خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | ثبت‌نام تسهیلات جدید برای مددجویان آغاز شد + لینک ثبت‌نام

مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی با مراجعه به «صفحه خدمت» می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | ثبت‌نام تسهیلات جدید برای مددجویان آغاز شد + لینک ثبت‌نام

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: در سال گذشته از سوی این نهاد بالغ بر ۳۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شده است.

حسین وطن‌پرست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار یک هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد خوزستان در سال ۱۴۰۱ برای مددجویان استان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای مددجویان | جزئیات واریز یارانه و کمک هزینه معیشت مددجویان اعلام شد + مبلغ

بیشتر بخوانید: خبر مهم برای مددجویان کمیته امداد | جزئیات وام و تسهیلات جدید برای مددجویان اعلام شد

وطن‌پرست افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مورد از متقاضیان اشتغال به صورت اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی، بخشی به مراکز کاریابی هدایت شغلی و بخشی برای گذراندن دوره‌های آموزش شغلی خوزستان معرفی شده‌اند.

وطن‌پرست بیان کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دام‌پروری، کشاورزی و صنایع‌دستی و مشاغل نوین دانش بنیان به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه بر اساس رتبه‌بندی انجام‌شده در ارزیابی جامع کیفی و کمی عملکرد اشتغال و خودکفایی در سرفصل‌های مختلف، خوزستان موفق به کسب رتبه برتر شد، افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان با احتساب شاخص‌های در نظر گرفته‌شده از سوی ستاد مرکزی این نهاد، رتبه برتر کشوری را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داد.

وطن‌پرست ادامه داد: در این مدت زمینه اشتغال بیش از ۱۹ هزار نفر از مددجویان و متقاضیان شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجویان مورد حمایت این نهاد و نیازمندان در استان خوزستان از طریق معرفی مشاغل نوین و دانش‌بنیان، راهبری شغلی، آموزش‌های کسب و کار، تسهیلات بانکی، فرصت شغلی از طریق اجرای طرح و کاریابی هدایت شغلی ایجاد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان خبر داد: با موافقت این نهاد (شورای پول و اعتبار) با افزایش سه برابری این اعتبار، سقف وام اشتغال در رسته‌های شغلی مشخصی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین سقف تسهیلات اشتغال‌زایی برای نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان رسید و کارفرمایان هم تا چهار میلیارد تومان می‌توانند تسهیلات شغلی دریافت کنند.

او در خصوص شکل‌گیری «مرکز نیکوکاری مردمی تخصصی اشتغال که مختص واحد کارآفرینی کمیته امداد است» توضیح داد: مرکز نیکوکاری کارآفرینی یکی از فرصت‌های بسیار خوب در راستای کمک به نیروی انسانی، جذب منابع خیرین کارآفرین، استفاده از ظرفیت‌های پنهان منطقه و مهم‌تر از همه جلب رضایت مردم و انجام امور توسط افراد توانمند در حوزه فعالیت هر اداره است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: برای عضویت در کمیته امداد به عنوان مددجوی تحت پوشش متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست متقاضیان در این سامانه بررسی می‌شود و در صورت تأیید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

او تاکید کرد: مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی نیز با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی (hayat.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84938

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر