اعترافات مهم محافظ سابق خاتمی: می‌خواستم هاشمی و خاتمی را ترور کنم

محافظ سابق خاتمی که در ماه‌های اخیر در مصاحبه‌ای از قصد خود برای ترور رئیس جمهور وقت گفته بود حالا می‌گوید که در سال پایانی ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی تمایل داشت که در سفر او به خرم‌آباد ترورش کند اما فکر می‌کرده که «صلاحدید رهبری این نیست» و از این کار منصرف شده است.

اعترافات  مهم محافظ سابق خاتمی:  می‌خواستم هاشمی و خاتمی را ترور کنم

محافظ سابق خاتمی که در ماه‌های اخیر در مصاحبه‌ای از قصد خود برای ترور رئیس جمهور وقت گفته بود حالا می‌گوید که در سال پایانی ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی تمایل داشت که در سفر او به خرم‌آباد ترورش کند اما فکر می‌کرده که «صلاحدید رهبری این نیست» و از این کار منصرف شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، فرشاد طولابی در بخش‌هایی از خاطرات ناگفته‌ی خود در دورانی که به عنوان محافظ سیدمحمد خاتمی فعالیت می‌کرد را بیان کرد.

آقای طولابی می‌گوید: قبل از استیضاح عطاءالله مهاجرانی (وزیر فرهنگ دولت خاتمی) نامه‌ای را بین نمایندگان مجلس پنجم توزیع کردم که در آن گفتم تحت تاثیر تطمیع و تهدید قرار نگیرید و از استیضاح او منصرف نشوید و به وظیفه‌ی شرعی و قانونی خود عمل کنید.

او ادامه داد: برای اینکه این نامه بیشتر مورد توجه آنها قرار بگیرد و متوجه شوند که این موضوع کاملا جدی است، چند روز قبل از استیضاح یک انفجار صوتی را در برابر اداره ارشاد خرم آباد برنامه‌ریزی و اجرا کردم. البته جایی را انتخاب کردم که محل رفت و آمد کسی نباشد. من در آن زمان نمی‌دانستم که مدیران کل ارشاد سراسر کشور در آنجا دعوت هستند و بعد از ۲۰ سال این موضوع را متوجه شدم.

انفجار صوتی بر جلسه‌ی استیضاح مهاجرانی اثرگذار بود

به گفته‌ی محافظ سابق رئیس دولت اصلاحات، او علاوه بر نامه‌ی تهدید به خاتمی با همان نام مستعار و مضمون مشابه نامه‌ای به عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی (وزیر کشور و وزیر فرهنگ دولت اصلاحات) هم فرستاده و آنها را هم تهدید کرده بود.

طولابی در پاسخ به این سوال که «آیا انفجار صوتی تاثیری بر تصمیم نمایندگان مجلس داشت؟»، گفت: به نظرم شاید آن کار اثرگذار بود، زیرا در آن زمان خیلی تلاش کرده بودند که نه تنها استیضاح آقای مهاجرانی رای نیاورد بلکه تعداد رای مخالف با استیضاح که به نوعی رای اعتماد دوباره به او بود هم بیشتر شود اما اینطور نشد و با اختلاف اندکی توانست از استیضاح عبور کند.

دنبال فتوا برای ترور خاتمی نبودم

او با اشاره به سخنان آیت الله جواد فاضل لنکرانی گفت: چند ماه قبل نامه‌ای را به فرزند مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی دادم و از ایشان خواستم که کتبا عذرخواهی کنند. دلیل این درخواست من هم این بود که ایشان در مصاحبه‌ای گفتند که من از ایشان و پدرشان فتوای شرعی برای ترور آقای خاتمی خواستم. در حالی که نه از ایشان و نه از هیچ مرجع دیگری به دنبال فتوا برای ترور خاتمی نبودم.

طولابی می‌گوید که درخواست او از آیت الله فاضل لنکرانی فراهم کردن شرایط دیدار با رهبری بود و توضیح می‌دهد: من از برخی مسئولان امنیتی وقت درخواست داشتم که رهبری را ببینم تا دو مطلب را به ایشان بگویم. بعد از اینکه آن مسئولان سه ماه تعلل کردند ناامید شدم و از آیات حسن زاده آملی، نوری همدانی و فاضل لنکرانی و در مرحله‌ی بعد از حسین شریعتمداری خواستم که رابط شوند تا رهبری را ببینم.

محافظ سابق خاتمی در پاسخ به این سوال که «دو مطلبی که با رهبری می‌خواست مطرح کند چه بوده است؟»، گفت: می‌خواستم به رهبری بگویم اینکه شما می‌گویید اوضاع حسینی است فردی مثل من با چنین کاری می‌تواند به اینها بفهماند که این عبارت به چه معناست.

او ادامه داد: می‌خواستم در این دیدار به ایشان اطمینان خاطر بدهم که افرادی مثل من هستند که در برابر جریانی که علیه نظام است می‌ایستند و در کنار شما باشند. به نوعی می‌خواستم اعلام آمادگی کنم و بگویم اگر تا به حال آقای خاتمی را نکشتم به دلیل عدم صلاحدید شما بوده است.

طولابی درباره‌ی مطلب دومی که می‌خواست به رهبری بگوید، گفت: مطلب دوم درباره‌ی همین تعلل بود. اگر در این سه ماه من کاری انجام می‌دادم و یا سرویس جاسوسی خارجی متوجه موضوع می‌شد چه کسی پاسخگو بود. به هر حال این مشکوک است. اینکه می‌گویند من در تور امنیتی بودم هم چندان قابل قبول نیست و می‌توانستم هر کاری انجام دهم. اینکه تور امنیتی نیست!

چرا خاتمی؟!

محافظ سابق محمد خاتمی درباره‌ی اینکه چرا او را به عنوان هدف در طرح ترور انتخاب کرده بود، گفت: دلیل انتخاب آقای خاتمی این بود که به یک پله بالاتر از او (آقای هاشمی) و یک پله پایین‌تر از او (آقای عبدالله نوری) هم هشدار بدهم که شما هم هدف هستید.

او برای نخستین بار از تمایلش برای ترور آیت الله هاشمی هم گفت: سال آخر ریاست جمهوری آقای هاشمی که به لرستان آمده بودند هم در موقعیتی قرار داشتم که می‌توانستم ایشان را ترور کنم و با خودم می‌گفتم اگر عدم صلاحدید رهبری نبود آقای هاشمی را هم می‌کشتم.

طولابی درباره‌ی وضعیت پرونده‌ی خود پس از دستگیری گفت: قاضی پرونده گفت عدم سوءنیت شما برای ما اثبات شد وگرنه حکم اعدامت را می‌دادیم. زیرا طرح ترور را مقید کرده بودی که اگر صلاحدید رهبری بوده باشد و اقدام نکردید؛ عدم سوءنیت شما اثبات شد. آن قید صلاحدید رهبری کاملا جدی بود. تا زمانی که رهبری صلاح را اینطور می‌دیدند اگر برادرم هم به دنبال سوءقصد به آقای خاتمی بود اجازه نمی‌دادم و به برادرم شلیک می‌کردم.    

محافظ سابق خاتمی در پاسخ به این سوال که «اگر دیدار با رهبری انجام می‌شد واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به گفته‌هاش چه بود؟»، گفت: احتمالا ایشان می‌گفتند «غلط کردی». شاید می‌گفتند اینکه از هزینه‌های جانی و مالی چنین کاری نترسیدی احسنت، اما این مسیر یک مسیر غلط است. در این مدت بلایی سر من و خانواده‌ام آمده است که از صد بار اعدام شدن هم بدتر است.

منبع: انصاف نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135059

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر