قالیباف: رتبه‌بندی معلمان شامل بخش‌های اداری و خدماتی نمی‌شود

محمدباقر قالیباف گفت: رتبه‌بندی معلمان فقط برای کار معلمی است نه بخش‌های اداری و خدماتی.

قالیباف: رتبه‌بندی معلمان شامل بخش‌های اداری و خدماتی نمی‌شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره افراد مشمول لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان پرداخت.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در صحن علنی امروز مجلس و در تذکری درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: ۳ ماده از لایحه رتبه بندی معلمان تصویب و ارجاع شده است، ولی مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که لایحه رتبه بندی به سمتی رفته که قانون خدمات کشوری از آن بیرون آمده است. قرار بوده معلمان به اندازه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی حقوق بگیرند، ولی در ماده ۷ رتبه بندی فرهنگیان محدود شده اند و فقط ۱۰ درصد از آن‌ها می‌توانند بر اساس این تقسیم بندی از مزایای رتبه بندی برخوردار شوند.  

کوچکی نژاد در ادامه می‌گوید که این محدودیت در آموزش عالی وجود ندارد، ولی در آموزش و پرورش ایجاد شده و حق فرهنگیان ضایع شده و با این شرایط ارتقا معلمان از بین می‌رود و معلم انگیزه‌ای نخواهد داشت. رتبه بندی شفافیت لازم را ندارد.  

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این مسئله درست نیست و دلیل آن این است که هدف ما در رتبه بندی ارتقا منزلت و جایگاه معلمی را در جامعه اسلامی و آموزش و پرورش برجسته کنیم. در ماده ۲ بند ۲ وقتی تعاریف مشخص شده معلمان را تعریف کرده ایم. این رتبه بندی فقط برای معلمان است، ولی شامل بخش های اداری و خدماتی نمی شود.  

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است، معلم باید بالاتر از خدمات کشوری باشد، ولی کسانی می‌توانند شامل رتبه بندی شوند که شغل معلمی داشته باشند. معلم یعنی اینکه سر کلاس برود حتی اگر مدیر مدرسه هم باشد در صورتی می‌تواند شامل رتبه بندی شود که ۲۴ ساعت در هفته تدریس کند. باید از اضافه کردن تعریف‌های دیگر به معلم خوداری کنیم.  

جبار کوچکی نژاد در ادامه صحبت‌های قالیباف و در توضیح بیشتر گفته‌های خود گفت: یک معلم اگر مامور ویژه دفتر نماینده مجلس بشود، یا فرماندار و بخشدار هم بشود به عنوان مثال برای یک الی دو سال، باید مشمول رتبه بندی معلمان شود و اینکه این محدودیت برقرار شده درست نیست و باید شامل رتبه بندی شود.  

قالیباف بار دیگر در پاسخ به این نماینده توضیح داد: هر کسی که هیات علمی دانشگاه باشد، ولی تدریس انجام ندهد نمی‌توان او را هیات علمی دانشگاه دانست. معلمی هم که فرماندار شود دیگر معلم محسوب نمی‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4279

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • h

        بازم سنگ اندازی ها شروع شد

      ارسال نظر