خبر مهم آموزش و پرورش درباره ثبت نام کلاس اولی ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد؛ پیش بینی ثبت نام ۱۸ هزار دانش آموز پایه اول در مدارس خراسان جنوبی

خبر مهم آموزش و پرورش درباره ثبت نام کلاس اولی ها

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۸ هزار دانش آموز پایه اول در مدارس استان ثبت نام کنند.

علیرضا موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ هزار کلاس اولی در مدارس خراسان جنوبی ثبت نام کنند، اظهار کرد: متولدان ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ و دو سال قبل بر آن، می‌توانند در کلاس اول ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام در پایه اول دبستان آغاز شده است، بیان کرد: ثبت نام در مدارس دولت و هیئت امنایی با رعایت محدوده بندی (ثبت نام در مدرسه نزدیک محل زندگی) اعلام شده صورت می‌گیرد ولی در مدارس غیر دولتی بدون این محدودیت امکان ثبت نام وجود دارد.

موسوی نژاد با تأکید بر اینکه ثبت نام مدارس شاهد، تابع قوانین خاص خود و از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود، افزود: ثبت نام از تاریخ یکم خرداد لغایت بیستم خرداد ماه خواهد بود.

وی بیان کرد: برای ثبت نام قطعی در پایه اول ابتدایی گذراندن فرایند سنجش ضروری و قطعی است و از شروط مهم به حساب می‌آید و از این جهت جاماندگان حتماً برای بحث سنجش اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه فرآیند سنجش پیش از دبستان از نیز یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع شده است، یادآور شد: تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای سنجش پیش از دبستان نوبت گیری کرده اند.

موسوی نژاد یادآور شد: برای ارتقا کیفیت آموزش چند سالی است که معلمان پایه اول را به صورت جذبی انتخاب می‌کنیم به این معنا که بهترین معلم آموزشگاه در پایه اول تدریس خواهد کرد.

وی افزود: مدیران مدارس در هنگام ثبت نام حق دریافت هیچ گونه وجهی به غیر از هزینه کتاب و بیمه را از اولیا دانش آموزان ندارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90754

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر