وظیفه فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعلام شد

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وظیفه اصلی یک مدیر آموزشی و تربیتی، تسهیل و بهبود روند آموزش و یادگیری معلمان و دانش‌آموزان است که برای رسیدن به این هدف، مدیران باید با فرایندهای یادگیری و اهداف آموزشی و تربیتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده، آشنا شوند.

وظیفه فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعلام شد

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و تربیتی و جلب مشارکت معلمان دو اصل مهم و اساسی سند تحول بنیادین است.

کارگاه آموزشی «توانمندسازی مدیران مدارس کشور» با همکاری و همراهی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ برگزار می‌شود.

احمدرضا دوراندیش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره گفت: این کارگاه در راستای توانمندسازی مدیران مدارس کشور در دو بخش، یکی با عنوان «مدیر مدرسه، راهبر آموزشی و تربیتی» با ارائه دکتر محمود امانی طهرانی و دیگری «بررسی نقش و کارکردهای مدرسه در آموزش و تربیت نسل جدید» با ارائه دکتر سیما فردوسی متخصص روانشناسی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: مدیران به عنوان رهبران آموزشی و تربیتی، نقش مهمی در بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس کشور بر عهده دارند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: وظیفه اصلی یک مدیر آموزشی و تربیتی، تسهیل و بهبود روند آموزش و یادگیری معلمان و دانش آموزان است که برای رسیدن به این هدف، مدیران باید با فرایندهای یادگیری و اهداف آموزشی و تربیتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده، آشنا شوند.

دوراندیش اضافه کرد: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و تربیتی و جلب مشارکت معلمان، دانش آموزان، اولیای آنان و دیگر نهادهای ذی نفع برای تحقق اهداف آموزش و پرورش، دو اصل مهم و اساسی سند تحول بنیادین است.

وی در ادامه افزود: بهسازی و کیفیت بخشی فرآیندهای آموزشی و تربیتی از رویکردهای آموزش و پرورش است که مدیران بایستی در راستای این رویکرد حرکت و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش، تربیت انسان توانمند، کارآمد و تأثیرگذار در جامعه است، تحقق این رسالت تنها در سایه شناخت صحیح از ویژگی‌های انسان (دانش آموزان) و عالمانه عمل کردن نسبت به این ویژگی‌ها که کاری بسیار دشوار است، می‌باشد.

کارگاه توانمندسازی مدیران روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار می‌شود و از طریق شبکه شاد قابل رؤیت و بهره برداری است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72243

ارسال نظر