ماجرای تلاش مهدی طارمی برای دریافت تابعیت پرتغال؛ طارمی دیگر ایرانی نیست؟

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط اوجوگو، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی در ماه ژانویه مجوز اقامت دائم در کشور پرتغال را دریافت کرده است.

ماجرای تلاش مهدی طارمی برای دریافت تابعیت پرتغال؛ طارمی دیگر ایرانی نیست؟

پس از  آنکه در فروردین ماه امسال رسانه های پرتغالی مدعی تلاش مهدی طارمی برای گرفتن تابعیت پرتغال شدند، حالا گفته می شود علیرغم تلاش های این لژیونر ایرانی برای اخذ شهروندی پرتغال، او به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوسته است.

مهاجم ۳۱ ساله تیم فوتبال پورتو پرتغال از فصل ۲۰۱۹ با پیوستن به «ریوه آوه» در لیگ این کشور حضور دارد و در فصل ۲۰۲۰ هم به عضویت پورتو درآمد. طارمی که قراردادش با پورتو در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد، قرار است فصل آینده به تیم «اینتر» در سری آ ایتالیا بپیوندد.

اواخر فروردین ماه امسال یک روزنامه پرتغالی از قصد مهدی طارمی برای اخذ تابعیت کشور پرتغال خبر داد.

روزنامه « ojogo» پرتغال در خبری جنجالی در خصوص مهدی طارمی نوشت که این بازیکن ایرانی از سال ۲۰۱۹ به طور پیوسته در پرتغال زندگی کرده است و از سال ۲۰۲۰ هم در ملک شخصی خود سکونت دارد. این روزنامه در ادامه ادعا کرد که طبق اطلاعاتی که به دست آورده است طارمی گام‌های نخست اداری را برای دریافت ملیت پرتغالی برداشته است و قصد دارد در سال ۲۰۲۴ تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

«ojogo» در ادامه نوشت: طارمی در ابتدای سال جاری میلادی مجوز اقامت دائم در کشور پرتغال را به دست آورده است که یکی از شروط اساسی برای اخذ تابعیت این کشور است. همچنین چنین اقدامی موجب می‌شود تیم فوتبال اینتر که قرار است طارمی را به خدمت بگیرد یکی از سهمیه‌های بازیکنان غیر اتحادیه اروپایی‌اش خالی شود.

این روزنامه اعلام کرد که طارمی در فصل تابستان درخواست خود را در آژانس مهاجرت و پناهندگی پرتغال پیگیری خواهد کرد.

اندکی بعد اما رسانه خبری اینتر، اما در این باره نوشت: دریافت شهروندی پرتغال با وجود اقامت ۵ ساله مهدی طارمی در این کشور پروسه‌ای زمان‌بر است. اینتر می‌خواهد این مهاجم ایرانی را تا ماه جولای (تیر ۱۴۰۳) به خدمت بگیرد؛ بنابراین مهدی طارمی به عنوان بازیکن غیر اتحادیه اروپا راهی سری A خواهد شد و باشگاه اینتر محدودیت‌هایی نیز در این بخش دارد. اینتر به جای انتظار برای دریافت شهروندی مهدی طارمی حاضر است او را در در سریع‌ترین زمان ممکن برای تقویت خط حمله‌اش جذب کند.

همچنین روز گذشته روزنامه «توتواسپورت» اعلام کرد مهدی طارمی، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوسته است.

این روزنامه نوشت: پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

این موضوعی است که توسط روزنامه مطرح پرتغالی اعلام شده است. اوجوگو در این خصوص نوشته است که تابعیت مهدی طارمی در حال تغییر بوده و او به پرتغالی شدن نزدیک تر است. این روزنامه نوشته که مهاجم ایرانی در حال حاضر دارای مجوز اقامت دائم در پرتغال است که برای ارسال درخواست ملیت پرتغالی، ضروری است.

طارمی که از سال ۲۰۱۹ بدون وقفه در پرتغال حضور دارد و بیش از یک سال است که در خانه شخصی خود در ویلا نوا د گایا زندگی می کند، برخی بوروکراسی ها برای ثبت درخواست ملیت پرتغالی در سال ۲۰۲۴ را آغاز کرده است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط اوجوگو، این ملی پوش ایرانی در ماه ژانویه مجوز اقامت دائم در پرتغال را دریافت کرد که این یکی از مدارک لازم برای ارائه یک درخواست مهم در آینده است. چرا که اقامت دائم در پرتغال به طارمی اجازه می دهد لیست بازیکنان غیر اتحادیه اروپا را در فهرست اینتر پر نکند. تیمی که طارمی از قبل و برای عقد قرارداد رسمی در تابستان، با آنها به توافق رسیده است.

این درخواست باید در طول تابستان به آژانس ادغام مهاجرت و پناهندگی (AIMA) ارائه شود. نهادی که این وظایف اداری را پس از منحل شدن خدمات خارجی و مرزی (SEF) در سال ۲۰۲۳ بر عهده گرفته است.

پس از اینکه طارمی از طریق فوتبال پرتغال وارد محافل برتر فوتبال اروپا شد، رابطه طارمی با پرتغال به این ترتیب قوی‌تر خواهد شد. علاوه بر این، لحظه قابل توجه دیگری در زندگی شخصی این مهاجم رخ داد، زیرا او پسرش را در این فصل و در بیمارستانی در پورتو به دنیا آورد، شهری که البته مهاجم ایرانی در آن چندان خوشحال نبود.

بازیکن پورتو با حضور در تیم ملی ایران، پیش فصل را دیرتر آغاز کرد و در روزهای آخر بازار هدف حمله شدید میلان قرار گرفت. خواه این پیشنهاد منجر به افت شدید مهاجم ایرانی شده باشد یا نه، اما ظاهراً به دلیل دریافت مبالغ پیشنهادی بالا و تفاوت آن نسبت به دستمزدی که او در پورتو می گیرد، باعث شد تا طارمی هرگز نتواند درخشش خود در فصل ۲۰۲۲/۲۳ را تکرار کند.

طارمی با شش گلی که تا دسامبر به ثمر رساند، در ژانویه راهی جام ملت‌های آسیا شد و در فوریه به دراگائو بازگشت اما بلافاصله دچار مصدومیت عضلانی شد که او را یک ماه از میادین دور نگه داشت. بازگشت به زمین مسابقه با دیدار برابر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا انجام شد، اما این بار و با تصمیم سرجیو کونسیسائو، او چهار هفته غیبت دیگر را نیز متحمل شد. اکنون طارمی حداقل هفت بازی دیگر در پیش رو دارد تا سعی کند تصویر دیگری در فصل خداحافظی ارائه دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135535

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر