلاعیه، دانش آموزان پژوهشگر و خلاق دوره دوم متوسطه کشور (مدارس سمپاد و غیر سمپاد) که دارای اثر علمی پژوهشی، ادبی و هنری هستند، می‌توانند تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت و بارگذاری آثار خود مطابق شیوه نامه مصوب اقدام کنند.

با توجه به تغییرات شرایط ثبت‌نام، دانش‌آموزان حتما شیوه نامه دائمی جشنواره جوان خوارزمی، به خصوص صفحات چهارم، پنجم و ششم آن را به دقت مطالعه و سپس برای ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه  kharazmi.sampad.gov.ir مراجعه کنند.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، از خردادماه امسال، تصحیح دستی برگه‌های امتحانی به کلی جمع می‌شود و تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

 آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمون‌ها برنامه‌ریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمون‌های امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات امتحانات نهایی است.

این تصحیح باید طوری دقیق باشد که حقی از دانش آموزی ضایع نشود لذا بر اساس تکلیفی که طبق مصوبات به آموزش و پرورش شده، راه حل جدی برای رفع این مشکل، تصحیح الکترونیکی بود که از خرداد پارسال به صورت آزمایشی برای حوزه‌های خارج از کشور و از دی‌ماه برای یک حوزه در هر استان انجام شد و از خرداد امسال، تصحیح دستی برگه‌ها به کلی جمع می‌شود و تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

در تصحیح الکترونیکی، مصحح دوم، نظرات مصحح اول را نمی‌بیند و اگر اختلاف نظری بین مصحح اول و دوم وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود. همچنین سه نوبت، راهنمای تصحیح به سوالات ارسال می‌شود و برای مصححینی ابلاغ صادر می‌شود که مورد تایید گروه‌های آموزشی باشند. همچنین جمع نمره هر صفحه را سامانه انجام می‌دهد و نمره نهایی را هم سامانه، جمع و ثبت می‌کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91573

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • حسنا رجائي نژاد

        سلام میخواستم ثبت‌نام کنم درکلاس پنجم ابتدایی مادرم فرهنگی بازنشسته هست برادرزاده محترم شهید می‌باشم وپدرم ا رزمندگان دفاع مقدس در سال های 66و67و68 میباشد که مدت 7 ماه جبهه بوده وبرادرم نظامی میباشد

      ارسال نظر