خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده شاهد رشد ۶۵۰ نفری دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه در مرکز استان باشیم؛ باید برای حل معضل جمعیت دانش‌آموز چاره‌ای اندیشید.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: رشد جمعیت دانش‌آموزی و کمبود فضا‌های آموزشی و تربیتی، دو عامل مهم در افزایش مدارس دونوبت مرکز استان است.

علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده، ۱۰ دبستان و چهار دبیرستان دیگر بیرجند در دوره‌های اول و دوم ابتدایی و متوسطه دونوبته شوند.

موسوی‌نژاد افزود: در حال حاضر ۲۱۵ دبستان با ۳۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۳۵۲ معلم در شهرستان بیرجند فعال هستند که از این تعداد ۸۷ آموزشگاه در روستا‌ها و ۱۶ مدرسه نیز در شهرک‌های اقماری حاشیه شهر قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، پرداخت مبلغ ۸۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث ۱۳۷ کلاس درس و ۶ فضای جانبی در استان را تعهد کردند که تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده است.

او  با اشاره به اختصاص معادل همین مبلغ توسط دولت برای احداث فضا‌های آموزشی و پرورشی گفت: با وجود همه این تلاش‌ها معضل فضا‌های آموزشی و پرورشی همچنان یکی از چالش‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

موسوی‌نژاد همچنین بر تولیدی کردن هنرستان‌ها و توانمندسازی عقیدتی، علمی، مهارتی و فرهنگی دانش‌آموزان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده شاهد رشد ۶۵۰ نفری دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه در مرکز استان باشیم؛ باید برای حل معضل جمعیت دانش‌آموز چاره‌ای اندیشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81568

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر