خبر مهم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای دانش‌آموزان و معلمان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدایت تحصیلی در راستای شکوفایی استعدادها و رغبت دانش آموزان و مقدمه‌ای برای رسیدن به عدالت آموزشی است.

خبر مهم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای دانش‌آموزان و معلمان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدایت تحصیلی برای ۱۱ هزار دانش‌آموز پایه نهم متوسطه اول این استان انجام می‌شود؛ فرایند هدایت تحصیلی آنها آغاز شده و مطابق با علاقه خودشان، نظر اولیا، معلمان و مشاوران پیش می‌رود.

«محمد جمالی ارند»، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه (۷ اسفندماه ۱۴۰۱) در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ها در بحث هدایت تحصیلی که دغدغه اصلی خانواده‌هاست، می‌توانند تسهیل‌گر باشند.

او گفت: هدایت تحصیلی در راستای شکوفایی استعدادها و رغبت دانش آموزان و مقدمه‌ای برای رسیدن به عدالت آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده یکی از عوامل افت تحصیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد عدم تناسب رشته تحصیلی با توان دانش آموزان بوده است و بیشترین افت را در رشته تجربی داریم.

جمالی تصریح کرد: باید متناسب با استعداد دانش آموزان آنها هدایت کنیم و در سال گذشته توانستیم مقام سوم توازن رشته ای و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را کسب کنیم و قول مساعد راه اندازی سه مرکز هنرستان فنی و حرفه ای را از وزیر بگیریم.

او ادامه داد: اساس مهارت آموزی رسیدن به اشتغال است و اگر دانش آموز ی مهارت داشته باشد خودش کارآفرینی می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیدواریم توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و تولیدی کردن آنها را در نقاط مختلف استان داشته باشیم.

جمالی تاکید کرد: رشته ریاضی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت تعطیل شدن پیش می رفت و این بسیار نامطلوب بود که رشته ای که زیر ساخت بسیاری از مسایل است تعطیل شود و توانستم با تلاش هایی که انجام دادیم دانش آموزان را به سمت این رشته سوق دهیم. 

او ضمن انتقاد از یک اقدام در حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: دست هایی که باعث شدند مدارس متوسطه اول نمونه (راهنمایی قدیم) در سطح کشور تبدیل به مدارس هیئت امنایی شوند، آموزش و پرورش را درک نکردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: مقطع راهنمایی دوره شناسایی استعداد های دانش آموزان است و تلاش می کنیم که این مدارس دوباره به چرخه آموزش برگردد.

جمالی ادامه داد: در راستای ارتقای نمرات دانش آموزان در پایه دوازدهم آزمون شبه نهایی برگزار می کنیم.

او عنوان کرد: سوالات کنکور از حالت حفظی به ترکیبی و مفهومی تغییر کرده است و در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان در اسفند ماه امسال و اردیبهشت ماه آینده آزمون شبه نهایی را برگزار می کنیم تا بتوانیم میانگین درسی نمرات دانش آموزان را ارتقا دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها خواست تا علاوه بر اطلاع رسانی در زمینه آگاه سازی خانواده و هدایت تحصیلی دانش آموزان به ایفای نقش بپردازند. 

جمالی اظهارکرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سراسری ۱۴ هزار نفر در رشته تجربی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر قابلیت قبولی دارند و مابقی پشت سد کنکور می مانند و نیاز است که هدایت تحصیلی آنها به نحو مطلوب تری انجام شود.

او بیان کرد: ۱۲۰۰ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات علمی متوسطه دوم در مرحله استانی از روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74651

ارسال نظر