خبر مهم آموزش و پرورش قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین درباره مازاد دریافتی هزینه سرویس‌های دانش‌آموزی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و شهریه مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: مازاد دریافتی هزینه سرویس‌های دانش آموزی به اولیا بازگردانده شود و اگر این امر محقق نشود، تخلف آشکار صورت گرفته است.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: به علت کمبود نیرو در مقطع ابتدایی از تغییر رسته نیروهای این مقطع به شدت پرهیز شود تا در سال تحصیلی آینده با مشکل روبرو نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به ثبت نام مدارس غیردولتی بر شفافیت مالی این مدارس تاکید کرد و افزود: تمامی مدارس غیردولتی باید نرخنامه شهریه خود را در محل مناسب و در معرض دید عموم نصب نمایند و مدارس دولتی نیز وجوهی غیر از وجوه قانونی مصوب دریافت نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در خصوص مسائل مالی سرویس‌های دانش آموزی عنوان کرد: مازاد دریافتی هزینه سرویس‌های دانش آموزی به اولیا بازگردانده شود و اگر این امر محقق نشود، تخلف آشکار صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به وضعیت اجاره بهای فضای کانون‌های فرهنگی و تربیتی ادامه داد: رسالت این مراکز تربیتی است نه درآمدزایی بنابراین از دریافت اجاره‌بهاهای نامتعارف که موجب فشار اقتصادی به مردم و کم شدن مراجعات دانش آموزان و در نتیجه بالا رفتن آسیب‌های اجتماعی است به شدت اجتناب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین مرادی در پایان بر جدی گرفتن برنامه ملی بازگشایی مدارس، تشکیل یک تیم مصاحبه قوی برای گزینش بهترین‌های قبول شدگان آزمون استخدامی و صرفه‌جویی در مصرف بهینه برق تاکید کرد.

تاکید  آموزش و پرورش استان قزوین بر توزیع عادلانه امکانات آموزشی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با هدف توزیع عادلانه امکانات آموزشی در قزوین تشکیل شده است.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: ما در حوزه تعلیم و تربیت جنبه‌های شخصیتی امام از جمله شجاعت، ساده زیستی، صداقت، استکبار ستیزی، و ده‌ها مؤلفه دیگر را برای دانش آموزان بیان می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه معلمان سربازان گمنام انقلاب اسلامی و معماران آینده کشور هستند، افزود: زنده نگه داشتن هویت ایرانی- اسلامی، توجه به پرچم، زبان فارسی، تقویت مدارس دولتی از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در کشور و استان قزوین شکل گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه هر هفته جلسات قرارگاه عدالت تربیتی در استان تشکیل می‌شود، افزود: نگاه مقام معظم رهبری بر این است که در مناطق محروم و شهرها امکانات لازم برای تعلیم و تربیت وجود داشته باشد.

سیاهکالی مرادی در پایان با بیان اینکه نگاه معلمان به دانش آموزان به مثابه نگاه والدین به دانش آموزان باشد، تصریح کرد: باید جذاب سازی کتب درسی و نگاه عمیق به آموزش و پرورش در دستور کار مسئولین باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91433

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر