خبر مهم آموزش و پرورش خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان و مشاوران در استان برگزار می‌شود. متاسفانه در ایام کرونا شرایط برای مجموعه آموزش‌ و پرورش به‌شدت سخت بود و آسیب‌های زیادی به همراه داشت.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میانگین کشوری جذب دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۳۵ درصد بوده که این آمار در استان ۳۳٫۸ درصد است.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: طی سال تحصیلی جاری، جشن تکلیف با نگاه تربیتی و تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان در خراسان شمالی در تمام شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در ایام دهه فجر جشن تکلیف برای ۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز پایه سوم در سراسر استان برگزار شد؛ همچنین از نیمه شعبان جشن تکلیف پسران پایه نهمی برنامه‌ریزی‌شده است.

او با اشاره به اینکه در استان ۴۱۷ شهید دانش‌آموز و ۷۴ شهید فرهنگی وجود دارند، گفت: همچنین در راستای مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس استان، یادواره‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در ایام دهه فجر به‌صورت درون مدرسه‌ای در ۲۳۵ مدرسه استان برگزار شد.

اکبری تاکید کرد: در راستای فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان استان، طرح شیوه‌نامه شهید پژوهی خراسان شمالی به‌صورت استانی آماده شده است که برای دانش‌آموزان پایه نهم اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه طرح شهید همت باهدف توانمندسازی معلمان و مشاوران در استان برگزار می‌شود، گفت: متأسفانه در ایام کرونا شرایط برای مجموعه آموزش‌ و پرورش به‌شدت سخت بود و آسیب‌های زیادی به همراه داشت.

اکبری گفت: میانگین کشوری جذب دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۳۵ درصد است که این آمار در استان ۳۳٫۸ درصد است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74490

ارسال نظر