خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان

آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، ثبت‌نام مدارس و سنجش سلامت دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ خرداد ماه آخرین مهلت برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

جلال رحیمی بیدک، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان افزود: انتظار می‌رود اولیاء به منظور دریافت نوبت و تحقق نرخ پوشش همه نوآموزان پیش از دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هر چه سریعتر شرکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هم اکنون ۲۵ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در ۱۳ شهرستان منطقه استان فعال است و فرآیند نوبت‌دهی در وبگاه My.medu.ir برای دریافت نوبت از مراکز سنجش همه شهرستان‌ها و مناطق استان فعال است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمامی خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول می‌شوند می‌توانند با مراجعه به این وبگاه تا مهلت تمدید شده برای دریافت نوبت اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان داشتن کارت سلامت، برگه سنجش و گواهی پایان پیش‌دبستانی است و در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

توضیحات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد درباره آزمون نهایی پایه دوازدهم دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمون نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان در ۹۳ حوزه امتحانی آغاز شد.

محمد جمالی آرند، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: آزمون نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم در امنیت و سلامت کامل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این آزمون احراز هویت و حضور غیاب دانش آموزان به صورت الکترونیکی است، گفت: این آزمون ساعت هفت و سی دقیقه صبح در حوزه های امتحانی از پیش تعیین‌شده در سراسر استان برگزار می‌شود که لازم است دانش‌آموزان به هنگام در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سئوالات برای آزمون نهایی امسال به صورت سراسری است، اضافه کرد: تمامی مراحل برگزاری امتحان الکترونیکی است و به صورت کشوری تصحیح خواهد شد.

جمالی آرند تصریح کرد: فرایند آزمون بطور کامل ضبط، تصحیح امتحانات الکترونیکی و پاسخنامه‌های امتحانات بعد از اسکن و بارگذاری در سامانه، توسط معلمان استان‌های دیگر تصحیح می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طراح سوال های آزمون‌ها بر اساس استاندارد، ادامه داد: منبع سوالات از کتاب درسی، مفهومی و برخی از آنان با ضریب ۲۵ درصد دشواری پایین طراحی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سئوالات آزمون نهایی امسال بصورت چند گزینه ای، تشریحی و درک مطلب خواهد بود، عنوان کرد: داوطلبان شرکت در آزمون نهایی باید پاسخ سئوالات را در همان مکان در نظر گرفته بصورت خوش خط بنویسند و از مخدوش کردن برگه پاسخ سئوالات نیز خودداری کنند.

جمالی آرند، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره اینکه امتحانات نهایی داوطلبان در ۲۵ خردادماه به اتمام خواهد رسید و داوطلبان نیز ملزم به رعایت ضوابط تعیین شده برای شرکت در آزمون هستند، بیان کرد: متخلفان علاوه بر محرومیت از همان درس و دیگر دروس و درج نمره صفر، از یک تا ۱۰ سال نیز از شرکت در آزمون نهایی محروم می شوند.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و ۱۷ بخش و یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از سه هزار و ۱۸ آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار نفر در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند. از مجموع دانش آموزان این استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90211

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر